Een zuid-afrikaanse preek

Avi

Re: Een zuid-afrikaanse preek

Bericht door Avi »

Ik ben van mening dat dat niet kan. G'd heeft geen speciaal verbond afgesloten met de Joden wat ze toestaat om gered te worden zonder geloof in Jesjoea/Jezus.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

Avi schreef:Ik ben van mening dat dat niet kan. G'd heeft geen speciaal verbond afgesloten met de Joden wat ze toestaat om gered te worden zonder geloof in Jesjoea/Jezus.
Romeinen 10:6

Zeg niet in uw hart: wie zal in den hemel opklimmen?Dat is Christus van boven afbrengen.
Of:wie zal in den afgrond nederdalen?Dat is Christus uit de dooden opbrengen.
de Ref kerken hebben de plaats van Israel ingenomen, maar het is de VAL van Israel die ons heeft gered.
Wij blijven echter de takken, niet de wortel, dat is en blijft Israel. Zou de tak zich roemen, hij draagt niet de wortel, de wortel draagt de tak.

of kan ik zeggen, wij zijn de hondekens die de kruimeltjes eten onder de tafel, totdat onze heren wakker worden na hun dutje na het eten..

Rom 11:28
Zoo zijn zij wel vijanden wat aangaat het Evangelie, OM UWENTWIL, maar wat aangaat de verkiezing zijn zij beminden, om der vaderen wil.Want de GENADEgiften en de roeping Gods zijn ONBEROUWELIJK.
en ook vers 32!
Sola Scriptura
albion

Re:

Bericht door albion »

Herman schreef:Kan je ons ook vertellen, Matthijs, van welke Suid-Afrikaanse denominatie deze predikant is? Das leuk voor de beeldvorming, of voor mijn nederlandse hokjessysteem.
Ik zou ook wel graag willen weten in welk gedeelte van Suid-Afrika of in welke plaats hij preekt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Johann Gottfried Walther

Re: Re:

Bericht door Johann Gottfried Walther »

albion schreef:
Herman schreef:Kan je ons ook vertellen, Matthijs, van welke Suid-Afrikaanse denominatie deze predikant is? Das leuk voor de beeldvorming, of voor mijn nederlandse hokjessysteem.
Ik zou ook wel graag willen weten in welk gedeelte van Suid-Afrika of in welke plaats hij preekt.
Bedoel je Ds. C. Kleijn? Die staat in Pretoria dacht ik.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
backtobasic
Contacteer:

Re: Re:

Johann Gottfried Walther schreef:
albion schreef:
Bedoel je Ds. C. Kleijn? Die staat in Pretoria dacht ik.
http://www.vgk.org.za/KortVerslae/20070 ... apstad.pdf
Sola Scriptura
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Oke, Johannesburg.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
backtobasic
Contacteer:

Johann Gottfried Walther schreef:Oke, Johannesburg.
yep,
ik had al Johannesburg geschreven in een vorige mailing, maar die ging er niet door, om een of andere reden.
als je wilt dat ik meer uitzoek, als je hier een keer bent of zo, laat het me maar weten :-)
Sola Scriptura
albion

Bericht door albion »

backtobasic schreef:
yep,
ik had al Johannesburg geschreven in een vorige mailing, maar die ging er niet door, om een of andere reden.
als je wilt dat ik meer uitzoek, als je hier een keer bent of zo, laat het me maar weten :-)
Is het in de stad Johannesburg zelf, of in een voorstad? Alberton of zo?? En heeft hij een grote gemeente?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
astroguy

Bericht door astroguy »

albion schreef:
backtobasic schreef:
yep,
Is het in de stad Johannesburg zelf, of in een voorstad? Alberton of zo?? En heeft hij een grote gemeente?
De VGK Johannesburg is ongeveer 100 leden groot en de leden wonen voornamenlijk in Roodepoort vlak bij Johannesburg, waar dan ook het kerkgebouw staat. Maar er zijn ook leden in Johannesburg en Randburg. Ds Kleijn heeft gestudeerd in Kampen, heeft in de GKV Nederland nog twee gemeenten gediend voordat hij naar Australie ging waar hij acht jaar een gemeente gediend heeft. In Pretoria stond hij van 1998 tot 2007 en sindsdien in VGK Johannesburg.
Atze
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Weet iemand waar men in Nederland de Afrikaanse bijbelvertaling van 1933/1953 verkoopt?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
newton

Bericht door newton »

J.C. Philpot schreef: 06 jul 2024, 21:58 Weet iemand waar men in Nederland de Afrikaanse bijbelvertaling van 1933/1953 verkoopt?
Misschien is er op marktplaats wat te vinden? De youversion bijbel app heeft hem in elk geval beschikbaar:
https://www.bible.com/bible/5/JHN.1.AFR53
Plaats reactie