Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?
En er is crisisoverleg over hoe Wilders omgaat met de kandidaten voor asiel en migratie.
knip
knip
Ik ben echt benieuwd. Ik zie een paar gedachtegangen, welke is de goede?GGotK schreef: ↑14 jun 2024, 14:06Welja, laten we als christen alles bagatelliseren. Dit kabinet is een schande voor de natie, maar wel wat we verdienen blijkbaar.Ad Anker schreef: ↑14 jun 2024, 12:59 Toen de nieuwe ministersploeg van het huidige kabinet aantrad was Wilders niet mals in reacties. Dat waren we wat van hem gewend. Nu doet de oppositie het. En nog een tandje erger. Ik ben blij met dit nieuwe kabinet en hoop dat ze het even volhouden. Wilders houdt wel zijn humor: 'Wij corrigeren waar dat nodig is, Frans. Jullie niet, want jij zit er nog steeds.' Ik vind dat wel mooi.
En ja, nu lijkt Faber ook omstreden, dat wordt wel wat moeizaam, ik zie dat Yesilgöz dat ook vindt.
-een niet christelijk kabinet is een schande voor de natie.
-het komende kabinet (want daar doel je denkelijk op) is een schade voor de natie als je het vergelijkt met het vorige kabinet.
-het komende kabinet heeft ideeën en uitgangspunten die maken dat het een schande voor de natie.
Welke klopt volgens jou? Of heb je een andere variant?
Wat is er mis met het woord crisis op dit moment als ze overhaast met elkaar in overleg moeten over de voor te dragen kandidaten? Ik krijg hier voortdurend het verwijt dat ik populistisch zou reageren maar 'linkse media' ergens van betichten terwijl de feiten benoemd worden klinkt me...populistisch in de oren.
Ontopic: WIlders komt er nu achter dat zijn kandidaten aardig wat schepen hebben verbrand met hun xenofobe uitspraken. Dat heb je er van.
Ad Anker schreef: ↑14 jun 2024, 12:59 Toen de nieuwe ministersploeg van het huidige kabinet aantrad was Wilders niet mals in reacties. Dat waren we wat van hem gewend. Nu doet de oppositie het. En nog een tandje erger. Ik ben blij met dit nieuwe kabinet en hoop dat ze het even volhouden. Wilders houdt wel zijn humor: 'Wij corrigeren waar dat nodig is, Frans. Jullie niet, want jij zit er nog steeds.' Ik vind dat wel mooi.
En ja, nu lijkt Faber ook omstreden, dat wordt wel wat moeizaam, ik zie dat Yesilgöz dat ook vindt.

Dat zal, maar wat heeft Timmermans dan verkeerd gedaan, vraag ik me dan af.
-
- Verbannen
Ik verwijs je daarvoor graag naar het verkiezingsprogramma van GL/PvdA.GerefGemeente-lid schreef: ↑14 jun 2024, 14:50Welke concrete en pijnlijke oplossingen dan?
Als eurocommissaris heeft hij hele bossen laten verbranden in biomassacentrales, wat een ecologische ramp veroorzaakte, bijvoorbeeld in de Baltische staten. Dat noemde hij "noodzakelijk voor het klimaat". Nu is zijn partij opeens tegen die biomassa.
-
- Verbannen
Wat vind jij concrete en pijnlijke oplossingen vanuit jouw opinie? Kun je dat aangeven?MarJT schreef: ↑14 jun 2024, 14:57Ik verwijs je daarvoor graag naar het verkiezingsprogramma van GL/PvdA.GerefGemeente-lid schreef: ↑14 jun 2024, 14:50Welke concrete en pijnlijke oplossingen dan?
Voor mij springt zijn schandalige speech in de VN na de MH17 ramp eruit. Google zelf maar over de ophef die daarna ontstond.
Timmermans heeft maar één belang en dat is Timmermans. Hoop dat PvdA Lodewijk Asscher terug laat komen en zich losweekt van GL. Dan wordt het misschien ooit weer een arbeiderspartij.
Dit kabinet (als het er al komt) zal niet lang blijven zitten. Daarna verkiezingen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
NSC heeft zo op het oog bekwame en deskundige ministers en staatssecretarissen weten te werven.
