Vraag
Vraag
Ik lees bij kerktijden.nl/beroepingswerk het volgende bij de GGiN:
Hier vindt u informatie met betrekking tot lopende beroepingsprocedures binnen de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. Hoe gaat dit in zijn werk?
De kerkenraad doet een voordracht waarover gestemd wordt tijdens een ledenvergadering. Ook de classis moet goedkeuring geven. De kerkenraad beroept vervolgens de predikant via een beroepingsbrief. Hij laat binnen drie weken zijn beslissing weten.
Even serieus: houdt de classis nu elke avond zitting om aan beroepen door gemeenten op kand. G.M. van Putten goedkeuring te verlenen?
Hier vindt u informatie met betrekking tot lopende beroepingsprocedures binnen de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. Hoe gaat dit in zijn werk?
De kerkenraad doet een voordracht waarover gestemd wordt tijdens een ledenvergadering. Ook de classis moet goedkeuring geven. De kerkenraad beroept vervolgens de predikant via een beroepingsbrief. Hij laat binnen drie weken zijn beslissing weten.
Even serieus: houdt de classis nu elke avond zitting om aan beroepen door gemeenten op kand. G.M. van Putten goedkeuring te verlenen?
Re: Vraag
Klopt.
@Piet Puk: in de praktijk is de classiszitting andersom: als een gemeente niet meer kan/mag beroepen, of een predikant niet meer beroepen mag worden (althans niet zonder voorwaarden), houdt de classis zitting over dat beroep. Een enkele keer kan zo'n beroep er overigens nog tussendoor glippen.
@Piet Puk: in de praktijk is de classiszitting andersom: als een gemeente niet meer kan/mag beroepen, of een predikant niet meer beroepen mag worden (althans niet zonder voorwaarden), houdt de classis zitting over dat beroep. Een enkele keer kan zo'n beroep er overigens nog tussendoor glippen.
En wat als een gemeente zijn consulent beroept? Tekent de consulent dan zijn eigen beroepsbrief?
Sol Justitia Illustra Nos
-
- Verbannen
GGiN Krimpen aan den IJssel heeft een voordracht tot stemming van kand. Van Putten. Gebeurt dit vaker op deze manier?
-
Als je zeker wilt zijn op voldoende steun zou je het kunnen doen, maar persoonlijk zou ik eerder voor dubbeltal kiezen. In de HHK is het normaal dat als je als gemeente geen 300 belijdende leden hebt dat je een (enkelvoudige)stemming doet.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 jun 2024, 19:24 GGiN Krimpen aan den IJssel heeft een voordracht tot stemming van kand. Van Putten. Gebeurt dit vaker op deze manier?
Het is maar de vraag of het een voordracht is. Zelf heb ik de afkondiging gehoord en vraag me af of je dit als voordracht moet zien of dat het een interpretatie is van degene die dit aan dominees.nl heeft doorgegevenGerefGemeente-lid schreef: ↑12 jun 2024, 19:24 GGiN Krimpen aan den IJssel heeft een voordracht tot stemming van kand. Van Putten. Gebeurt dit vaker op deze manier?
Ze zijn ook afhankelijk van wie en wanneer het aangeleverd word. En dat zal in bovengenoemde kerkverbanden niet of nauwelijks gebeurenGeytenbeekje schreef: ↑12 jun 2024, 21:07Ja, maar meestal kan je alleen maar wijzigingen van de kerken buiten de (O)GG(i)N inzien.
-
- Verbannen
Ja hoor, ik denk dat dit gewoon op zondag doorgaat. Overigens was dat vroeger op GerGemInfo ook zo. Sinds dat een officieel karakter heeft gekregen, geldt dit echter niet meer.Piet Puk schreef: ↑12 jun 2024, 22:40Ze zijn ook afhankelijk van wie en wanneer het aangeleverd word. En dat zal in bovengenoemde kerkverbanden niet of nauwelijks gebeurenGeytenbeekje schreef: ↑12 jun 2024, 21:07Ja, maar meestal kan je alleen maar wijzigingen van de kerken buiten de (O)GG(i)N inzien.
De info van diverse GGIN tweetallen stond er al maandag vroeg op. Het zal dus of nachtwerk of op zondag doorgegeven en/of geplaatst zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 jun 2024, 22:50Ja hoor, ik denk dat dit gewoon op zondag doorgaat. Overigens was dat vroeger op GerGemInfo ook zo. Sinds dat een officieel karakter heeft gekregen, geldt dit echter niet meer.Piet Puk schreef: ↑12 jun 2024, 22:40Ze zijn ook afhankelijk van wie en wanneer het aangeleverd word. En dat zal in bovengenoemde kerkverbanden niet of nauwelijks gebeurenGeytenbeekje schreef: ↑12 jun 2024, 21:07Ja, maar meestal kan je alleen maar wijzigingen van de kerken buiten de (O)GG(i)N inzien.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief