Femke Wiersma op Landbouw is wel een wat vreemde keus voor zo'n zwaar departement. Ze is niet perse onstreden, maar het totaal gebrek aan relevante ervaring en opleiding lijkt me echt een probleem.huisman schreef: ↑14 jun 2024, 15:53BBB bewindslieden valt toch wel mee? Hier nogmaals de hele lijst.Zita schreef: ↑14 jun 2024, 15:39 NSC heeft zo op het oog bekwame en deskundige ministers en staatssecretarissen weten te werven.
PVV en BBB zijn daar op het oog een stuk minder succesvol in geweest. Bij PVV begrijp ik dat niet: het is een partij die al een poos bestaat. Dan komen er toch bekwame raadsleden, wethouders enz bovendrijven? Er zijn toch mensen die meedenken over de koers van de partij? Mensen met maatschappelijke of politieke ervaring? Nu komt er een dame uit Rotterdam die twee jaar in de gemeenteraad heeft gezeten en een flink deel van die twee jaar met zwangerschapsverlof was om eventjes staatssecretaris te worden. Haar motivatie voor de gemeenteraad was het feit dat ze ooit door iemand van niet-Nederlandse afkomst aangerand is. Voor BBB een muskusrattenvanger voor Herstel Groningen. Op Landbouw - tja, daar is al wel genoeg over gezegd. De staatssecretaris op Landbouw lijkt veel meer in zijn mars te hebben dan de minister.
BBB heeft relatief weinig tijd gehad waarin mensen zich op andere posities konden bewijzen. Maar als dit de meest bekwame mensen zijn die in de achterban te vinden zijn (of die zich in zekere zin willen binden aan BBB en dit regeerakkoord), is het wat droevig gesteld.
Maar nee, ik zie dit kabinet niet lang standhouden. Dat Yesilgoz nu openlijk de integriteit van een kandidaat-minister in twijfel trekt, is niet heel constructief voor de samenwerking tussen de partijen. Ik wens Schoof heel veel sterkte.
https://nos.nl/l/2524348
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hebben wij het over dezelfde Femke? Ze heeft echt wel relevante ervaring in de landbouwsector.parsifal schreef: ↑14 jun 2024, 16:00Femke Wiersma op Landbouw is wel een wat vreemde keus voor zo'n zwaar departement. Ze is niet perse onstreden, maar het totaal gebrek aan relevante ervaring en opleiding lijkt me echt een probleem.huisman schreef: ↑14 jun 2024, 15:53BBB bewindslieden valt toch wel mee? Hier nogmaals de hele lijst.Zita schreef: ↑14 jun 2024, 15:39 NSC heeft zo op het oog bekwame en deskundige ministers en staatssecretarissen weten te werven.
PVV en BBB zijn daar op het oog een stuk minder succesvol in geweest. Bij PVV begrijp ik dat niet: het is een partij die al een poos bestaat. Dan komen er toch bekwame raadsleden, wethouders enz bovendrijven? Er zijn toch mensen die meedenken over de koers van de partij? Mensen met maatschappelijke of politieke ervaring? Nu komt er een dame uit Rotterdam die twee jaar in de gemeenteraad heeft gezeten en een flink deel van die twee jaar met zwangerschapsverlof was om eventjes staatssecretaris te worden. Haar motivatie voor de gemeenteraad was het feit dat ze ooit door iemand van niet-Nederlandse afkomst aangerand is. Voor BBB een muskusrattenvanger voor Herstel Groningen. Op Landbouw - tja, daar is al wel genoeg over gezegd. De staatssecretaris op Landbouw lijkt veel meer in zijn mars te hebben dan de minister.
BBB heeft relatief weinig tijd gehad waarin mensen zich op andere posities konden bewijzen. Maar als dit de meest bekwame mensen zijn die in de achterban te vinden zijn (of die zich in zekere zin willen binden aan BBB en dit regeerakkoord), is het wat droevig gesteld.
