Kleding en stereotypen
Re: Kleding en stereotypen
De links zijn zo bloot en onveilig als wat 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik denk dat een net badpak voor vrouwen nog steeds mogelijk is. Kies gewoon niet voor Plunge badpak (een diep uitgesneden decolleté) en ook niet voor een strapless badpak. Daarnaast kan een eerste stap in goede richting zijn om inplaats van een bikini een tankini te dragen met een broekje. Doe je niet echt aan watersport dan heb je ook geen hoog uitgesneden badpak (op de heupen) nodig. Vind je het voor jezelf dan nog te bloot dan kun je kiezen voor een badpak met lange mouwen. Je kunt trouwens ook gewoon een short over je zwempak heen dragen. Ene kunt ook voor zwart gaan, met hoofddoek: https://www.zalando.nl/siya-swimwear-ba ... 1-q11.html
Zoveel keuze. Ik vind dat er meer gekeken mag worden naar mogelijkheden, die bij jouzelf passen en niet naar "gij zult niet".
---
Een man zou gewoon een mooi zwemshort kunnen dragen. Mid-length of "iets korter dan mid-lenght" zwemshorts geeft echt een nette uitstraling.
Nou, hierin voel ik mee met MePaul. Ik volgde ooit belijdenisdienst en bijna alle meisjes droegen een prachtig jurkje. Het kwam tot halverwege de dij en omdat ze wat hoger stonden dan de gemeente, konden de mensen in de eerste rijen onder de jurkjes kijken. Ik vind dat niet netjes. Ik geloof trouwens niet dat ze iemand uit wilden dagen. Het waren meisjes die normaal een broek droegen, maar in de kerk netjes een jurkje aan hadden. Dat is al heel lief en mooi. Maar het kan wel als afleidend worden ervaren.Edelweiss schreef: ↑06 jun 2024, 12:28Ik probeer even een beeld te krijgen met wat je zegt. Wat bedoel je met 'expliciet' en 'uitdagend'? Wat is daar jouw definitie van? Kort van stof en diep van inzicht bij de dame, en op zijn Italiaans het overhemd half open bij de man?MePaul schreef: ↑05 jun 2024, 21:57 Ik erger me het meeste aan belijdenisdiensten waarin gewoon expliciet, uitdagende kleding wordt gedragen. Daarmee zeg ik niks over het geloof van iemand, maar het is wel vreselijk als je zo belijdenis doet van je geloof in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Mannen en vrouwen kunnen allebei uitdagende kleding dragen, maar als je dat tijdens je belijdenisdienst doet heb je dringend onderwijs nodig.
(...)
Voor wat betrreft bikini's en badpakken: daar zitten natuurlijk nogal wat gradaties in. Er zit nog wel iets tussen een boerkini en een Braziliaanse bikini type postzegels-met-touwtje. Dat geldt ook voor de heren: zwemshorts of slechts een lapje voor de edele delen.
Ik denk dat men vooral moet kiezen waar men zich prettig bij voelt, zeker als christen. Dat lijkt me heel persoonlijk.
Eigenlijk zou de kerkenraad daar op moeten wijzen van te voren.
Ah, dit is behulpzaam, dank je wel. Ik had er even geen beeld bij; nu al iets meer.Arja schreef: ↑06 jun 2024, 12:48Nou, hierin voel ik mee met MePaul. Ik volgde ooit belijdenisdienst en bijna alle meisjes droegen een prachtig jurkje. Het kwam tot halverwege de dij en omdat ze wat hoger stonden dan de gemeente, konden de mensen in de eerste rijen onder de jurkjes kijken. Ik vind dat niet netjes. Ik geloof trouwens niet dat ze iemand uit wilden dagen. Het waren meisjes die normaal een broek droegen, maar in de kerk netjes een jurkje aan hadden. Dat is al heel lief en mooi. Maar het kan wel als afleidend worden ervaren.Edelweiss schreef: ↑06 jun 2024, 12:28Ik probeer even een beeld te krijgen met wat je zegt. Wat bedoel je met 'expliciet' en 'uitdagend'? Wat is daar jouw definitie van? Kort van stof en diep van inzicht bij de dame, en op zijn Italiaans het overhemd half open bij de man?MePaul schreef: ↑05 jun 2024, 21:57 Ik erger me het meeste aan belijdenisdiensten waarin gewoon expliciet, uitdagende kleding wordt gedragen. Daarmee zeg ik niks over het geloof van iemand, maar het is wel vreselijk als je zo belijdenis doet van je geloof in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Mannen en vrouwen kunnen allebei uitdagende kleding dragen, maar als je dat tijdens je belijdenisdienst doet heb je dringend onderwijs nodig.
