Studentenprotesten

DDD

Re: Studentenprotesten

Bericht door DDD »

Zojuist worstelde ik mij langs een (studenten?)protest. Als het om het milieu gaat, dan zou iets meer aandacht voor het voorkomen van zwerfafval wel passend zijn. Maar het thema van de betoging was me verder niet duidelijk. Zwarte piratenvlaggen en vuurwerk gaven de indruk van een uit de hand gelopen kinderfeestje.

Edit: maar helaas, het was de aanvang van een processie ter ere van FC Utrecht. Wat een rommel maken die mensen. En de indruk klopte dus wel;-)
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Een stukje van de solidariteitsactie van de SGP voor Israël bekeken. Goed dat dit geluid klinkt in Amsterdam.

De tegendemonstratie verliep een stuk minder vreedzaam maar dat verbaast niemand meer.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

mooi om ook een GG predikant in hun midden te zien!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik kreeg als SGP lid een uitnodiging per mail. Ik had graag gegaan, maar 5 pm is moeilijk te combineren met mijn werk.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef: 27 mei 2024, 20:15 mooi om ook een GG predikant in hun midden te zien!
Inderdaad. Ik zag er twee. En ik zag ook een CGK-predikant.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 27 mei 2024, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik zou ook mijn solidariteit met Israël en het joodse volk wat meer willen laten blijken.
Maar ik weet niet goed hoe.

Hieronder nog het verslag van de Telegraaf.
Goede tweet van Yesilgoz.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7440313 ... n-beledigd
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Waarom is dit geen item in het NOS Journaal!?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ze moeten eens crimineel gedrag flink harder aanpakken, maar ik dacht dat ik daar wel wat in gelezen had in het coalitieakkoord.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Bourdon16 schreef: 27 mei 2024, 20:32 Ik zou ook mijn solidariteit met Israël en het joodse volk wat meer willen laten blijken.
Maar ik weet niet goed hoe.

Hieronder nog het verslag van de Telegraaf.
Goede tweet van Yesilgoz.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7440313 ... n-beledigd
Ik zou het vooral in de binnenkamer brengen. Ik voel me ook verbonden met het volk van Israël. Ik vind ze wel erg bloeddorstig op het ogenblik. Volgens mij is er nu wel voldoende vergelding geweest, Hamas ga je toch nooit helemaal uit kunnen roeien. De haat naar de Joden ook niet. Ze weten dat het onbegonnen zaak is. Daar ben ik wel kritisch op.
Ik vind bijvoorbeeld ook dat er maar één vlag in Nederland gehangen mag worden en dat is de rood-wit-blauw. Geen geel-blauw of blauw-wit en al helemaal geen zwart-groen-rood.

Ik geloof dat de SD uit Zweden ook heel duidelijk zich geprofileerd heeft in het hard aanpakken van de criminaliteit in steden als Malmo en Stockholm. Maar wellicht weet parsival of de SD daadwerkelijk er wat aan heeft weten te doen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 28 mei 2024, 08:04 Ze moeten eens crimineel gedrag flink harder aanpakken, maar ik dacht dat ik daar wel wat in gelezen had in het coalitieakkoord.
Het probleem in deze discussie is dat je de politie daarmee meer legitimiteit geeft om hard (te hard) op te treden, die vervolgens meer wapens nodig heeft, gaan er ooit doden vallen, en komen we in een soort van standaard situatie terecht waarin geweld op straat vanzelfsprekend wordt en de politie voorbereid wordt op een totalitaire manier van denken.

Dus ook hier graag het hoofd koel houden. Hoewel ik voor een goede politiemacht ben, moet die zelfde macht wel binnen de kaders van redelijkheid blijven handelen. Dus ja, dan is hard optreden soms nodig, maar als ze zich verliezen in ongecontroleerd geweld, dan moet dat ook gesanctioneerd kunnen worden.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bourdon16 schreef: 27 mei 2024, 19:40 Een stukje van de solidariteitsactie van de SGP voor Israël bekeken. Goed dat dit geluid klinkt in Amsterdam.

De tegendemonstratie verliep een stuk minder vreedzaam maar dat verbaast niemand meer.
Wat is het nut van dit soort "marketing"? Wat levert het op?
En, als we niet alleen denken vanuit "het nuttige is goed" maar meer vanuit het principe dat het intrinsieke goede gedaan moet worden (ongeacht het nut...) waarom zou zo'n demonstratie dan "goed" zijn?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 28 mei 2024, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef: 28 mei 2024, 08:35
Bourdon16 schreef: 27 mei 2024, 19:40 Een stukje van de solidariteitsactie van de SGP voor Israël bekeken. Goed dat dit geluid klinkt in Amsterdam.

(behalve wat bekendheid voor gesignaleerde VIP's (lees: dominees) Dat is gewoon pragmatisme, ff meelopen levert meer "personal branding" tegen minder tijd dan hetzelfde bereiken via andere kanalen.
Ik zie ook zeker wel een stukje activisme. Dat hoeft van mij ook niet zo, maar wat ik ook wel opmerk is in feite een aanklacht tegen o.a. de NOS die vaak eenzijdig bericht.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bertiel

Bericht door Bertiel »

En, als we niet alleen denken vanuit "het nuttige is goed" maar meer vanuit het principe dat het intrinsieke goede gedaan moet worden (ongeacht het nut...) waarom zou zo'n demonstratie dan "goed" zijn?
het levert sowieso een tegengeluid op dat gehoord mag worden.
En het gaat niet om het tegengeluid, het is goed om aan Israel of de Nederlandse Joden te laten horen dat we naast ze staan!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Het is verkiezingstijd en elke stem is er één.
Ararat

Bericht door Ararat »

Het neigt in mijn ogen naar opportunisme. Ik vraag me af of deze actie ook na 6 juni was gedaan.
Plaats reactie