Het is in die zin geen feit dat hij niet letterlijk een dictator is in de definitie die wij gebruiken. Als partijleider van een partij zonder leden waar hij alleen de koers bepaalt is hij (in die zin) wel een alleenheerser. Ik neem aan dat op dat laatste wordt gedoeld?
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Ben eigenlijk benieuwd hoeveel Kamerleden de heer Bosma hebben begrepen vanmorgen toen hij een gedeelte las uit Prediker 1. *
Dit was namelijk overduidelijk uit de Statenvertaling
Logisch: een vertaling die geïnitieerd is door de Staten Generaal.
Qua begrijpelijkheid zal dit gedeelte wel mee vallen, denk ik?
- Maanenschijn
Ik gok van een man of vijf, zes.Piet Puk schreef:Ben eigenlijk benieuwd hoeveel Kamerleden de heer Bosma hebben begrepen vanmorgen toen hij een gedeelte las uit Prediker 1. *
Ik snap daarom de euforie niet zo.
De EBV24 was nuttiger geweest.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wellicht komt de SGP nog met de volgende motie:Maanenschijn schreef: ↑18 sep 2024, 15:54Ik gok van een man of vijf, zes.Piet Puk schreef:Ben eigenlijk benieuwd hoeveel Kamerleden de heer Bosma hebben begrepen vanmorgen toen hij een gedeelte las uit Prediker 1. *
Ik snap daarom de euforie niet zo.
De EBV24 was nuttiger geweest.
Verzoekt de regering....
- te onderzoeken hoeveel Kamerleden het openingswoord van de Kamervoorzitter hebben begrepen
- Verzoekt hiervoor uiterlijk eind volgende week de Kamer te informeren
en gaat over tot de orde van de dag
Altijd beter dan een schatting van 5 of 6
Nee, SP heeft altijd een ander en kleiner publiek aangetrokken. Het naar elkaar toegroeien van 2 partijen met echt een andere achterban, heeft duidelijk nergens toe geleid.parsifal schreef: ↑18 sep 2024, 15:26SP heeft de rol van arbeiderspartij toch al overgenomen? PvdA en GL waren al naar elkaar toegegroeid en stemden toch vaak hetzelfde.Zeeuw schreef: ↑18 sep 2024, 14:56Nee, PvdA is volledig los van de 'man van de straat'. Het gesprek van de dag ging de afgelopen jaren over prijzen van energie, van boodschappen, het kopen van een woning, migratie etc. Bij uitstek mooie thema's om een goed, haalbaar, antwoord op te hebben als PvdA. Wie schuiven ze naar voren? Iemand die volledig losstaat van die kiezer. Een man die vanuit het Brusselse met al haar geldverkwisterij komt, waar deze man in het centrum van de macht zat, die plannen heeft (een greendeal) die ver afstaan van die eenvoudige man enz enz. En dan samengaat met een partij met een heel ander karakter, die met de klimaatplannen de gewone man zwaar op kosten zou jagen. Vervolgens ook heel graag op de foto gaat met dames met hoofddoekjes, terwijl de gewone man echt niet anti echte vluchteling is, maar wel grote zorgen heeft over de islamisering van Nederland.Profesto schreef: ↑18 sep 2024, 11:23
Ik denk dat GL-PvdA een prima verkiezingsprogramma had met een goed antwoord op de problematiek van dit land, maar helaas kwam die boodschap niet over bij de kiezer. Het kan inderdaad zijn dat de boodschap te wollig, te laat en niet concreet genoeg gebracht werd.
Als je dat soort keuzes maakt als partij, vind ik retoriek over anderen ongepast. Hervind je zelf dan weer als partij en keer terug naar je arbeiderssroots. Dat kan alleen als gestopt wordt met slechte verliezer Frans Timmermans en de samenwerking met GL gestopt wordt. Ik heb zelf in de gemeentepolitiek altijd goed en fijn met PvdA samengewerkt. Met GL ging dat zeer moeizaam. Daar zit veel meer ideologie achter die (ver) van ons/mij afstaat.
alleenheerser in de partij is een prima benaming. Dictator is dat niet en deze kwalificatie, dit woord, een feit noemen is (een) ambtenaar onwaardig.
-
NSC heeft geen beste beurt gemaakt gisteren, Van Vroonhoven die last-minute Omtzigt moest vervangen werd terecht stevig aangepakt op de noodwet die men wil invoeren rondom asiel. En ze had geen sterke antwoorden, het werd bijna zielig.
Zo'n noodwet is echt een paar bruggen te ver. VdStaaij zei als Staatsraad op Radio 1 "Het inzetten van de noodwet moet gaan over bestuurlijke overmacht en niet over bestuurlijke onmacht."
Tijdens de pandemie was het al dubieus in veel gevallen en daar ging het echt veel meer over een overmachtsituatie dan hier.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Heerlijk. Laten we nog maar een paar honderdduizend gelukzoekers hierheen halen. Tot er geen ruimte is voor échte vluchtelingen.
Ik snap die Bikker niet. Wat moeten we met lui.
En Van der Staaij verkoopt onzin. We laten het eerst overmacht noemen en als er een crisis is noemt die wijsneus her onmacht.
Pas op de plaats maken. De asielzoekers moeten niet hierheen, maar in Italië blijven.
En Van der Staaij verkoopt onzin. We laten het eerst overmacht noemen en als er een crisis is noemt die wijsneus her onmacht.
Pas op de plaats maken. De asielzoekers moeten niet hierheen, maar in Italië blijven.
Ach, bij de huurwet is het advies van RvS ook gewoon genegeerd en dat kan/mag gewoon binnen de regels.parsifal schreef: ↑19 sep 2024, 10:00Zo'n noodwet is echt een paar bruggen te ver. VdStaaij zei als Staatsraad op Radio 1 "Het inzetten van de noodwet moet gaan over bestuurlijke overmacht en niet over bestuurlijke onmacht."
Tijdens de pandemie was het al dubieus in veel gevallen en daar ging het echt veel meer over een overmachtsituatie dan hier.
En het is wel crisis.
Niet de rechter maar de regering regeert. Als dit doodloopt, wetten aanpassen en verdragen opzeggen.
Wat ik niet goed begrijp is waarom de regering niet gewoon zegt: Wij gaan Dublin uitvoeren.
Dus iedereen - lina recta - over de grens zetten als ze niet direct via Schiphol uit een niet EU land komen.
Wat mij hierin ook opviel is dat ze geen enkele steun kreeg van de PVV of de VVD. Die lieten haar "bungelen".
(terecht overigens na de stoere taal in de krant een dag eerder, maar of het de verhoudingen / stabiliteit goeddoet is een andere vraag).
Het punt is hier dat de wetgeving buiten het parlement om kan gaan gebeuren. Bewandel de juiste weg voor wetgeving via het parlement en houd je als regering aan afspraken en wetgeving. Houdt regering, parlement en rechtelijke macht bij elkaar door de wetgeving juist te regelen. En ja ook andere wetgeving waar RvS negatief over is kun je beter niet doorvoeren.refo schreef: ↑19 sep 2024, 10:09 Heerlijk. Laten we nog maar een paar honderdduizend gelukzoekers hierheen halen. Tot er geen ruimte is voor échte vluchtelingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.