Ik zie de gemakzucht niet.Geytenbeekje schreef: ↑25 jul 2024, 22:47
Ze komen ook met argumenten waarom het wel Bijbels is/zou zijn.
Maar goed ik had het ook wat meer over in algemene zin.
Als de kerkenraad van mening is dat het wel Bijbels is maar het gedoogd dat (wedergeboren) christenen ongedekt aan het Heilig Avondmaal gaan zijn ze gemakzuchtig als ze hier niet op toezien.
Hoed in eredienst?
Re: Hoed in eredienst?
Is dit werkelijk de verklaring van de HSV studiebijbel?Delftenaar schreef: ↑24 jul 2024, 15:57 Vraag is of dit over scheppingsorde of cultuur gaat.
In de studiebijbel die hier ligt (die bij de hsv) wordt een link gelegd dar in de tijd van Paulus een vrouw met onbedekt hoofd aangaf dat ze ongehuwd was (of zelfs van lichte zeden).
De verklaring geeft ook aan dat in onze cultuur, waar een trouwring aangeeft of iemand getrouwd is of niet, het voor een vrouw niet nodig is om het hoofd te bedekken.
De oorspronkelijke bedoeling van de hoofdbedekking is immers door een ander teken vervangen.
Dat zou me echt tegenvallen.
Deze discussie is op basis van argumenten.HHR schreef: ↑26 jul 2024, 09:22Is dit werkelijk de verklaring van de HSV studiebijbel?Delftenaar schreef: ↑24 jul 2024, 15:57 Vraag is of dit over scheppingsorde of cultuur gaat.
In de studiebijbel die hier ligt (die bij de hsv) wordt een link gelegd dar in de tijd van Paulus een vrouw met onbedekt hoofd aangaf dat ze ongehuwd was (of zelfs van lichte zeden).
De verklaring geeft ook aan dat in onze cultuur, waar een trouwring aangeeft of iemand getrouwd is of niet, het voor een vrouw niet nodig is om het hoofd te bedekken.
De oorspronkelijke bedoeling van de hoofdbedekking is immers door een ander teken vervangen.
Als je vooraf al weet dat 'de vrouw in de kerk een hoed op moet, hoe dan ook', dan kun je beter niet reageren.
-
- Verbannen
Dat is je reinste flauwekul. Want dan kunnen we het forum wel opdoeken.refo schreef: ↑26 jul 2024, 09:26Deze discussie is op basis van argumenten.HHR schreef: ↑26 jul 2024, 09:22Is dit werkelijk de verklaring van de HSV studiebijbel?Delftenaar schreef: ↑24 jul 2024, 15:57 Vraag is of dit over scheppingsorde of cultuur gaat.
Als je vooraf al weet dat 'de vrouw in de kerk een hoed op moet, hoe dan ook', dan kun je beter niet reageren.
Jij bent ook altijd zeer overtuigd van je eigen gelijk, dusdanig zelfs dat er geen normale langdurige discussie over een bepaald onderwerp mogelijk is, maar er alleen met nietszeggende oneliners worden gesmeten.
- Delftenaar
Het idee is dat je de argumenten weerlegt. Of met andere argumenten komt die jouw standpunt onderbouwen.GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jul 2024, 10:09Dat is je reinste flauwekul. Want dan kunnen we het forum wel opdoeken.
Vind je dat echt? Dat valt me tegen.GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jul 2024, 10:09Dat is je reinste flauwekul. Want dan kunnen we het forum wel opdoeken.refo schreef: ↑26 jul 2024, 09:26Deze discussie is op basis van argumenten.HHR schreef: ↑26 jul 2024, 09:22Is dit werkelijk de verklaring van de HSV studiebijbel?Delftenaar schreef: ↑24 jul 2024, 15:57 Vraag is of dit over scheppingsorde of cultuur gaat.
Jij bent ook altijd zeer overtuigd van je eigen gelijk, dusdanig zelfs dat er geen normale langdurige discussie over een bepaald onderwerp mogelijk is, maar er alleen met nietszeggende oneliners worden gesmeten.

Want de ESV zegt dan niet wat jij vindt? Of waarom valt het je precies tegen?HHR schreef: ↑26 jul 2024, 09:22Is dit werkelijk de verklaring van de HSV studiebijbel?Delftenaar schreef: ↑24 jul 2024, 15:57 Vraag is of dit over scheppingsorde of cultuur gaat.
Fides Quaerens Intellectum
-
- Verbannen
Laat @refo daar dan maar eens beginnen. Elke post die hij plaatst is zonder argument.Ambtenaar schreef: ↑26 jul 2024, 10:34Het idee is dat je de argumenten weerlegt. Of met andere argumenten komt die jouw standpunt onderbouwen.GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jul 2024, 10:09Dat is je reinste flauwekul. Want dan kunnen we het forum wel opdoeken.
Ga in op de argumenten die worden genoemd in het stuk. Dat lijkt mij beter, dan louter de verbazing oproepen dat de aangehaalde studie Bijbel mis zit.GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jul 2024, 12:07 Laat @refo daar dan maar eens beginnen. Elke post die hij plaatst is zonder argument.
-
- Verbannen
Ik lees de Studiebijbel niet.Ambtenaar schreef: ↑26 jul 2024, 14:48Ga in op de argumenten die worden genoemd in het stuk. Dat lijkt mij beter, dan louter de verbazing oproepen dat de aangehaalde studie Bijbel mis zit.GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jul 2024, 12:07 Laat @refo daar dan maar eens beginnen. Elke post die hij plaatst is zonder argument.
Ik zou bijna zeggen: uiteraard niet.
prof. Baars was anders bijzonder positief over de ESV en heeft aan de studiebijbel meegewerkt.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Een meelezer appte zojuist:
" HSV Studiebijbel gaat uit m.b.t. de hoofdbedekking van de korte verklaring van Ridderbos. Een slechte exegese. Veel dames die willen stoppen met hoofdbedekking, komen met deze uitleg.
Prof Baars is opzich positief over de studiebijbel HSV maar heeft ook kanttekeningen bij heel aantal gedeelten van de uitleg. En sowieso moeite met de uitleg van Ridderbos."
Meelezer = prof Baars?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!