Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Dat zou mij ook wel eens fijn lijken, gewoon flink eten om niet af te vallen. Helaas heb ik dat niet. Ik moet altijd opletten en houd daarom mijn dagelijkse calorieën beperkt rond de 1300-1500. Dan blijf ik stabiel. Daarboven kom ik aan. Eigenlijk zou ik wat kilo's kwijt willen, maar maar moet dan nog meer minderen in inname en dat lijkt mij niet gezond.
Vanavond eten wij ook weer Hollandse pot; bietjes, kipfilet, gebakken ui en gekookte aardappelen met jus van sukadelappen. Morgen volkoren pasta met een groente tonijnsaus en vrijdag winterse couscous van Ottolenghi, zaterdag frituur en zondag lasagne. Voor volgende week moet ik het nog bedenken.
Vanavond eten wij ook weer Hollandse pot; bietjes, kipfilet, gebakken ui en gekookte aardappelen met jus van sukadelappen. Morgen volkoren pasta met een groente tonijnsaus en vrijdag winterse couscous van Ottolenghi, zaterdag frituur en zondag lasagne. Voor volgende week moet ik het nog bedenken.
Ik begrijp je wel. Mijn situatie is gewoon makkelijker wat dit betreft. Als ik richting ondergewicht ga, heeft dat eigenlijk wel altijd te maken met teveel zorgen. Dus hoeveel je dan geniet van onbeperkt eten, is dan weer de vraag.
Zo heeft iedereen z’n eigen dingen die hem plagen..
Zo heeft iedereen z’n eigen dingen die hem plagen..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Mijn schoonzus valt ook af van drukte en stress. Bij elke verhuizing is zij 5 kg lichter. Dat lijkt mij een weldaad.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Wij hadden van de week een heerlijke ovenschotel spruitjes. Zelfs de verstokte spruitjeshaters mompelden dat het minder erg was dan anders, haha. Ze schepten zowaar nog een lepel extra op.
1 kg spruitjes
1 kg minikrieltjes
1 theelepel knoflookpoeder
2 eetlepels grove mosterd
2 zoete appels (evt met kaneel en suiker)
1 pakje slagroom (200 ml)
Geraspte kaas #400 gram (naar keuze hoeveelheid aanpassen)
Spruitjes (3 min.) en krieltjes (5 min.) apart voorkoken
Appels in blokjes snijden.
De slagroom mengen met de helft van de kaas, de knoflook, de mosterd.
Daarna de appel en de krieltjes er door roeren.
Ovenschaal
Eerst de spruitjes daarna het mengsel.
Afdekken met geraspte kaas.
30 min. In voorverwarmde oven 200 graden.
1 kg spruitjes
1 kg minikrieltjes
Ovenschaal
Volgens mij komt dat door het bakken in de oven. Sinds wij spruiten uit de oven eten, krijg ik ook minder gemopper.
Ik maak er meestal een traybake van met krielaardappelen, pompoen, rode ui, spruiten en tijm. Over de traybake leg ik vaak rumdersaucijsjes of kippendijen.
Ik maak er meestal een traybake van met krielaardappelen, pompoen, rode ui, spruiten en tijm. Over de traybake leg ik vaak rumdersaucijsjes of kippendijen.
Onze kinderen eten graag spruiten. Gewoon gekookt en verder geen poespas.
En als je een lekkere lasagne maakt zitten ze het met lange tanden te eten.
En als je een lekkere lasagne maakt zitten ze het met lange tanden te eten.
O haha, zo'n kind hebben wij ook. Hij eet het liefst 6 dagen per week aardappelen. De rest vindt hij niet nodig.
Hmm, zijn die in de rum gemarineerd?merel schreef: ↑18 okt 2024, 09:24 Volgens mij komt dat door het bakken in de oven. Sinds wij spruiten uit de oven eten, krijg ik ook minder gemopper.

haha, benieuwd hoe dat zal smaken.Mister schreef: ↑21 okt 2024, 09:20Hmm, zijn die in de rum gemarineerd?merel schreef: ↑18 okt 2024, 09:24 Volgens mij komt dat door het bakken in de oven. Sinds wij spruiten uit de oven eten, krijg ik ook minder gemopper.
Ik maak er meestal een traybake van met krielaardappelen, pompoen, rode ui, spruiten en tijm. Over de traybake leg ik vaak rumdersaucijsjes of kippendijen.![]()
![]()
Vanavond gevulde paprika's met champignons, courgette, tomaat, linzen en geitenkaas.
-
helma schreef: ↑18 okt 2024, 08:37 Wij hadden van de week een heerlijke ovenschotel spruitjes. Zelfs de verstokte spruitjeshaters mompelden dat het minder erg was dan anders, haha. Ze schepten zowaar nog een lepel extra op.
1 kg spruitjes
1 kg minikrieltjes
Ovenschaal
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hongaarse groente stoof uit de slow cooker
- Maanenschijn
Lamsrack
.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat ziet er heerlijk uit!
Volgende keer wel de telefoon van tafel;).
Jij hebt het lammetje geslacht voordat de wolf het kon doen?