Ja, zover ik weet live op kerkdienstgemist.nl-DIA- schreef: ↑09 sep 2024, 11:00Nee.. Maar een vraag: Zijn de diensten online mee te luisteren?Geytenbeekje schreef: ↑09 sep 2024, 09:34 Zijn er hier mensen die van plan zijn om naar de bevestiging en/of intrede van kand van Putten te gaan?
Afscheid en intrede [2]
-
Re: Afscheid en intrede [2]
Dan hoop ik mee te kunnen luisteren.Geytenbeekje schreef: ↑09 sep 2024, 11:14Ja, zover ik weet live op kerkdienstgemist.nl-DIA- schreef: ↑09 sep 2024, 11:00Nee.. Maar een vraag: Zijn de diensten online mee te luisteren?Geytenbeekje schreef: ↑09 sep 2024, 09:34 Zijn er hier mensen die van plan zijn om naar de bevestiging en/of intrede van kand van Putten te gaan?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vast wel. In een recent verleden was er hier plots een opvallende groei van Opheusdenaren op het forum. Die waren echter nogal fanatiek en hebben de gemeente of verlaten, zijn inactief of zijn van het forum verbannen. Maar misschien zijn er nog van overGeytenbeekje schreef: ↑09 sep 2024, 09:34 Zijn er hier mensen die van plan zijn om naar de bevestiging en/of intrede van kand van Putten te gaan?
- Opperzangmeester
Gereformeerde Gemeenten
Sliedrecht:
Morgen (11-09) hoopt Kand. R.T. Michielse bevestigd te worden in onze gemeente. De bevestigingsdienst vangt aan om 14:30, de bevestiger is Ds. D. de Wit.
om 19:00 zal de dan bevestigde Ds. Michielse voor het eerst voorgaan in de gemeente.
Beide diensten zijn Live te volgen via https://kerkdienstgemist.nl/stations/98 ... Sliedrecht of via www.gergeminfo.nl
Sliedrecht:
Morgen (11-09) hoopt Kand. R.T. Michielse bevestigd te worden in onze gemeente. De bevestigingsdienst vangt aan om 14:30, de bevestiger is Ds. D. de Wit.
om 19:00 zal de dan bevestigde Ds. Michielse voor het eerst voorgaan in de gemeente.
Beide diensten zijn Live te volgen via https://kerkdienstgemist.nl/stations/98 ... Sliedrecht of via www.gergeminfo.nl
Jesaja 53:10b
"Het welbehagen des HEEREN zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan."
"Het welbehagen des HEEREN zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan."
Belangstellenden, meelevenden kunnen meeluisteren met de bevestiging van kandidaat G.M. van Putten.
De bevestiger is ds. J. Roos.
Voor werkelijk belangstellenden: U weet de weg naar de link wel te vinden.
De bevestiger is ds. J. Roos.
Voor werkelijk belangstellenden: U weet de weg naar de link wel te vinden.
Ik heb de avonddienst mogen beluisteren. Fijn dat Opheusden weer een dominee heeft en zo te beluisteren is het ook een dominee die veel liefde heeft voor de jeugd.
Qua prediking zou hij trouwens prima passen in de GG.
Hij komt van oorsprong uit de GG, dus dat is niet verbazend dan.
Bijzonder ook hoe hij ingewonnen is voor de weg naar Opheusden.
Dat was heel helder dat dit de weg was door God Zelf gewezen. Wat mij altijd weer opvalt is dat als God roept nooit iemand meteen gewillig is, maar men moet ingewonnen worden om Gods weg te gaan. Wat tegelijk opvalt, bij veel 'modernere' dominees wordt zelden iets gehoord van de weg die God hield, en ook nooit iets van tegenstand. Er is, zo was het toch altijd, wat voor nodig om te zeggen: Zendt mij.Piet Puk schreef: ↑11 sep 2024, 09:49Hij komt van oorsprong uit de GG, dus dat is niet verbazend dan.
