Ik heb maar 3 jaar Engels gehad op middelbare school. Toch kan ik dit prima volgen. Tip voor als je het niet goed kunt volgen: zet de (Engels) ondertiteling aan. Dan zie je de woorden ook.Job schreef: ↑12 aug 2024, 00:22Kun jij dit zonder al teveel moeite volgen Helma?helma schreef: ↑10 aug 2024, 20:19 https://youtu.be/g81IEfeN-jM?si=MA1ec7s00vTpZrh5
Kyle van Ruitenburg interviewt Ds AT Vergunst
Ik ben slecht in het luisteren naar vreemde talen en hoewel ik er mijn best op blijf doen om een basiskennis te hebben van het Engels (luisteren dus), kost het volgen van zo'n filmpje me veel moeite, vooral kleine maar essentiele details mis ik. Ben een associatief luisteraar, bij elke koppeling die ik leg is het gesprek alweer drie zinnen verder. Baal ik toch weer van, ben best benieuwd naar wat er naar voren wordt gebracht. Wanneer Kyle de dominee meermaals in de rede valt in het begin ben ik de draad alweer kwijt. Zijn er meer die het ook niet goed lukt om het luisteren naar Engels of een andere taal goed te beheersen en wat doen jullie eraan?
Er wordt altijd gezegd: kijk engelstalige films zonder ondertiteling. Maar ik kijk geen films.
Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Maar los hiervan is mij nu nog niet duidelijk of en waarom het de moeite waard is om te beluisteren.
Misschien vinden mensen het vooral de moeite waard omdat het 'de zoon van' is? Of omdat de desbetreffende predikant (im)populair is? Of omdat er überhaupt een predikant op YouTube figureert?
Ik doe maar een gooi.
Spannend en tragisch verhaal.https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-aan ... ~a80586bb/ Dat de man overal wordt aangeduid als "de loodgieter" geeft het geheel een wat een thriller-achtige lading, waarom zou je hem overal zo aanduiden? Gewoon "man" is toch prima? Wat maakte zijn werk tot zijn identiteit? Als iemand nou agent of minister was...dan zou je eventueel nog een link met het verhaal kunnen vermoeden. Het doet mij denken aan Joe the Plumber, het spreekt wat tot de verbeelding om iemand voortdurend zo te presenteren.
Vandaag interessant artikel in het RD over (on)mogelijkheid bouw kerkgebouw.
https://www.newstatesman.com/cover-stor ... ristianity
Kan ook als long-read, maar het is geen theologische beginning. Wel interessant.
Kan ook als long-read, maar het is geen theologische beginning. Wel interessant.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
In eigen woorden: "Beleidsmakers vinden dat de 'yolo-generatie' – jonge Zuid-Koreanen die volgens het motto 'you only live once' (je leeft maar één keer) leven – niet helpt bij het verhogen van het geboortecijfer. Deze generatie zou vooral bezig zijn met hun eigen geluk en minder geneigd zijn om kinderen te krijgen. Dit is een probleem voor Zuid-Korea, waar het geboortecijfer al jaarlijks daalt." https://www.nu.nl/buitenland/6325994/ge ... korea.html
Zie dat in Nederlad ook zo tegenwoordig?
Ik herken dit wel bij diverse mensen in mijn omgeving.Arja schreef: ↑27 aug 2024, 22:01 In eigen woorden: "Beleidsmakers vinden dat de 'yolo-generatie' – jonge Zuid-Koreanen die volgens het motto 'you only live once' (je leeft maar één keer) leven – niet helpt bij het verhogen van het geboortecijfer. Deze generatie zou vooral bezig zijn met hun eigen geluk en minder geneigd zijn om kinderen te krijgen. Dit is een probleem voor Zuid-Korea, waar het geboortecijfer al jaarlijks daalt." https://www.nu.nl/buitenland/6325994/ge ... korea.html
Er lopen wat mensen met Jezus in hoofd en Jezus in hun armen, maar in hun hart is er nooit plaatsgemaakt voor Hem..
Ds. G. Schipaanboord
Ds. G. Schipaanboord
Passend ook in andere topics!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik zou er toch maar liever vanuit gaan dat uit het hart de uitgangen van het leven zijn. Jezus in je armen en in je hoofd kan niet bestaan zonder Jezus in je hart.
-
- Verbannen
Deze week de laatste aflevering uit een serie van 4 in de Saambinder over leven en werk van ds. van Lodenstein. Mijn collega heeft deze afleveringen treffend geschreven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik word altijd verdrietig bij dit soort opmerkingen.
Het zal niet zo bedoeld zijn maar het is de toon van de argwaan.
Zeker op dit forum kan ik me niet voorstellen dat er mensen met Jezus in hun hoofd en armen lopen ( vind het een wat vreemde uitspraak overigens) zonder in hun hart.
Dacht aan Simeon, die nam Jezus in z'n armen, maar het was toch echt geloof.
Wij zijn niet in staat de echtheid van iemands geloof te toetsen.
Natuurlijk kan het soms niet landen bij je, maar dan nog; kijk uit!
-