Als je naar beneden scrolt heb je nog 3 foto's.MGG schreef: ↑15 okt 2024, 20:25Ik zie slechts 1 foto. Wat mij betreft is dit het minst belangrijke van de rouwdienst en begrafenis.Bourdon16 schreef: ↑15 okt 2024, 20:20Ik vind het bijzonder dat er foto's van de begrafenis in het RD staan. Althans in de app.MGG schreef: ↑15 okt 2024, 19:33 De rouwdienst en begrafenis van wijlen ds. Moerkerken zijn terug te luisteren.
https://dsmoerkerken.begrafenisverzorgingkina.nl/
Of gebeurt dat vaker?
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Het RD heeft een heel beknopt verslag. Daar verbaas ik me wel over.Bourdon16 schreef: ↑15 okt 2024, 20:29Als je naar beneden scrolt heb je nog 3 foto's.MGG schreef: ↑15 okt 2024, 20:25Ik zie slechts 1 foto. Wat mij betreft is dit het minst belangrijke van de rouwdienst en begrafenis.Bourdon16 schreef: ↑15 okt 2024, 20:20Ik vind het bijzonder dat er foto's van de begrafenis in het RD staan. Althans in de app.MGG schreef: ↑15 okt 2024, 19:33 De rouwdienst en begrafenis van wijlen ds. Moerkerken zijn terug te luisteren.
https://dsmoerkerken.begrafenisverzorgingkina.nl/
Of gebeurt dat vaker?
-
- Verbannen
Ik heb het in memoriam van de jongste zoon gehoord. Wat een ontroerend mooi verhaal over een gewone man, vader en kind van God zonder dat het mensmiddelpuntig werd.
Ook de toespraak van ds. Verschuure op het graf was me een genoegen.
Ook de toespraak van ds. Verschuure op het graf was me een genoegen.
-
Maken we met z’n allen ‘de mens’ niet te groot? Een mooie nuance van AA over de zoon van.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Nee hoor. Er zijn juist erg veel mensen die commentaar hebben gehad. Zoveel, dat een dominee er in de toespraak in de rouwsamenkomst nog wat kerkpolitieke opmerkingen over maakte.
Ik sluit eerder aan bij iemand die hierboven er voor pleit om zachtjes om te gaan met voorgangers en hun eventuele gezin. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het zijn ook mensen met gevoel.
Ik sluit eerder aan bij iemand die hierboven er voor pleit om zachtjes om te gaan met voorgangers en hun eventuele gezin. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het zijn ook mensen met gevoel.
De verwijzing naar "vuistdikke boeken" vond ik ook minder, gezien een ander recent overlijden, maar verder was het een bijzondere dag. Misschien wel vooral omdat een knecht des Heeren minder bijzonder gemaakt werd zoals Ad Anker al schreef, wat als vanzelf volgde uit het grootmaken van zijn Meester, Wie het goed dienen is. Een les die overblijft: wat we nodig hebben past op de nagel van een duim. In Christus zijn.DDD schreef: ↑15 okt 2024, 22:49 Nee hoor. Er zijn juist erg veel mensen die commentaar hebben gehad. Zoveel, dat een dominee er in de toespraak in de rouwsamenkomst nog wat kerkpolitieke opmerkingen over maakte.
En verder dat we er als kerk een zooitje van maken. Maar het was voor hem achteraf bezien (en blijft voor de achterblijvers) uiteindelijk een kortstondig ongeneugd.
Wat me verder opviel was dat er ruimte was voor een zekere milde humor in diverse anekdotes, zowel van beide zoons als in de toespraak van ds. Clements. Niet dat de ernst daardoor verdween. Ik denk dat het in de geest van ds. Moerkerken was: God, Zijn Woord en de dood serieus nemen, maar onszelf niet al te erg. Mooi als dat zo kan en mag. Voor zwaardoenerij hoefde men de begrafenis niet bij te wonen.
Wat de foto's op de website van het RD aangaat: ik kan me herinneren dat er van de uitvaart van ds. Mallan ook foto's zijn gepubliceerd. Niet bij het RD, maar ik neem aan dat het bestaan ervan voor de kerkelijke geschiedschrijving dankbaar wordt aanvaard. Vermoedelijk zal het fenomeen uitvaartfotografie steeds meer ingang vinden. Ik kan er geen principieel bezwaar bij bedenken. Bovendien voorzag het in een behoefte daar de livestream van de begrafenisplechtigheid al uitviel toen de stoet net aan kwam rijden en pas weer een beetje ging werken toen de kist al neergedaald was.
-
https://www.rd.nl/artikel/1081562
Prachtig! Israëlische dominee bevestigd.
Mooi dat Knoester ook deelnam aan de handoplegging
Prachtig! Israëlische dominee bevestigd.
