Studentenprotesten

Wim Anker
Berichten: 4156
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Studentenprotesten

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 28 mei 2024, 11:12
Wim Anker schreef: 28 mei 2024, 11:09
DDD schreef: 28 mei 2024, 11:07 Nee, ik denk juist dat het veel sympathie geeft bij mensen die iets neutraler in dit conflict staan.
Tja, ik denk..... Is de onderbuik het criterium geworden?
Ik hoop dat je begrijpt dat drie kwart (het is een vage schatting, uiteraard;-)) van jouw bijdragen ook je onderbuik weerspiegelen?

Het is natuurlijk maar gewoon een mening in het geheel van meningen. Dat mag. Daar is dit een forum voor, toch?
Ik vraag waarop de stelling - hier geponeerd - is gebaseerd dat zo'n demonstratie nuttig is. Dan kom jij - als antwoord - met een "ik denk". En vervolgens met wat jij bakken als ik aangeef dat dat niet de vraag was. Afijn, ik constateer dat het "gevoel" vooral overheerst.
DDD
Berichten: 29458
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Studentenprotesten

Bericht door DDD »

Dat is ook zo. Het nut van protesten, marsen, opinie-artikelen, bijdragen aan een forum en sowieso een gesprek met een ander is altijd enigszins onduidelijk.

Maar het uitgangspunt dat een gesprek en meningsvorming nut heeft, maakt een samenleving leefbaar.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9281
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Studentenprotesten

Bericht door J.C. Philpot »

Maanenschijn schreef: 28 mei 2024, 11:12De aanstaande verkiezingen zijn ongetwijfeld een zetje on de rug van deze bijeenkomst.
Zowel stemmen voor de SGP, als solidariteit voor onze Joodse medemensen zijn goede doelen.

Dus in het geval dat het mee zou spelen dan heeft men mooi twee vliegen in 1 klap geslagen :) :super
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Studentenprotesten

Bericht door Edelweiss »

HersteldHervormd schreef: 28 mei 2024, 08:07 (...)
Ik vind bijvoorbeeld ook dat er maar één vlag in Nederland gehangen mag worden en dat is de rood-wit-blauw. Geen geel-blauw of blauw-wit en al helemaal geen zwart-groen-rood.
(...)
Interessant dat jij dit noemt. Ik merk namelijk bij mezelf dat mijn opinie hierover langzaam begint te kantelen, en meer begin te neigen naar jouw standpunt. Ik merk dat dit proces in een versnelling is gekomen sinds ik zelf definitief in een ander land ben gaan wonen.
Dit geldt voor politieke standpunten (verkiezingen elders), maar ook minder beladen onderwerpen; bepaalde groepen die bijvoorbeeld tot twee uur 's nachts luid tüterend door Rotterdam reden omdat Galatasaray of Fenerbahçe had gewonnen.

In het kleine dorpje waar ik woon, is een kleine community met Oekrainers. Die zijn hartelijk welkom, en ik heb bewondering hoe zij opgevangen zijn en hoe zij zich daar zelf ook voor in hebben gezet. Vorig jaar op 24 augustus (onafhankelijkheidsdag aldaar) staken ze echter 's avonds laat kilo's vuurwerk af, en waren vervolgens verbolgen dat dat niet mocht (in deze regio geldt een all year vuurwerkverbod vanwege wildlife-bescherming) en vooral ook beledigd dat de aanleiding hiervoor niet werd gesteund. Tja. Support the country you live in, and live in the country you support. Nu is dat in Oekraine niet mogelijk op dit moment, en daar heb ik alle begrip voor, maar pas je gewoon aan.
Hoewel ik niet gevlucht ben, zie ik mezelf echt niet door de straten paraderen met de wapperende driekleur omdat 900 km verderop 'mijn' koning jarig is (en dat is dan nog een gezellige aanleiding). Zéker als migrant moet je jezelf op een gegeven moment echt afvragen waar je loyaliteit ligt. Natuurlijk kun je je roots niet uitbannen, en dat hoeft ook niet. Maar er zit iets tussen dat, en je eigen cultuur fanatiek aan blijven klampen in een ander land.

Overigens was gisteren die gezellige meneer die eerder op een politiebusje stond te stampen en daarna met een stok mensen te lijf ging, ook weer present. Wat zo'n individu nog op straat (of in Nederland) doet, is mij een raadsel.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Studentenprotesten

Bericht door Edelweiss »

Buitengewoon verstandig statement van de 15 Nederlandse universiteiten. Hoopvol.
DDD
Berichten: 29458
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Studentenprotesten

Bericht door DDD »

Ja. Daar ben ik ook blij mee.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Studentenprotesten

Bericht door Edelweiss »

De vraag is of dit werkelijk studenten zijn, maar los daarvan, heb ik respect voor het geduld van de Amsterdamse burgemeester gisteravond. Ik weet het, er zijn weinig alternatieven, maar toch.
Wist u overigens ook al dat de Nederlandse toegangspoortjes voor het OV zionistisch zijn?

