Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Klever wordt minister. Geweldig. Ik ben nu al benieuwd naar een clash met Timmermans. :D
parsifal

Bericht door parsifal »

Al met al lijkt NSC met kabinetswaardige namen te komen. VVD doet ook wat van ze verwacht mag worden. PVV komt met Agema en mogelijk Szabo als mensen die wat kunnen en de rest "wat twijfelachtig". BBB lijkt met Keijzer en Tuinman nog een beetje aan verwachtingen te voldoen, maar rest lijkt ook veel te licht (maar goed, dat is beter dan Klever en Markuszover).

Ik ben benieuwd hoeveel mensen met dubbele nationaliteit er in dit kabinet komen namens PVV.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

ZWP schreef: 13 jun 2024, 11:57
Piet Puk schreef: 13 jun 2024, 11:55 https://nos.nl/artikel/2524348-het-nieu ... -nu-kennen

Kan iemand mij vertellen wat er extraparlementair is aan dit kabinet?
Niets. :)

PVV’er Reinette Klever die ontwikkelingshulp wilde afschaffen wordt nu minister van....ontwikkelingshulp!
Worden we worden echt een 'bananenrepubliek'?
Helaas wel.
ZWP

Bericht door ZWP »

MGG schreef: 13 jun 2024, 12:07 Hulpverlening of koloniaal denken? Het kabinet zet het mis in ontwikkelingshulp. Dan kan je iemand die het wil afschaffen goed gebruiken. Als de diaconie een enorm gat heeft, dan kan je goed een zakelijk voorzitter gebruiken.
Ik snap niet dat ik op christelijk forum het goede van recente ontwikkelingshulp moet verdedigen. Niet dat er niets beter/anders kan, maar afschaffen is iets anders dan verbeteren.
Ik denk dat de PVV niet minder gaat bereiken dan de vorige kabinetten. Op veel gebieden is namelijk niks of weinig bereikt. Het uitstellen van beslissingen lijkt regelmatig de belangrijkste kwaliteit.
Ik denk het wel. En het gaat me er niet om om vorige kabinetten op te hemelen. Juist niet.
Ik verwacht eerder dat PVV bestaande problemen ook niet kan of zelfs wil oplossen, aangezien ze daar electoraal belang bij kunnen hebben.
ZWP

Bericht door ZWP »

GerefGemeente-lid schreef: 13 jun 2024, 12:32 Klever wordt minister. Geweldig. Ik ben nu al benieuwd naar een clash met Timmermans. :D
Je lacht erom, maar dit soort ontwikkelingen zijn (als je wat uitzoomt) echt niet goed voor Nederland. Polarisatie (overigens aan beide zijden) is geen vrucht van fatsoenlijke politiek. We moeten geen feitenvrije politiek krijgen. Geen Amerikaanse toestanden waar 'might makes right'.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

merel schreef: 13 jun 2024, 13:06
ZWP schreef: 13 jun 2024, 11:57
Piet Puk schreef: 13 jun 2024, 11:55 https://nos.nl/artikel/2524348-het-nieu ... -nu-kennen

Kan iemand mij vertellen wat er extraparlementair is aan dit kabinet?
Niets. :)

PVV’er Reinette Klever die ontwikkelingshulp wilde afschaffen wordt nu minister van....ontwikkelingshulp!
Worden we worden echt een 'bananenrepubliek'?
Helaas wel.
Ik geniet er van. Zoiets kan ik wel waarderen. :yahoo
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 13 jun 2024, 13:16
MGG schreef: 13 jun 2024, 12:07 Hulpverlening of koloniaal denken? Het kabinet zet het mis in ontwikkelingshulp. Dan kan je iemand die het wil afschaffen goed gebruiken. Als de diaconie een enorm gat heeft, dan kan je goed een zakelijk voorzitter gebruiken.
Ik snap niet dat ik op christelijk forum het goede van recente ontwikkelingshulp moet verdedigen. Niet dat er niets beter/anders kan, maar afschaffen is iets anders dan verbeteren.
Ik denk dat de PVV niet minder gaat bereiken dan de vorige kabinetten. Op veel gebieden is namelijk niks of weinig bereikt. Het uitstellen van beslissingen lijkt regelmatig de belangrijkste kwaliteit.
Ik denk het wel. En het gaat me er niet om om vorige kabinetten op te hemelen. Juist niet.
Ik verwacht eerder dat PVV bestaande problemen ook niet kan of zelfs wil oplossen, aangezien ze daar electoraal belang bij kunnen hebben.
Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar vind het geen taak van de overheid. Ontwikkelingshulp gaat zelfs naar landen uit de top10 van de ranglijst christenvervolging. Dan hebben we het nog niet over het indirect en soms zelfs direct financieren van autoritaire regimes en soms zelf terroristen (Houthi rebellen).