Maar nee, ik zie dit kabinet niet lang standhouden. Dat Yesilgoz nu openlijk de integriteit van een kandidaat-minister in twijfel trekt, is niet heel constructief voor de samenwerking tussen de partijen. Ik wens Schoof heel veel sterkte.
https://nos.nl/l/2524398
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Klopt, dat doet ze pas sinds kort. Bij haar deelname bij BZV vertelde zij dat ze 0 ervaring had met het boerenleven. Zij is een paar jaar getrouwd geweest met de betreffende boer en zal daar koeien gemolken hebben. Dat betekent echt niet dat zij bekwaam is om de grote problematiek op dit vlak te kunnen beoordelen. Haar opleiding en eerdere werkervaring laat dat namelijk niet zien.huisman schreef: ↑14 jun 2024, 16:05Hebben wij het over dezelfde Femke? Ze heeft echt wel relevante ervaring in de landbouwsector.parsifal schreef: ↑14 jun 2024, 16:00Femke Wiersma op Landbouw is wel een wat vreemde keus voor zo'n zwaar departement. Ze is niet perse onstreden, maar het totaal gebrek aan relevante ervaring en opleiding lijkt me echt een probleem.huisman schreef: ↑14 jun 2024, 15:53BBB bewindslieden valt toch wel mee? Hier nogmaals de hele lijst.Zita schreef: ↑14 jun 2024, 15:39 NSC heeft zo op het oog bekwame en deskundige ministers en staatssecretarissen weten te werven.
https://nos.nl/l/2524398
Precies.Zita schreef: ↑14 jun 2024, 15:39 NSC heeft zo op het oog bekwame en deskundige ministers en staatssecretarissen weten te werven.
Vergeet niet dat de PVV Wilders is en Wilders de PVV. Hij zocht alleen ja-knikkers en daar zitten nogal wat gure persoonlijkheden tussen.
Ik had van de BBB ook wat betere kandidaten verwacht. Caroline heb ik een paar keer gesproken en toen bleek al de sterke landbouwlobby achter haar te zitten. Iets uit die hoek leek me een redelijk logische keus.
Ondertussen is het crisisoverleg in volle gang. We zijn nog niet eens begonnen en het is voor de zoveelste keer heibel.
Naar mijn idee zullen ze niet meteen over deze bananenschil uitglijden, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het nog steeds kan gebeuren dat Schoof I er niet gaat komen.
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Welnee. Inmiddels blijkt dat het allemaal een storm in een glas water was. Ik lees het nu net op het RD en het AD maakt er ook melding van. Maar de NOS zegt nog niets. Ik krijg nu ook geen push-melding, en vanmiddag wel.
Het waren gewoon linkse media die meenden op sensatie uit te zijn. Het stelt geen sikkepit voor.
Het waren gewoon linkse media die meenden op sensatie uit te zijn. Het stelt geen sikkepit voor.
Mevrouw Yesilgöz sprak publiekelijk haar twijfels uit over mevrouw Faber. Dat is behoorlijk uniek en heeft niets met links of rechts te maken, maar met ongebruikelijk.
Overigens vind ik het erg bijzonder dat de PVV zoveel moeite heeft om een beetje fatsoenlijke mensen te vinden. Eerst iemand die niet door de screening komt, nu iemand die duidelijk een gebrek aan nuance ten toon spreidt.
Mijn zin in dit kabinet, voor zover het ooit aanwezig was, daalt verder en verder.
Wellicht in 2024 nog verkiezingen, of zal het toch 2025 worden?
Overigens vind ik het erg bijzonder dat de PVV zoveel moeite heeft om een beetje fatsoenlijke mensen te vinden. Eerst iemand die niet door de screening komt, nu iemand die duidelijk een gebrek aan nuance ten toon spreidt.
Mijn zin in dit kabinet, voor zover het ooit aanwezig was, daalt verder en verder.
