Het gaat over Al-Chalabi in de gemeente Bodegraven. En het bericht heb ik geverifieerd; het is juist.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:00Over welke predikant gaat dit nu? De dominee van @GGG038? Of ds. Al-Chalabi?Tiberius schreef: ↑30 jul 2024, 08:35Ik heb dit nagevraagd n.a.v. een melding op dit bericht.
Het is volgens mijn zegspersoon precies andersom: hij wil zelf niet voorgaan in zo'n 'lichte' gemeente.
Overigens is het bericht in beide gevallen onjuist, kan ik je melden.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Dat is vreemd dan. Want ik heb begrepen dat hij er niet welkom was omdat het beeld perse aan moest blijven. En dat is van vrij recente datum.Tiberius schreef: ↑30 jul 2024, 09:02Het gaat over Al-Chalabi in de gemeente Bodegraven. En het bericht heb ik geverifieerd; het is juist.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:00Over welke predikant gaat dit nu? De dominee van @GGG038? Of ds. Al-Chalabi?
En a.s. ds Kriekaart ook.
-
Het kan ook alle twee waar zijn.
-
- Verbannen
Ik hoop dan dat hij de ouderlingen wel vrij laat in hun leespreekkeuze. Want die is in zijn toekomstige gemeente zeer breed.
Feit blijft i.i.g. dat er ook gemeenten zijn ter linkerzijde waar predikanten niet mogen komen. Ik hoorde onlangs nog een triest voorbeeld. Om te huilen gewoon.
Ik vond het zelf ook vreemd, temeer omdat hij in die gemeente gedoopt is.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:04Dat is vreemd dan. Want ik heb begrepen dat hij er niet welkom was omdat het beeld perse aan moest blijven. En dat is van vrij recente datum.Tiberius schreef: ↑30 jul 2024, 09:02Het gaat over Al-Chalabi in de gemeente Bodegraven. En het bericht heb ik geverifieerd; het is juist.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:00Over welke predikant gaat dit nu? De dominee van @GGG038? Of ds. Al-Chalabi?
Maar vreemd of niet, hierboven stonden twee tegenstrijdige berichten, waarvan er een gemeld was. Dus ik dacht: laat ik het eens navragen voor de zekerheid. Voor de rest moeten ze het zelf weten.
-
- Verbannen
Ik zal zelf nog eens op onderzoek uitgaan. Waarschijnlijk is jouw bron uit Bodegraven zelf afkomstig. Ik ben wel benieuwd of er van de andere partij ook iemand is die dit bericht kan bevestigen.Tiberius schreef: ↑30 jul 2024, 09:21Ik vond het zelf ook vreemd, temeer omdat hij in die gemeente gedoopt is.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:04Dat is vreemd dan. Want ik heb begrepen dat hij er niet welkom was omdat het beeld perse aan moest blijven. En dat is van vrij recente datum.Tiberius schreef: ↑30 jul 2024, 09:02Het gaat over Al-Chalabi in de gemeente Bodegraven. En het bericht heb ik geverifieerd; het is juist.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:00 Over welke predikant gaat dit nu? De dominee van @GGG038? Of ds. Al-Chalabi?
Maar vreemd of niet, hierboven stonden twee tegenstrijdige berichten, waarvan er een gemeld was. Dus ik dacht: laat ik het eens navragen voor de zekerheid. Voor de rest moeten ze het zelf weten.
Zeker ook omdat mijn bron ook uit Bodegraven afkomstig was.
Ik heb begrepen dat de AIVD er ook mee bezig is!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zoals gezegd: voor de rest zoeken ze het zelf maar uit.
- J.C. Philpot
Waar kunnen we additionele onderzoeks-verzoeken indienen bij het RF Information Agency? 

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Waarom moeten alle predikanten overal voorgaan?GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:11Ik hoop dan dat hij de ouderlingen wel vrij laat in hun leespreekkeuze. Want die is in zijn toekomstige gemeente zeer breed.
Feit blijft i.i.g. dat er ook gemeenten zijn ter linkerzijde waar predikanten niet mogen komen. Ik hoorde onlangs nog een triest voorbeeld. Om te huilen gewoon.
- J.C. Philpot
Een predikant heeft geen bevoegdheid om zijn kerkenraad te verbieden bepaalde preken te lezen.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 jul 2024, 09:11Ik hoop dan dat hij de ouderlingen wel vrij laat in hun leespreekkeuze. Want die is in zijn toekomstige gemeente zeer breed.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Maanenschijn
Wel met een bezwaar en beroepsprocedure, voor het geval dat de uitspraak onwelgevallig is of ten minste in twijfel wordt getrokkenJ.C. Philpot schreef:Waar kunnen we additionele onderzoeks-verzoeken indienen bij het RF Information Agency?

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.