Het is nogal generaliserend, maar komt wel in de buurt van de werkelijkheid omdat antisemitisme een algemene houding was die kenmerkend was voor de gehele west-europese cultuur van voor 1940. Het is wel tamelijk naïef omdat te individualiseren naar theologen die in oppositie tegen joodse theologie tot antisemitische uitspraken zijn gekomen.Henk J schreef: ↑14 okt 2024, 13:35 Iemand bekend met het boek van Wim Verwoerd namelijk: 'het bloed schreeuwt uit de aarde'?
Zelf vind ik dat ds. Hak hier nogal wat zegt door te stellen dat uitspraken van Voetius, Hoornbeeck en Fruytier de weg plaveiden voor de Holocaust waar woorden werden omgezet in daden. Ik ken geen antisemitische uitspraken van deze oudvaders maar die kunnen er wel zijn natuurlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=4werYSeLBWY
Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Psalmzanguur in Ede was mooi vanavond met een boeiende lezing van ds C.P. de Boer.
Mooie inzamelingsactie voor schoolvervoer (andere schoolbus) vanuit Friesland naar de Pieter Zandt in Kampen:
https://www.gofundme.com/f/zd5yrg-nieuwe-fryslanliner
https://www.gofundme.com/f/zd5yrg-nieuwe-fryslanliner
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
-
https://www.rd.nl/artikel/1082532-bas-h ... de-patient
wat een heftig verhaal, de nederlandse zorgstaat is echt kopje onder
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Klopt onder Rutte is enorm bezuinigd op de geestelijke gezondheidszorg en alles is bij de gemeenten gelegd. Dat wreekt zich nu.Bertiel schreef: ↑28 okt 2024, 12:40 https://www.rd.nl/artikel/1082532-bas-h ... de-patient
- Johann Gottfried Walther
Probleem is dat Rutte dat meermaals gedaan heeft, zaken overhevelen naar de gemeente, en dan beweren dat het minder geld zal gaan kosten,
terwijl het uitgangspunt BEZUINIGEN was....
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Klopt, Idem met het opheffen van de bejaardentehuizen en de opkomst van de participatie maatschappij. Ik begrijp daarom ook niet dat links de schuld krijgt van deze problematiek en de VVD nog steeds in de regering zit.
-
In economisch zware tijden moet er bezuinigd worden. Helaas kan efficiëntie niet alle pijn wegnemen. In de periode van Rutte zijn de zorgkosten met tientallen miljarden gestegen!Johann Gottfried Walther schreef: ↑28 okt 2024, 16:58 Probleem is dat Rutte dat meermaals gedaan heeft, zaken overhevelen naar de gemeente, en dan beweren dat het minder geld zal gaan kosten,
-
Wat is er mis met zorg vanuit kinderen voor hun ouders? Ipv dure bejaardenhuizen? En participatie is ook niks mis mee, het kost enorm veel geld de zorg voor mensen met een beperking en als zij iets kunnen doen voor de maatschappij is dat ook voor henzelf beter ipv opgesloten zitten en niks doen.merel schreef:Klopt, Idem met het opheffen van de bejaardentehuizen en de opkomst van de participatie maatschappij. Ik begrijp daarom ook niet dat links de schuld krijgt van deze problematiek en de VVD nog steeds in de regering zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Niks. Nu nog huizen waar dat kan tegen een betaalbare prijs
Op zich niets. Alleen wonen tegenwoordig veelal de kinderen van de oudere mensen niet meer in hetzelfde dorp. Bijspringen kan dan hooguit 1x per week/2 weken. Daarnaast zorgt een bejaardentehuis ook voor veel gezelligheid en veel minder eenzaamheid.Scheepsbel schreef: ↑28 okt 2024, 19:01Wat is er mis met zorg vanuit kinderen voor hun ouders? Ipv dure bejaardenhuizen? En participatie is ook niks mis mee, het kost enorm veel geld de zorg voor mensen met een beperking en als zij iets kunnen doen voor de maatschappij is dat ook voor henzelf beter ipv opgesloten zitten en niks doen.merel schreef:Klopt, Idem met het opheffen van de bejaardentehuizen en de opkomst van de participatie maatschappij. Ik begrijp daarom ook niet dat links de schuld krijgt van deze problematiek en de VVD nog steeds in de regering zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Al die bezuinigingen zijn gedaan in de jaren dat de economie groeide en groeide.MGG schreef: ↑28 okt 2024, 19:00In economisch zware tijden moet er bezuinigd worden. Helaas kan efficiëntie niet alle pijn wegnemen. In de periode van Rutte zijn de zorgkosten met tientallen miljarden gestegen!Johann Gottfried Walther schreef: ↑28 okt 2024, 16:58 Probleem is dat Rutte dat meermaals gedaan heeft, zaken overhevelen naar de gemeente, en dan beweren dat het minder geld zal gaan kosten,
Dat niet alleen. Men wist al decennia dat dit eraan zat te komen. Op dit moment gaan de babyboomers met pensioen. De kosten van de zorg zullen de komende jaren vooral toenemen.Bertiel schreef: ↑28 okt 2024, 19:36Al die bezuinigingen zijn gedaan in de jaren dat de economie groeide en groeide.MGG schreef: ↑28 okt 2024, 19:00In economisch zware tijden moet er bezuinigd worden. Helaas kan efficiëntie niet alle pijn wegnemen. In de periode van Rutte zijn de zorgkosten met tientallen miljarden gestegen!Johann Gottfried Walther schreef: ↑28 okt 2024, 16:58 Probleem is dat Rutte dat meermaals gedaan heeft, zaken overhevelen naar de gemeente, en dan beweren dat het minder geld zal gaan kosten,