Woordkeuze. "Je gaat echt niet naar de hel als je ... doet", kan ik moeilijk als een normale uitdrukking zien.
Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
- Niet meer zo actief -
-
Ik vind het opvallend de podcast van het ND met ds. Egas al bijna 40.000 keer is beluisterd op YT. En dat de andere podcast waarin juist de podcast waarin CGK Zoetermeer aan het woord komt slechts 1000 keer is beluisterd.
En dan te bedenken dat deze laatste podcast al 10 maanden geleden gepubliceerd is en die van ds. Egas pas 1,5 maand geleden.
En dan te bedenken dat deze laatste podcast al 10 maanden geleden gepubliceerd is en die van ds. Egas pas 1,5 maand geleden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Er zijn natuurlijk veel meer apps. Dit zegt niks.HersteldHervormd schreef: ↑03 aug 2024, 16:16 Ik vind het opvallend de podcast van het ND met ds. Egas al bijna 40.000 keer is beluisterd op YT. En dat de andere podcast waarin juist de podcast waarin CGK Zoetermeer aan het woord komt slechts 1000 keer is beluisterd.
Rare manier van duidelijk maken wat je bedoelt dan. Maar goed, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
- Niet meer zo actief -
Vroeger ging ik met mijn ouders naar Zwitserland. Een vriend van mijn vader is een bekende predikant. Hij ging ook altijd naar Zwitserland en preekte daar altijd. Dat vind ik heel vreemd, maar nog vreemder dat er al Nederlanders in vol refo-ornaat stonden te wachten voordat de Zwitserse dienst was afgelopen. Dat is pas refoschaamte. En ik vind het grote onzin dat je ook in het buitenland weigert om je eigen postzegeltje te verlaten. Daar kan ik totaal geen begrip voor opbrengen.
Dat kan. Ik ga niet naar een Roomse dienst, ik ga niet naar een vrijzinnige dienst. Ik vraag niet om je begrip, ik kan je onbegrip helemaal begrijpen gezien je ander uitingen van afgelopen tijd dat je overwogen hebt je aan te sluiten bij de RKK. Daar heb ik dan weer totaal geen begrip voor. Geen greintje. Noppes. Nul komma niks.Ambtenaar schreef: ↑03 aug 2024, 19:01Vroeger ging ik met mijn ouders naar Zwitserland. Een vriend van mijn vader is een bekende predikant. Hij ging ook altijd naar Zwitserland en preekte daar altijd. Dat vind ik heel vreemd, maar nog vreemder dat er al Nederlanders in vol refo-ornaat stonden te wachten voordat de Zwitserse dienst was afgelopen. Dat is pas refoschaamte. En ik vind het grote onzin dat je ook in het buitenland weigert om je eigen postzegeltje te verlaten. Daar kan ik totaal geen begrip voor opbrengen.
Zo. Wat voegen mijn laatste opmerkingen toe? Helemaal niets.
Dan mag je bedenken hoeveel jouw begriploze opmerkingen toevoegen.
- Niet meer zo actief -
-
Omdat ds. Egas interessante inzichten heeft. De podcast met daarin twee leden uit Zoetermeer was een herhaling van zaken die de meeste mensen al wel weten.HersteldHervormd schreef: ↑03 aug 2024, 16:16 Ik vind het opvallend de podcast van het ND met ds. Egas al bijna 40.000 keer is beluisterd op YT. En dat de andere podcast waarin juist de podcast waarin CGK Zoetermeer aan het woord komt slechts 1000 keer is beluisterd.
- J.C. Philpot
Als ds. D.J. Budding in de buurt van mijn vakantieadres zou preken, zou ik er anders ook wel heen gaan. Dus ik begrijp die mensen wel die in Zwitserland bij hem gingen luisteren.Ambtenaar schreef: ↑03 aug 2024, 19:01Vroeger ging ik met mijn ouders naar Zwitserland. Een vriend van mijn vader is een bekende predikant. Hij ging ook altijd naar Zwitserland en preekte daar altijd. Dat vind ik heel vreemd, maar nog vreemder dat er al Nederlanders in vol refo-ornaat stonden te wachten voordat de Zwitserse dienst was afgelopen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Een Nederlandse dominee is ideaal. Veel kinderen en een deel van de volwassenen snapt denk ik weinig van een dienst in een andere taal. Zeker als het geen dienst in het Duits is.Ambtenaar schreef: ↑03 aug 2024, 19:01Vroeger ging ik met mijn ouders naar Zwitserland. Een vriend van mijn vader is een bekende predikant. Hij ging ook altijd naar Zwitserland en preekte daar altijd. Dat vind ik heel vreemd, maar nog vreemder dat er al Nederlanders in vol refo-ornaat stonden te wachten voordat de Zwitserse dienst was afgelopen. Dat is pas refoschaamte. En ik vind het grote onzin dat je ook in het buitenland weigert om je eigen postzegeltje te verlaten. Daar kan ik totaal geen begrip voor opbrengen.
