Inderdaad. De tijd dat alleen de linkerflank daar kwam, is gelukkig voorbij.
Wat doen we vandaag?
-
- Verbannen
-
Re: Wat doen we vandaag?
Ik voel mij jongGerefGemeente-lid schreef: ↑15 jun 2024, 17:52Inderdaad. De tijd dat alleen de linkerflank daar kwam, is gelukkig voorbij.

- Maanenschijn
Vandaag familiedag. Met 60 man uitwaaien, bijpraten en een eetgelegenheid de stress bezorgen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ja, er werd gezegd dat er nog nooit zoveel uitzendingen geweest zijn als de afgelopen jaren.
Dat geeft het deputaatschap ook mede de vrijmoedigheid om 2 nieuwe zendingsvelden te openen (in Senegal en Japan)
Het was een mooie dag.
Vandaag geklust, daarna spieren weer ontspannen in bad.
-
Heel dapper dat de ZGG naar Japan gaat.TSD schreef: ↑15 jun 2024, 21:09Ja, er werd gezegd dat er nog nooit zoveel uitzendingen geweest zijn als de afgelopen jaren.
Dat geeft het deputaatschap ook mede de vrijmoedigheid om 2 nieuwe zendingsvelden te openen (in Senegal en Japan)
Het was een mooie dag.
Een inkomstenstijging van 40% toont wel betrokkenheid bij de achterban. Het afgelopen jaar zijn er heel wat vacatures opgevuld, zie https://www.rd.nl/zoeken?q=zgg%20benoemt . Volgens mij hebben ze jaren gehad dat het veel moeilijker was om de vacatures opgevuld te krijgen.
Dapper?MGG schreef: ↑15 jun 2024, 21:39Heel dapper dat de ZGG naar Japan gaat.TSD schreef: ↑15 jun 2024, 21:09Ja, er werd gezegd dat er nog nooit zoveel uitzendingen geweest zijn als de afgelopen jaren.
Het was een mooie dag.
Overigens mooi dat het zo leeft!
De GZB zit daar ook al. Er zijn gereformeerde kerken in overvloed in Japan. Ik snap echt niet waar dat nu voor nodig is.
-
Japan heeft een zeer gesloten cultuur. Ook is het een rijk land, waardoor de kosten hoog zijn. Naar de mens gesproken zal het lang duren voordat de oogst zichtbaar wordt.Ararat schreef: ↑15 jun 2024, 22:47Dapper?MGG schreef: ↑15 jun 2024, 21:39Heel dapper dat de ZGG naar Japan gaat.
Overigens mooi dat het zo leeft!
-
Slechts een paar procent van de bevolking is christen. In Japan zijn er eilanden waar het evangelie zover bekend nog nooit verkondigd is. Het is hoog nodig dat ook deze mensen van Jezus horen. Het verbaast mij dat jij niet snapt waarom zending in Japan nodig is. In bijna alle landen waar de ZGG actief is, wonen relatief gezien een stuk meer christenen dan in Japan!
Dat lijkt me geen reden om daar opnieuw te beginnen. Er is op de huidige terreinen meer dan genoeg te doen. Het gaat niet om zoveel mogelijk cultuurstudie, toch?
-
Als onbereikte het evangelie brengen geen reden is, dan kan de ZGG wel stoppen. Ben je überhaupt bekend met de werkwijze van de ZGG?
Ik snap ook niet waarom je kritisch ben op Japan. In Senegal is het aandeel christenen 4x hoger dan in Japan. De opening van nieuwe velden gaat niet ten koste van de huidige velden.
Wat mij tegenstaat is dat iedere Westerse christelijke organisatie de eigen versie van het geloof brengt. Waarom geen brede samenwerking?MGG schreef: ↑15 jun 2024, 23:17
Als onbereikte het evangelie brengen geen reden is, dan kan de ZGG wel stoppen. Ben je überhaupt bekend met de werkwijze van de ZGG?
Ik snap ook niet waarom je kritisch ben op Japan. In Senegal is het aandeel christenen 4x hoger dan in Japan. De opening van nieuwe velden gaat niet ten koste van de huidige velden.