(...)
Voor wat betrreft bikini's en badpakken: daar zitten natuurlijk nogal wat gradaties in. Er zit nog wel iets tussen een boerkini en een Braziliaanse bikini type postzegels-met-touwtje. Dat geldt ook voor de heren: zwemshorts of slechts een lapje voor de edele delen.
Ik denk dat men vooral moet kiezen waar men zich prettig bij voelt, zeker als christen. Dat lijkt me heel persoonlijk.
Eigenlijk zou de kerkenraad daar op moeten wijzen van te voren.
-
Bij ons wordt gevraagd om gepaste kleding te dragen. Het verbaast mij dat het in de belijdenisdienst wel kan, maar daarvoor en daarna het soms lastig lijkt om de lijn vast te houden.
Ik kan mij dat wel voorstellen hoor. Tijdens belijdenis doen, kan er een gewoonte zijn dat mannen/jongens een pak aan doen. Je wilt dan ook niet tegendraads zijn en koopt een pak speciaal voor het afleggen van de belijdenis.
Maar daarna kan het pak de kast in en gaan de andere kleren weer aan.
Dat is niet perse afwijken van "gepaste kleding" maar het kan ook een "niet afwijken van de standaard" zijn.
Het is wat anders als je spreekt over onkuise of onzedelijke kleding na het doen van belijdenis natuurlijk.
Net als voor een bruiloft van een vriend of familielid. Daar wordt doorgaans ook een nieuw pak voor gekocht, of het belijdenispak uit de kast voor gebruikt. Toch handig om zoiets te hebben.ejvl schreef: ↑06 jun 2024, 13:50Ik kan mij dat wel voorstellen hoor. Tijdens belijdenis doen, kan er een gewoonte zijn dat mannen/jongens een pak aan doen. Je wilt dan ook niet tegendraads zijn en koopt een pak speciaal voor het afleggen van de belijdenis.
Dat is niet perse afwijken van "gepaste kleding" maar het kan ook een "niet afwijken van de standaard" zijn.
Het is wat anders als je spreekt over onkuise of onzedelijke kleding na het doen van belijdenis natuurlijk.
Nogmaals; waarom een hoofddoek?Arja schreef: ↑06 jun 2024, 12:36Ik denk dat een net badpak voor vrouwen nog steeds mogelijk is. Kies gewoon niet voor Plunge badpak (een diep uitgesneden decolleté) en ook niet voor een strapless badpak. Daarnaast kan een eerste stap in goede richting zijn om inplaats van een bikini een tankini te dragen met een broekje. Doe je niet echt aan watersport dan heb je ook geen hoog uitgesneden badpak (op de heupen) nodig. Vind je het voor jezelf dan nog te bloot dan kun je kiezen voor een badpak met lange mouwen. Je kunt trouwens ook gewoon een short over je zwempak heen dragen. Ene kunt ook voor zwart gaan, met hoofddoek: https://www.zalando.nl/siya-swimwear-ba ... 1-q11.html
Zoveel keuze. Ik vind dat er meer gekeken mag worden naar mogelijkheden, die bij jouzelf passen en niet naar "gij zult niet".
