Grondrechten zijn niet makkelijk aan te passen. Het eerste slachtoffer van een eventuele aanpassing zullen overigens de anti-abortusdemonstranten zijn bij abortusklinieken.
De kritiek op het Parool kan ik niet helemaal volgen. Volgens mij is dit een prima artikel.
https://archive.is/U0qD3
@DDD ik denk dat je het goed ziet zo.
@MGG niet elk besluit dat langs democratische weg tot stand komt, is daarmee democratisch. Politieke tegenstanders deporteren is bij uitstek iets wat niet democratisch is, ook niet als de meerderheid van de bevolking daartoe besluit. 'En Halsema mag mee' is een zgn. hondenfluitje. Het is overduidelijk dat Halsema vrij is om te emigreren als zij dat zou willen. Dat is niet wat Wilders bedoelt met 'mag mee'. Wat hij in ieder geval bedoelt is dat Halsema moet worden afgezet. Daar heeft hij al eerder een voorstel voor gedaan. De bedoeling van dit hondenfluitje is verder dat zijn aanhangers op Twitter de extra stap wel zetten. De reacties op zijn tweet staan dan ook vol met teksten als 'Mass deportation now' 'Kunnen we dit Hamas kanker svp uit Nederland verwijderen' 'opgerot' 'Weg met Halsema' 'Doe dan wat !! Eruit rotten man !!' en een afbeelding met Halsema met daarbij de tekst 'Gauleiter Amsterdam'.
Waar het Wilders jammerlijk aan ontbreekt is dan weer een serieus plan om studentenvisa van deze relschoppers in te trekken. Dat lijkt me wel mogelijk, maar liever schreeuwt hij op Twitter. Een fors deel van deze relschoppers heeft namelijk geen Nederlands paspoort.