Als het een Bijbelgetrouwe gemeente is, is er inderdaad geen goede reden om die diensten te negeren. Maar dat is wel wat anders dan een Mis bijwonen.Ambtenaar schreef: ↑03 aug 2024, 19:01Vroeger ging ik met mijn ouders naar Zwitserland. Een vriend van mijn vader is een bekende predikant. Hij ging ook altijd naar Zwitserland en preekte daar altijd. Dat vind ik heel vreemd, maar nog vreemder dat er al Nederlanders in vol refo-ornaat stonden te wachten voordat de Zwitserse dienst was afgelopen. Dat is pas refoschaamte. En ik vind het grote onzin dat je ook in het buitenland weigert om je eigen postzegeltje te verlaten. Daar kan ik totaal geen begrip voor opbrengen.
-
De taal niet begrijpen is een hele goede reden.Job schreef: ↑03 aug 2024, 19:19Als het een Bijbelgetrouwe gemeente is, is er inderdaad geen goede reden om die diensten te negeren. Maar dat is wel wat anders dan een Mis bijwonen.Ambtenaar schreef: ↑03 aug 2024, 19:01Vroeger ging ik met mijn ouders naar Zwitserland. Een vriend van mijn vader is een bekende predikant. Hij ging ook altijd naar Zwitserland en preekte daar altijd. Dat vind ik heel vreemd, maar nog vreemder dat er al Nederlanders in vol refo-ornaat stonden te wachten voordat de Zwitserse dienst was afgelopen. Dat is pas refoschaamte. En ik vind het grote onzin dat je ook in het buitenland weigert om je eigen postzegeltje te verlaten. Daar kan ik totaal geen begrip voor opbrengen.
-
- Verbannen
De podcast van ds. Egas is niet alleen door CGK-ers bekeken hoor. Die van Zoetermeer waarschijnlijk wel.HersteldHervormd schreef: ↑03 aug 2024, 16:16 Ik vind het opvallend de podcast van het ND met ds. Egas al bijna 40.000 keer is beluisterd op YT. En dat de andere podcast waarin juist de podcast waarin CGK Zoetermeer aan het woord komt slechts 1000 keer is beluisterd.
-
Net zo goed kan die van ds. Egas ook op andere sites of apps beluisterd zijn. Het verschil is echt heel erg groot. Het komt op mij over dat de rechterkant CGK kerkgangers er heel erg mee in de maag zit c.q. mee bezig is, terwijl de progressieve vleugel het niet zo lijkt te interesseren. Maar goed, het hoeft geen oorzaak gevolg te zijn hoor, het valt mij alleen op. Ik vind uberhaupt dat links-progressief vaak drammerig doet terwijl die vaak niet mondiaal representatief zijn.Ambtenaar schreef: ↑03 aug 2024, 18:40Er zijn natuurlijk veel meer apps. Dit zegt niks.HersteldHervormd schreef: ↑03 aug 2024, 16:16 Ik vind het opvallend de podcast van het ND met ds. Egas al bijna 40.000 keer is beluisterd op YT. En dat de andere podcast waarin juist de podcast waarin CGK Zoetermeer aan het woord komt slechts 1000 keer is beluisterd.
Factor is gelukkig maar 38x ofzo.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 aug 2024, 19:25De podcast van ds. Egas is niet alleen door CGK-ers bekeken hoor. Die van Zoetermeer waarschijnlijk wel.HersteldHervormd schreef: ↑03 aug 2024, 16:16 Ik vind het opvallend de podcast van het ND met ds. Egas al bijna 40.000 keer is beluisterd op YT. En dat de andere podcast waarin juist de podcast waarin CGK Zoetermeer aan het woord komt slechts 1000 keer is beluisterd.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 03 aug 2024, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Hier wat berichten verplaatst naar Refoschaamte. Het verloopt niet vlekkeloos, dus het loopt wat door elkaar, maar een ieder zal de bedoeling begrijpen. Hier weer de synode, in de andere topic mag u zich schamen!