Wat doen we vandaag?

TSD

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door TSD »

DDD schreef: 18 jun 2024, 10:35 Niet zonder meer. Afgaande op het artikel is er goed over nagedacht, en waren mijn bezwaren voor de deskundigen zelf juist reden om van deze optie af te zien. Maar de deputaten hebben anders besloten, als ik het nu goed begrijp.
Wat je nu schrijft kan je echt niet uit dat artikel halen, behalve als je die leest door de bril van het eigen gelijk. Daarnaast is ook op de zendingsdag een uitgebreide toelichting geweest op de keuze van deze 2 gebieden in het middagprogramma (helaas waren er toen maar honderden bij, ik vond de belangstelling toen nogal tegenvallen). Uit die toelichting bleek ook het tegendeel van wat je hier schrijft. Japan was, na Senegal, volgens alle criteria van 'de deskundigen' het meest geschikt en viel alleen af omdat in 1e instantie het idee was om 1 nieuw zendingsveld aan te wijzen, dus dan moet je uit die 7, later 3 en later 2 (Senegal en Japan) er uiteindelijk 1 kiezen (trechteren). Alleen die laatste keuze is dus uiteindelijk niet meer gemaakt en men is bij deze 2 landen gebleven.

Als dan wordt ervaren dat, ondanks het zorgvuldige proces, de roep uit Japan blijft en deputaten zo, in afhankelijkheid van de Heere, door de leiding van de Heilige Geest, tot een 2e zendingsveld komen, dan moeten wij als mensen onze mond houden en in verwondering toezien, in plaats van dit 'gekakel'. Excuus voor het woord, maar ik kan het niet anders zien. Laten we bidden voor onze Japanse medemens i.p.v. te proberen verstandelijk te beredeneren waarom de ZGG er toch niet naar toe zou moeten gaan. Nog even los van het feit dat de Heilige Geest Zich niet houdt aan de wetten van onze menselijke logica. Gelukkig maar.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben het met je eens dat dat er niet in een oorzakelijk verband staat. Maar er staan wel wat bezwaren over de cultuurstudie en de tijd die het kost.

Ik zie geen enkel bezwaar om hier iets over te vinden. Zending is heel duur, en er mag best worden nagedacht over wat een efficiënte manier van werken is.
merel

Bericht door merel »

werken, sporten, rommelen in huis en een voetbaltoernooi vanuit de scholen georganiseerd
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Een intervisiedag gehad. In het zonnetje. Gevolg: hoofd verbrand :(
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Maanenschijn schreef: 19 jun 2024, 18:11 Een intervisiedag gehad. In het zonnetje. Gevolg: hoofd verbrand :(
Maanenschijn in de zonneschijn :D
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Maanenschijn schreef: 19 jun 2024, 18:11 Een intervisiedag gehad. In het zonnetje. Gevolg: hoofd verbrand :(
Tja dat heb je zonder hoofdbedekking 😉. Maar niet leuk. Hopelijk niet teveel last van.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Weer ging een van onze bekenden de weg van alle vlees
Straks om 10 uur de rouwdienst in de Schildkerk (PKN)
Door omstandigheden, (zwakte en ouderdom) kan ik niet aanwezig zijn
Ik hoop de dienst online via Hervormd Rijssen te volgen
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

-DIA- schreef: 21 jun 2024, 09:36 Weer ging een van onze bekenden de weg van alle vlees
Straks om 10 uur de rouwdienst in de Schildkerk (PKN)
Door omstandigheden, (zwakte en ouderdom) kan ik niet aanwezig zijn
Ik hoop de dienst online via Hervormd Rijssen te volgen
Sterkte Dia.
merel

Bericht door merel »

Koffie en lunch met vriendinnen op het strand in Den Haag.
newton

Bericht door newton »

Eerder deze weken al uren gestoken in persoonlijkheidsvragenlijsten en capaciteitentests, vandaag een afrondend assessment gesprek. Nu uitkijken naar de vervolgstappen :-)
Henk J

Bericht door Henk J »

merel schreef: 21 jun 2024, 14:56 Koffie en lunch met vriendinnen op het strand in Den Haag.
Is het daar wel mooi weer of regenen jullie compleet weg?
merel

Bericht door merel »

Henk J schreef: 21 jun 2024, 15:19
merel schreef: 21 jun 2024, 14:56 Koffie en lunch met vriendinnen op het strand in Den Haag.
Is het daar wel mooi weer of regenen jullie compleet weg?
We zaten buiten. Het was bewolkt en droog. Naarmate ik meer naar het zuidoosten reed, werd het regenachtig.
Henk J

Bericht door Henk J »

merel schreef: 21 jun 2024, 16:00 We zaten buiten. Het was bewolkt en droog. Naarmate ik meer naar het zuidoosten reed, werd het regenachtig.
Aha, dan heb je geluk gehad denk ik. Het strand is altijd wel leuk om te zijn natuurlijk.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

BSV SGP.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Henk J schreef: 21 jun 2024, 16:09
merel schreef: 21 jun 2024, 16:00 We zaten buiten. Het was bewolkt en droog. Naarmate ik meer naar het zuidoosten reed, werd het regenachtig.
Aha, dan heb je geluk gehad denk ik. Het strand is altijd wel leuk om te zijn natuurlijk.
Het was heerlijk en erg gezellig. Gewoon genieten op een dag die normaal gevuld is met klusjes.
Plaats reactie