Kinderpraat
Re: Kinderpraat
Doet me denken aan de jongen op de toenerevangelisatie, toen het over de hemel ging: daar is het altijd kermis.
En vanuit zijn referentiekader was het absoluut niet spottend bedoeld, de kermis was het hoogtepunt van het jaar voor hem.
En vanuit zijn referentiekader was het absoluut niet spottend bedoeld, de kermis was het hoogtepunt van het jaar voor hem.
- Niet meer zo actief -
-
Het zijn sowieso betere omschrijvingen dan het bekende "daar is het altijd kerk"
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Maar nog steeds staat de hemel centraal en het wát in plaats van dat we altijd bij God mogen zijn en dat we op de nieuwe aarde zullen wonen en in de tuin werken zoals Adam deed, want dat was zeer goed.
Fides Quaerens Intellectum
Pap, je schermtijd is voorbij..
Gisteren op het strand.
Die mevrouw heeft wel een pet op maar is haar topje vergeten..
Die mevrouw heeft wel een pet op maar is haar topje vergeten..
Vanmiddag bij de kinderevangelisatie: juf vertelt over de bruiloft te Kana.
In het vuur van het verhaal zegt ze: De baas neemt een slokje van het water. Hij proeft... En weten jullie waar Jezus het water in veranderd heeft??
Het jongetje naast haar roept met een blik vol blij ontzag: "In limonade!"
Ik kan zijn verheerlijkte gezicht niet beschrijven, maar het was geweldig om te zien.
In het vuur van het verhaal zegt ze: De baas neemt een slokje van het water. Hij proeft... En weten jullie waar Jezus het water in veranderd heeft??
Ik kan zijn verheerlijkte gezicht niet beschrijven, maar het was geweldig om te zien.
helma schreef: ↑29 jun 2024, 18:25 Vanmiddag bij de kinderevangelisatie: juf vertelt over de bruiloft te Kana.

Heerlijk:)
-
Na het eten zit m’n buik vol en trommelt m’n dochter erop. Voor de gein zeg ik (zoals haar moeder regelmatig zegt): geef de baby maar een kus. Reactie dochter bijna 3: je hebt geen baby, je hebt spek
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Ai...van je dochter moet je het hebben...
Onze jongen van bijna drie was minder eerlijk. Na het eten vroeg hij aan opa of hij ook een baby in de buik had. Zijn gezicht vertelde al dat hij een grap maakte.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Kijk wat een lief opa en omaatje daar.
Je weet niet of ze opa en oma zijn.
Dat is waar. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen. En soms willen mensen geen kinderen.
O, dus die 'dingesen' niet?
Dingesen?
Ja je weet toch wel pap. Ik kan het nu niet uitleggen met haar erbij (jonger zusje).
O...
Dat is waar. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen. En soms willen mensen geen kinderen.
Dingesen?
Ja je weet toch wel pap. Ik kan het nu niet uitleggen met haar erbij (jonger zusje).
O...
-
Heb je uitgelegd dat er ook voorbehoedsmiddelen zijn of niet?Bourdon16 schreef: ↑24 jul 2024, 20:28 Kijk wat een lief opa en omaatje daar.
Dingesen?
O...

Nee eigenlijk nog niet. Ik weet ook niet wat daar een goede leeftijd voor is.Geytenbeekje schreef: ↑24 jul 2024, 21:59Heb je uitgelegd dat er ook voorbehoedsmiddelen zijn of niet?Bourdon16 schreef: ↑24 jul 2024, 20:28 Kijk wat een lief opa en omaatje daar.
Dingesen?
O...![]()
Op school krijgen ze les uit Wonderlijk gemaakt.