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Wilders zal het niet direct laten vallen (tenzij hij opeens in de peilingen nog eens een tiental zetels omhoog schiet) en Van der Plas ook niet. Omtzigt ook niet, want zijn partij heeft nog amper zetels in de peilingen. En als hij erg veel verliest is hij ook niet meer van belang bij eventuele regeringsdeelname in een rechts kabinet, omdat hij in de Eerste Kamer ook geen zetels heeft. Als Wilders dan met Yeşilgöz en Van der Plas een meerderheid heeft in de Tweede Kamer is het opnieuw functie elders voor Omtzigt.Mannetje schreef: ↑14 jun 2024, 18:53 Mevrouw Yesilgöz sprak publiekelijk haar twijfels uit over mevrouw Faber. Dat is behoorlijk uniek en heeft niets met links of rechts te maken, maar met ongebruikelijk.
Dus de enige die de meeste kans maakt in mijn ogen om het op te blazen is op dit moment Yeşilgöz. Bij nieuwe verkiezingen zijn de verhoudingen echter waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde. Dus de vraag is wat je daar dan mee opschiet.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 14 jun 2024, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Om eerlijk te zijn ben ik bij Omtzigt niet overtuigd dat hij partijbelang boven landsbelang stelt. Bij Wilders en vdPlas geloof ik het wel meteen.GerefGemeente-lid schreef: ↑14 jun 2024, 18:58Wilders zal het niet direct laten vallen (tenzij hij opeens in de peilingen nog eens een tiental zetels omhoog schiet) en Van der Plas ook niet. Omtzigt ook niet, want zijn partij heeft nog amper zetels in de peilingen.Mannetje schreef: ↑14 jun 2024, 18:53 Mevrouw Yesilgöz sprak publiekelijk haar twijfels uit over mevrouw Faber. Dat is behoorlijk uniek en heeft niets met links of rechts te maken, maar met ongebruikelijk.
Dus de enige die de meeste kans maakt in mijn ogen om het op te blazen is op dit moment Yeşilgöz. Bij nieuwe verkiezingen zijn de verhoudingen echter waarschijnlijk precies hetzelfde. Dus de vraag is wat je daar dan mee opschiet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
-
- Verbannen
Zie mijn toevoeging aan het vorige bericht. Hij heeft in de laatste peiling de helft van zijn huidige 20 zetels verloren.
Als PVV, VVD en BBB dan in de Tweede Kamer een meerderheid halen, is hij niet meer van belang. In de Eerste Kamer heeft hij namelijk geen zetels.
Als PVV, VVD en BBB dan in de Tweede Kamer een meerderheid halen, is hij niet meer van belang. In de Eerste Kamer heeft hij namelijk geen zetels.
Omtzigt zit er voor mijn gevoel lelijk tussen.
Als hij breekt, is hij met zijn partij weg. Als hij niet breekt, komt er van zijn ideaal van eerlijkheid en transparantie niet veel terecht. Wat geeft zijn partij dan nog meerwaarde?
Als hij breekt, is hij met zijn partij weg. Als hij niet breekt, komt er van zijn ideaal van eerlijkheid en transparantie niet veel terecht. Wat geeft zijn partij dan nog meerwaarde?
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Ik denk dat hij daarom nu niet meer zomaar zal weglopen en toch zal proberen met alles wat hij heeft op de belangrijke punten resultaat te boeken. Opgeven is verliezen. En dan verliest hij waarschijnlijk meer dan dat hij nu nog voor elkaar zou kunnen krijgen.
De deugers huilen, maar de karavaan trekt verder!
Tijd voor de feiten.
Tijd voor de feiten.
-
Op basis van de recentste peilingen vind ik nieuwe verkiezingen prima. Het land heeft weinig aan nieuwe verkiezingen. Waarschijnlijk hebben we dan pas in het voorjaar van 2025 een nieuw kabinet.
-
- Verbannen