Mooi dat Knoester ook deelnam aan de handoplegging
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ineens wist ik het. Ik vond die nieuwe kerk in Yerseke ergens op lijken, maar waarop...
https://images.app.goo.gl/teksaJiJuUjNECCHA
Ik krijg een plaatje van een kat?Job schreef: ↑25 okt 2024, 20:35 Ineens wist ik het. Ik vond die nieuwe kerk in Yerseke ergens op lijken, maar waarop...
- Niet meer zo actief -
-
Ik open de link en krijg gelijk 5GB aan Russische spyware op mijn laptop. 

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ja, een ineengezakte kat met de heupen wat naar de zijkant. Vind daar die kerk op lijken.Mannetje schreef: ↑25 okt 2024, 20:37Ik krijg een plaatje van een kat?Job schreef: ↑25 okt 2024, 20:35 Ineens wist ik het. Ik vond die nieuwe kerk in Yerseke ergens op lijken, maar waarop...
Laatst gewijzigd door Job op 25 okt 2024, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ой, меня поймали!HersteldHervormd schreef: ↑25 okt 2024, 20:40 Ik open de link en krijg gelijk 5GB aan Russische spyware op mijn laptop.![]()
-
Je kan zo als tolk bij Friedestimme aan de slag.Job schreef: ↑25 okt 2024, 20:43Ой, меня поймали!HersteldHervormd schreef: ↑25 okt 2024, 20:40 Ik open de link en krijg gelijk 5GB aan Russische spyware op mijn laptop.![]()
In de slipstream van de zondagervaring van @Huisman kwamen er wat reacties. Deze van mij, ik verhuis 'em hier even heen:
Toch is wat hier zoal gedeeld wordt, tenzij men groot geloof heeft, een belangrijke reden dat we eenwording als of met kerken ter rechterzijde wel kunnen vergeten. De GGiN bijvoorbeeld zullen vermoedelijk niets (meer) herkennen in gemeenten aan de linkerzijde van de Gereformeerde Gemeenten en kijken wel uit om zich ermee te verbinden. Sorry, maar dat begrijp ik nog ook. Zij importeren dan verdeeldheid. En in sommige gevallen een stuk leer en leven wat onherkenbaar is.
Ik zou trouwens niet voor m'n rekening durven nemen wat nogal eens gezegd wordt: dat dergelijke gemeenten er altijd op die wijze zijn geweest maar dat het rechterdeel verrechtst. Dat laatste zal ook vast gebeuren, maar er zijn óók beslist gemeenten die met zevenmijlslaarzen van ons weg aan het groeien en lopen zijn.
Ik wijt dat overigens ook aan het het letterlijk links laten liggen van een deel van die gemeenten in het beroepingswerk. Ik weet het: een deel ervan beroept uiterst selectief, maar er zijn ook kansen genoeg geweest voor middenpredikanten om bijv. een gemeente als Oostkapelle te gaan dienen en daar een stuk herderlijke leiding te geven. Ja, dit klinkt rationeel. Maar ben steeds meer gaan geloven dat het verstand en gevoel voor een behoorlijk deel bepalen welke beslissingen er op beroepen volgen.
Welke dominee voelt de nood van een gemeente als Oostkapelle?
Toch is wat hier zoal gedeeld wordt, tenzij men groot geloof heeft, een belangrijke reden dat we eenwording als of met kerken ter rechterzijde wel kunnen vergeten. De GGiN bijvoorbeeld zullen vermoedelijk niets (meer) herkennen in gemeenten aan de linkerzijde van de Gereformeerde Gemeenten en kijken wel uit om zich ermee te verbinden. Sorry, maar dat begrijp ik nog ook. Zij importeren dan verdeeldheid. En in sommige gevallen een stuk leer en leven wat onherkenbaar is.
Ik zou trouwens niet voor m'n rekening durven nemen wat nogal eens gezegd wordt: dat dergelijke gemeenten er altijd op die wijze zijn geweest maar dat het rechterdeel verrechtst. Dat laatste zal ook vast gebeuren, maar er zijn óók beslist gemeenten die met zevenmijlslaarzen van ons weg aan het groeien en lopen zijn.
Ik wijt dat overigens ook aan het het letterlijk links laten liggen van een deel van die gemeenten in het beroepingswerk. Ik weet het: een deel ervan beroept uiterst selectief, maar er zijn ook kansen genoeg geweest voor middenpredikanten om bijv. een gemeente als Oostkapelle te gaan dienen en daar een stuk herderlijke leiding te geven. Ja, dit klinkt rationeel. Maar ben steeds meer gaan geloven dat het verstand en gevoel voor een behoorlijk deel bepalen welke beslissingen er op beroepen volgen.
Welke dominee voelt de nood van een gemeente als Oostkapelle?