PVV en BBB zijn daar op het oog een stuk minder succesvol in geweest. Bij PVV begrijp ik dat niet: het is een partij die al een poos bestaat. Dan komen er toch bekwame raadsleden, wethouders enz bovendrijven? Er zijn toch mensen die meedenken over de koers van de partij? Mensen met maatschappelijke of politieke ervaring? Nu komt er een dame uit Rotterdam die twee jaar in de gemeenteraad heeft gezeten en een flink deel van die twee jaar met zwangerschapsverlof was om eventjes staatssecretaris te worden. Haar motivatie voor de gemeenteraad was het feit dat ze ooit door iemand van niet-Nederlandse afkomst aangerand is. Voor BBB een muskusrattenvanger voor Herstel Groningen. Op Landbouw - tja, daar is al wel genoeg over gezegd. De staatssecretaris op Landbouw lijkt veel meer in zijn mars te hebben dan de minister.
BBB heeft relatief weinig tijd gehad waarin mensen zich op andere posities konden bewijzen. Maar als dit de meest bekwame mensen zijn die in de achterban te vinden zijn (of die zich in zekere zin willen binden aan BBB en dit regeerakkoord), is het wat droevig gesteld.
Maar nee, ik zie dit kabinet niet lang standhouden. Dat Yesilgoz nu openlijk de integriteit van een kandidaat-minister in twijfel trekt, is niet heel constructief voor de samenwerking tussen de partijen. Ik wens Schoof heel veel sterkte.
PVV en BBB zijn daar op het oog een stuk minder succesvol in geweest. Bij PVV begrijp ik dat niet: het is een partij die al een poos bestaat. Dan komen er toch bekwame raadsleden, wethouders enz bovendrijven? Er zijn toch mensen die meedenken over de koers van de partij? Mensen met maatschappelijke of politieke ervaring? Nu komt er een dame uit Rotterdam die twee jaar in de gemeenteraad heeft gezeten en een flink deel van die twee jaar met zwangerschapsverlof was om eventjes staatssecretaris te worden. Haar motivatie voor de gemeenteraad was het feit dat ze ooit door iemand van niet-Nederlandse afkomst aangerand is. Voor BBB een muskusrattenvanger voor Herstel Groningen. Op Landbouw - tja, daar is al wel genoeg over gezegd. De staatssecretaris op Landbouw lijkt veel meer in zijn mars te hebben dan de minister.
BBB heeft relatief weinig tijd gehad waarin mensen zich op andere posities konden bewijzen. Maar als dit de meest bekwame mensen zijn die in de achterban te vinden zijn (of die zich in zekere zin willen binden aan BBB en dit regeerakkoord), is het wat droevig gesteld.
Maar nee, ik zie dit kabinet niet lang standhouden. Dat Yesilgoz nu openlijk de integriteit van een kandidaat-minister in twijfel trekt, is niet heel constructief voor de samenwerking tussen de partijen. Ik wens Schoof heel veel sterkte.
-
Enerzijds geeft de PVV mensen weinig ruimte. Het voordeel hiervan is dat de partij niet ten onder gaat aan intern gedoe. Veel partijen op rechts zijn geflopt. De PVV/Wilder houden zich staande. Het nadeel dat een klein clubje alles beslist is het ontbreken van een kweekvijver voor talent. Aan de andere kant wordt de PVV ook weggezet en krijgen zij amper de kans. Mensen met een goede baan denken wel twee keer na voordat zij zich openlijk met de PVV inlaten.Zita schreef: ↑14 jun 2024, 15:39 NSC heeft zo op het oog bekwame en deskundige ministers en staatssecretarissen weten te werven.
Ik denk dat de VVD wacht op een goed moment om de stekker eruit te trekken. Vervolgens kunnen zij campagne voeren met het verhaal dat de PVV geen verantwoordelijkheid aankan en VVD de enige rechtse partij is met invloed. BBB en NSC hebben bij nieuwe verkiezingen meer te verliezen dan te winnen.
BBB bewindslieden valt toch wel mee? Hier nogmaals de hele lijst.Zita schreef: ↑14 jun 2024, 15:39 NSC heeft zo op het oog bekwame en deskundige ministers en staatssecretarissen weten te werven.
https://nos.nl/l/2524348
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.