Dan blijven er nog drie kandidaten over: ds. C. Hogchem, ds. J. van Haaren of ds. J.J. van Eckeveld...
Hoe was je zondag [2]?
Re: Hoe was je zondag [2]?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Ds. Van Eckeveld valt ook af, zie de link van @Mannetje. Het zou dus ook ds. Hage kunnen zijn.-DIA- schreef: ↑20 aug 2024, 12:03Dan blijven er nog drie kandidaten over: ds. C. Hogchem, ds. J. van Haaren of ds. J.J. van Eckeveld...
Dus de preek was van: ds. Van Haaren, ds. Hage of ds. Hogchem.
Zou het een idee zijn om de scriba gewoon te benaderen dan dat we zitten te gissen. Zag ook dat de preek van ds. A. Van Voorden of ds. A. Schultink kan zijn
- Maanenschijn
Waarom is het zo lastig om de preeklezer of scriba te benaderen? Is dat door de grootte van de gemeente waardoor men de kerkenraad slechts van afstand kent?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ehm nee, ik zeg niet dat ds. Hage het niet is, alleen dat ik dat boek niet meer heb.-DIA- schreef: ↑20 aug 2024, 12:03Dan blijven er nog drie kandidaten over: ds. C. Hogchem, ds. J. van Haaren of ds. J.J. van Eckeveld...
-
- Verbannen
Dat durft @DIA niet.Maanenschijn schreef: ↑20 aug 2024, 12:47 Waarom is het zo lastig om de preeklezer of scriba te benaderen? Is dat door de grootte van de gemeente waardoor men de kerkenraad slechts van afstand kent?
-
- Verbannen
Precies. Die lezen geen preken over de grens.GerefGemeente-lid schreef: ↑20 aug 2024, 13:21Kinderachtige kletskoek. Ze zijn in Rijssen-Noord GG.
Soms wel hoor... soms een keertje Philpot, Detmar, of Floor, of ds. F. Bakker... Dat is gebeurt. En waarom zou dat niet mogen, als dominees ook in de OGG en de GGiN op de kansel mogen?Zeeuw schreef: ↑20 aug 2024, 15:36Precies. Die lezen geen preken over de grens.GerefGemeente-lid schreef: ↑20 aug 2024, 13:21Kinderachtige kletskoek. Ze zijn in Rijssen-Noord GG.
Nee dat zou ik niet zomaar doen. Als je de ambsdragers echt nodig hebt is een andere zaak. Maar het vragen bijvoorbeeld met huisbezoek, dan zou ik het wel doen.GerefGemeente-lid schreef: ↑20 aug 2024, 13:20Dat durft @DIA niet.Maanenschijn schreef: ↑20 aug 2024, 12:47 Waarom is het zo lastig om de preeklezer of scriba te benaderen? Is dat door de grootte van de gemeente waardoor men de kerkenraad slechts van afstand kent?
Dat mag van mij van harte DIA. Wij hadden afgelopen zondag een dominee uit de CGK. Ik reageerde meer op iemand die 'kinderachtige kletskoek' als onderbouwing van, ik weet eigenlijk niet wat, gebruikte.-DIA- schreef: ↑20 aug 2024, 16:24Soms wel hoor... soms een keertje Philpot, Detmar, of Floor, of ds. F. Bakker... Dat is gebeurt. En waarom zou dat niet mogen, als dominees ook in de OGG en de GGiN op de kansel mogen?Zeeuw schreef: ↑20 aug 2024, 15:36Precies. Die lezen geen preken over de grens.GerefGemeente-lid schreef: ↑20 aug 2024, 13:21Kinderachtige kletskoek. Ze zijn in Rijssen-Noord GG.
Floor past wel prima binnen de GG, hij heeft de vereniging zelf niet meegemaakt, dus weten we niet hoe hij daarin gehandeld zou hebben.
Dus past hij nu prima binnen de GG
Dus past hij nu prima binnen de GG

- Niet meer zo actief -
-
Ik hoop dat ze in de GG zo preken zoals de preek vorige week van Floor in het RD.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
K geloof eerder dat hij daar niet mee bezig was geweest. Meer de gedachten a la oud-gereformeerden met heimwee naar de hervormde kerk.
"Gemeente, de preek die we gelezen hebben was van wijlen dominee W. Hage."-DIA- schreef: ↑19 aug 2024, 10:54 Gistermiddag werd hier een preek gelezen van...???
De techniek liet het afweten en het geluid viel weg bij het aflezen van wie de preek was.
Het ging om een preek uit
MATTHEUS 13:45-46
Thema en punten waren:
DE PAREL VAN GROTE WAARDE
1. Hoe deze parel naarstig werd gezocht
2. Hoe deze parel verrassend ontdekt werd
3. Hoe deze parel wonderlijk verkregen werd.
Hopelijk zijn er mensen die weten van wie deze preek was?