---
Een man zou gewoon een mooi zwemshort kunnen dragen. Mid-length of "iets korter dan mid-lenght" zwemshorts geeft echt een nette uitstraling.
Als vervanging van de badmuts? Anders snap ik dat ook niet. Wel zou ik als meisje/dame met lang haar een staart/vlecht o.i.d. maken, die uitgewaaierde lange haren vind ik niet zo slim. Maar dat heeft niet direct met kuisheid te maken.merel schreef: ↑06 jun 2024, 14:09Nogmaals; waarom een hoofddoek?Arja schreef: ↑06 jun 2024, 12:36Ik denk dat een net badpak voor vrouwen nog steeds mogelijk is. Kies gewoon niet voor Plunge badpak (een diep uitgesneden decolleté) en ook niet voor een strapless badpak. Daarnaast kan een eerste stap in goede richting zijn om inplaats van een bikini een tankini te dragen met een broekje. Doe je niet echt aan watersport dan heb je ook geen hoog uitgesneden badpak (op de heupen) nodig. Vind je het voor jezelf dan nog te bloot dan kun je kiezen voor een badpak met lange mouwen. Je kunt trouwens ook gewoon een short over je zwempak heen dragen. Ene kunt ook voor zwart gaan, met hoofddoek: https://www.zalando.nl/siya-swimwear-ba ... 1-q11.html
---
-
- Verbannen
En waarom zou je dat pak dan in de kast hangen als je het zondags ook gewoon aan kunt doen?Ad Anker schreef: ↑06 jun 2024, 13:56Net als voor een bruiloft van een vriend of familielid. Daar wordt doorgaans ook een nieuw pak voor gekocht, of het belijdenispak uit de kast voor gebruikt. Toch handig om zoiets te hebben.ejvl schreef: ↑06 jun 2024, 13:50Ik kan mij dat wel voorstellen hoor. Tijdens belijdenis doen, kan er een gewoonte zijn dat mannen/jongens een pak aan doen. Je wilt dan ook niet tegendraads zijn en koopt een pak speciaal voor het afleggen van de belijdenis.
Of is dat bij jullie ook geen standaard meer in Dirksland?
In mijn geval, omdat ik een pak niet netjes vind en ik het ook heel vervelend vind zitten.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 jun 2024, 14:24En waarom zou je dat pak dan in de kast hangen als je het zondags ook gewoon aan kunt doen?Ad Anker schreef: ↑06 jun 2024, 13:56Net als voor een bruiloft van een vriend of familielid. Daar wordt doorgaans ook een nieuw pak voor gekocht, of het belijdenispak uit de kast voor gebruikt. Toch handig om zoiets te hebben.ejvl schreef: ↑06 jun 2024, 13:50Ik kan mij dat wel voorstellen hoor. Tijdens belijdenis doen, kan er een gewoonte zijn dat mannen/jongens een pak aan doen. Je wilt dan ook niet tegendraads zijn en koopt een pak speciaal voor het afleggen van de belijdenis.
Ik vind andere kleding netter.
-
- Verbannen
Wat vind jij dan netter?ejvl schreef: ↑06 jun 2024, 14:30In mijn geval, omdat ik een pak niet netjes vind en ik het ook heel vervelend vind zitten.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 jun 2024, 14:24En waarom zou je dat pak dan in de kast hangen als je het zondags ook gewoon aan kunt doen?Ad Anker schreef: ↑06 jun 2024, 13:56Net als voor een bruiloft van een vriend of familielid. Daar wordt doorgaans ook een nieuw pak voor gekocht, of het belijdenispak uit de kast voor gebruikt. Toch handig om zoiets te hebben.ejvl schreef: ↑06 jun 2024, 13:50
Ik kan mij dat wel voorstellen hoor. Tijdens belijdenis doen, kan er een gewoonte zijn dat mannen/jongens een pak aan doen. Je wilt dan ook niet tegendraads zijn en koopt een pak speciaal voor het afleggen van de belijdenis.
Ik vind andere kleding netter.