Wel bijzonder dat wij dan in Genesis 12 vers 1-4 van zo’n moderne lezen.
Waarom is het zo goed als iemand geroepen wordt en niet wil? Jona was ook onwillig weten wij, maar dat was echt niet goed.
Waarom is het zo goed als iemand geroepen wordt en niet wil? Jona was ook onwillig weten wij, maar dat was echt niet goed.
-
- Verbannen
Vreemd. Een jou zeer welgevallige predikant nam binnen 48 uur het beroep naar zijn huidige gemeente aan. Is hij ook een modern predikant dan???-DIA- schreef: ↑11 sep 2024, 10:05Dat was heel helder dat dit de weg was door God Zelf gewezen. Wat mij altijd weer opvalt is dat als God roept nooit iemand meteen gewillig is, maar men moet ingewonnen worden om Gods weg te gaan. Wat tegelijk opvalt, bij veel 'modernere' dominees wordt zelden iets gehoord van de weg die God hield, en ook nooit iets van tegenstand. Er is, zo was het toch altijd, wat voor nodig om te zeggen: Zendt mij.Piet Puk schreef: ↑11 sep 2024, 09:49Hij komt van oorsprong uit de GG, dus dat is niet verbazend dan.
-
Heb je er nu wel vrede mee dat hij het beroep van Opheusden moest aannemen?Piet Puk schreef: ↑11 sep 2024, 09:49Hij komt van oorsprong uit de GG, dus dat is niet verbazend dan.
Volgens mij heb ik nooit ergens aangegeven daar geen vrede mee te hebben. In tegenstelling tot anderen. Ik vermoed dat je een ander bedoelt.Geytenbeekje schreef: ↑11 sep 2024, 10:22Heb je er nu wel vrede mee dat hij het beroep van Opheusden moest aannemen?Piet Puk schreef: ↑11 sep 2024, 09:49Hij komt van oorsprong uit de GG, dus dat is niet verbazend dan.
Is de dienst ook terug te luisteren? Of was het alleen live te volgen? Ik kan het namelijk niet vinden..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Ik hoop van harte op veel zegen op zijn werk ook voor die gemeente van Opheusden. Het is (ondanks alles) de trouw van de HEERE dat er weer een predikant daar bevestigd is.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Het zou helemaal verkeerd zijn als er predikers waren die mij welgevallig zouden zijn. Wat we wel eens opmerken is dat er veel mensen wel voor welgevallige predikers kiezen. Daar kunnen we dan wel eens vragen bij hebben.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 sep 2024, 10:18Vreemd. Een jou zeer welgevallige predikant nam binnen 48 uur het beroep naar zijn huidige gemeente aan. Is hij ook een modern predikant dan???-DIA- schreef: ↑11 sep 2024, 10:05Dat was heel helder dat dit de weg was door God Zelf gewezen. Wat mij altijd weer opvalt is dat als God roept nooit iemand meteen gewillig is, maar men moet ingewonnen worden om Gods weg te gaan. Wat tegelijk opvalt, bij veel 'modernere' dominees wordt zelden iets gehoord van de weg die God hield, en ook nooit iets van tegenstand. Er is, zo was het toch altijd, wat voor nodig om te zeggen: Zendt mij.
Ja, ik weet het, soms wordt een predikant al losgemaakt van de gemeente en wordt hem al bekend gemaakt waar hij moet zijn, vóórhij een beroep heeft. Ik bedoel te zeggen met de Dordtse Leerregels: God zendt goedertierenlijk verkondigers van deze zeer blijde boodschap, tot wie Hij wil en wanneer Hij wil; door wier dienst de mensen geroepen worden tot bekering en het geloof in Christus, den Gekruisigde. Want hoe zullen zij in Hem geloven, van Welken zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen, zonder die hun predikt? En hoe zullen zij prediken, indien zij niet gezonden worden? (Rom. 10:14, 15).