Je twijfelt aan de intenties van de grootste partij van Nederland. Merkwaardig dat dit op een christelijk forum gebeurt ;).
merel

Bericht door merel »

Jouw laatste alinea begrijp ik niet. Zou je dit nader kunnen uitleggen?
Laatst gewijzigd door merel op 13 jun 2024, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
KDD

Bericht door KDD »

Ontwikkilings hulp is vaak waar geld van arme mensen in rijke landen naar rijke mensen in arme landen gaat.
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: Ik verwacht eerder dat PVV bestaande problemen ook niet kan of zelfs wil oplossen, aangezien ze daar electoraal belang bij kunnen hebben.
Is twijfelen aan de intenties van de PVV/PVV'ers. Gezien hij nog geen half uur eerder het onderstaande zei, maakt ik hier een grapje over.
ZWP schreef: Ik snap niet dat ik op christelijk forum het goede van recente ontwikkelingshulp moet verdedigen.
ZWP

Bericht door ZWP »

MGG schreef: 13 jun 2024, 13:57
ZWP schreef: Ik verwacht eerder dat PVV bestaande problemen ook niet kan of zelfs wil oplossen, aangezien ze daar electoraal belang bij kunnen hebben.
Is twijfelen aan de intenties van de PVV/PVV'ers. Gezien hij nog geen half uur eerder het onderstaande zei, maakt ik hier een grapje over.
ZWP schreef: Ik snap niet dat ik op christelijk forum het goede van recente ontwikkelingshulp moet verdedigen.
Ik ben helaas aardig cynisch geworden als het gaat om de politiek in het algemeen en dat van de PVV in het bijzonder. Ik zie in de PVV geen antwoord op de soms terechte verzuchtingen tijdens de afgelopen neo-liberale periode. Sterker nog, ik zie meer van het zelfde.
De PVV heeft geeneens leden! De wil van Wilders is wet. Hij schuift wat personen naar voren die het vuile werk (ministers) mogen opknappen en hij blijft in de tweede kamer zitten.

Is het blind vertrouwen op de blauwe (?) ogen van de PVVers christelijk? Of is doorzien van de tijdsgeest een christelijke deugd? Is het achternalopen van autocratische figuren als Wilders, Le Pen, Orban en Trump cs. christelijk? Of kijken we een slag dieper? Niet dat ik dat inzicht per se heb, maar de naïviteit en/of onverschilligheid ('lachen joh!') verbaast me.
ZWP

Bericht door ZWP »

MGG schreef: 13 jun 2024, 13:40 Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar vind het geen taak van de overheid. Ontwikkelingshulp gaat zelfs naar landen uit de top10 van de ranglijst christenvervolging. Dan hebben we het nog niet over het indirect en soms zelfs direct financieren van autoritaire regimes en soms zelf terroristen (Houthi rebellen).
Ik zeg niet dat er niets beters kan. Maar het delen van middelen/kennis t.b.v. behoeftige mensen is werk van barmhartigheid. Gelukkig deels via de overheid.
En het komt heus niet allemaal precies op de juiste plek terecht, of er blijft wat aan de strijkstok hangen. Maar grosso modo ondersteunen we armere landen met onderwijs, gezondheidszorg, economische ontwikkeling, landbouw en infrastructuur, en dat is onze plicht. Je zou zelfs zeggen dat het deels in eigen belang is: hoe minder ongelijkheid, hoe minder vluchtelingenstromen.
Die 0,x% van ons BBP kunnen we daarvoor prima missen.
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 13 jun 2024, 14:11
MGG schreef: 13 jun 2024, 13:57
Ik ben helaas aardig cynisch geworden als het gaat om de politiek in het algemeen en dat van de PVV in het bijzonder. Ik zie in de PVV geen antwoord op de soms terechte verzuchtingen tijdens de afgelopen neo-liberale periode. Sterker nog, ik zie meer van het zelfde.
De PVV heeft geeneens leden! De wil van Wilders is wet. Hij schuift wat personen naar voren die het vuile werk (ministers) mogen opknappen en hij blijft in de tweede kamer zitten.