Op een gebouw van de UvA staat nu "Abu Obeida make us proud, put a settler in the ground". Abu Obeida is een Hamas-terrorist. Interessant om te zien dat in een vrije westerse stad de definities aan het verschuiven zijn.
Democratie staat nu gelijk aan onderdrukking; een rechtstaat heeft nu het etiket apartheid; zelfverdediging staat gelijk aan genocide; dictatuur wordt nu gezien als vrijheid; genocide prediken wordt gezien als vreedzaam verzet en genocide plegen is legitiem verzet geworden.
Je zou er zwaarmoedig van worden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9473
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Studentenprotesten

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 18 jun 2024, 10:44 De vraag is of dit werkelijk studenten zijn, maar los daarvan, heb ik respect voor het geduld van de Amsterdamse burgemeester gisteravond. Ik weet het, er zijn weinig alternatieven, maar toch.
Wist u overigens ook al dat de Nederlandse toegangspoortjes voor het OV zionistisch zijn?

Op een gebouw van de UvA staat nu "Abu Obeida make us proud, put a settler in the ground". Abu Obeida is een Hamas-terrorist. Interessant om te zien dat in een vrije westerse stad de definities aan het verschuiven zijn.
Democratie staat nu gelijk aan onderdrukking; een rechtstaat heeft nu het etiket apartheid; zelfverdediging staat gelijk aan genocide; dictatuur wordt nu gezien als vrijheid; genocide prediken wordt gezien als vreedzaam verzet en genocide plegen is legitiem verzet geworden.
Je zou er zwaarmoedig van worden.
Inderdaad. Ik denk dat de aanpak van Halsema wel verstandig is. Al mogen ze meer mensen oppakken en financieel aansprakelijk stellen. Ik denk niet dat de gemaskerde bende voor veel sympathie zorgt voor henzelf en voor de zaak waarvoor ze zeggen te staan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12341
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Studentenprotesten

Bericht door Herman »

Links vind dat ze alles mogen omdat ze dat ideologisch kunnen verantwoorden. Het is echt bizar wat iemand als Harry Pettit mag roepen en dan ook nog denken dat hij de universitaire neutrale wereld vertegenwoordigd. Ben blij dat de universiteit Nijmegen een lezingenreeks heeft verboden. Gewoon om te laten ervaren wat 'ongeoorloofde censuur' is. Ze sneppen niet dat hun eigen eis om de banden met Israël te verbreken ook in de categorie 'ongeoorloofde censuur' valt. Koekje van eigen deeg.
DDD
Berichten: 29458
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Studentenprotesten

Bericht door DDD »

Dit lijkt het beste draadje:

https://www.volkskrant.nl/binnenland/bu ... ~bc718d11/

Dat lijkt me heel goed nieuws. Het lijkt me niet goed om linkse actievoerders als een soort groenhemden los te laten op eerzame burgers.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9281
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Studentenprotesten

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef: 15 jul 2024, 22:09 Dit lijkt het beste draadje:

https://www.volkskrant.nl/binnenland/bu ... ~bc718d11/

Dat lijkt me heel goed nieuws. Het lijkt me niet goed om linkse actievoerders als een soort groenhemden los te laten op eerzame burgers.
Op nu.nl berichtten ze er van de week ook al over.
https://www.nu.nl/binnenland/6320798/bu ... aagse.html

Het idee alleen al. Een soort burgerwacht die mensen die lopen met Israelitische symbolen gaan aanspreken.

Je zult als Jood met je keppeltje de vierdaagse lopen en geïntimideerd worden door deze gasten. Ik kan er niet over uit hoe men dit in hun hoofd haalt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 8085
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Studentenprotesten

Bericht door Mannetje »

Ik vroeg mij af of ze ook lopers met Palestijnse tekens aan zouden spreken. Nou ja, eigenlijk vroeg ik mij dat niet af...
-
DDD
Berichten: 29458
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Studentenprotesten

Bericht door DDD »

Ik zou met genoegen meebetalen aan een passende Israëlische vlag. Alleen al om deze intolerante onnozelaars een koekje van eigen deeg te geven.

Wat een boeven. Zo begint een dictatuur.
Plaats reactie