Is het blind vertrouwen op de blauwe (?) ogen van de PVVers christelijk? Of is doorzien van de tijdsgeest een christelijke deugd? Is het achternalopen van autocratische figuren als Wilders, Le Pen, Orban en Trump cs. christelijk? Of kijken we een slag dieper? Niet dat ik dat inzicht per se heb, maar de naïviteit en/of onverschilligheid ('lachen joh!') verbaast me.
Wilders mocht geen minister-president worden. Ik vind het niet fair om te zeggen dat hij mensen naar voren schuift om het vuile werk op te knappen.
1. Door Wilders zijn overtuiging is een normaal leven onmogelijk! Niemand wordt voor zijn lol 24/7 beveiligd.
2. Mensen kiezen zelf of zij minister willen worden. Bij Fleur Agema is het haar grote droom.
3. Jij vind dat de PVV geen antwoorden heeft, maar daar gaat de kiezer over. Blijkbaar denken veel kiezer hier anders over.
4. Leden hebben is een keuze. Elke partij mag dat zelf weten. Blijkbaar weerhoudt het miljoenen mensen niet om op de PVV te stemmen.

Je laatste vragen vind ik bijzonder en weinig recht doen aan wat ik of dit forum waarneem. Persoonlijk heb ik liever dat het CDA weer 50 zetels haalt en we als land een fatsoenlijk conservatieve koers varen. Helaas is de realiteit anders. Bij de keus tussen Wilders en Timmermans of Trump of Biden is de keus voor mij eenvoudig. Niet omdat ik blij ben met de keus, maar nog minder met het alternatief.
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 13 jun 2024, 14:16
MGG schreef: 13 jun 2024, 13:40 Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar vind het geen taak van de overheid. Ontwikkelingshulp gaat zelfs naar landen uit de top10 van de ranglijst christenvervolging. Dan hebben we het nog niet over het indirect en soms zelfs direct financieren van autoritaire regimes en soms zelf terroristen (Houthi rebellen).
Ik zeg niet dat er niets beters kan. Maar het delen van middelen/kennis t.b.v. behoeftige mensen is werk van barmhartigheid. Gelukkig deels via de overheid.
En het komt heus niet allemaal precies op de juiste plek terecht, of er blijft wat aan de strijkstok hangen. Maar grosso modo ondersteunen we armere landen met onderwijs, gezondheidszorg, economische ontwikkeling, landbouw en infrastructuur, en dat is onze plicht. Je zou zelfs zeggen dat het deels in eigen belang is: hoe minder ongelijkheid, hoe minder vluchtelingenstromen.
Die 0,x% van ons BBP kunnen we daarvoor prima missen.
We ondersteunen (in)direct terroristen en landen waar het leven van een christen weinig waarde heeft. De link ontwikkelingshulp en vluchtingenstroom is bijzonder. De armste mensen hebben geen geld om naar Europa te komen. Juist de iets rijkere armen komen naar Europa. Daarbij komt dat je de kloof niet zo klein krijgt dat vluchten niet de moeite is. Zie bijvoorbeeld de gelukzoekers uit Marokko.

We kunnen prima 0,7% van ons BBP missen. Overigens krijg je met dat argument de financiën niet op orde. Ik vind ontwikkelingshulp geen taak van de overheid, dus ben ik voor afschaffing. De besteding van het geld verstrekt mijn standpunt. Ik geef liever geld aan SDOK dan aan ontwikkelingshulp voor Sudan.
parsifal

Bericht door parsifal »

MGG schreef: 13 jun 2024, 14:39 Bij de keus tussen Wilders en Timmermans of Trump of Biden is de keus voor mij eenvoudig. Niet omdat ik blij ben met de keus, maar nog minder met het alternatief.
Vreemd, ik vind die keus ook heel erg eenvoudig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie