Vergadering curatorium Gereformeerde Gemeenten D.V. 2024

HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door HersteldHervormd »

MichelT schreef: 22 mei 2024, 21:37 Kan je de naam van dit topic nog wijzigen?
Alleen als dit in drievoud aangevraagd word bij een van de moderators. Zij zullen in een spoed overleg besluiten wat de opties zijn.

Maar ik vermoed dat, gezien dit een van de beter lopende topics zijn, het niet zal leiden tot problemen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MichelT
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 feb 2023, 17:29

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door MichelT »

Is bij de GerGeminned ook 2 dagen voor toelatingsgesprekken of is dinsdag voor de examens van Student van Putten en student van Asselt
newton
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door newton »

DDD schreef:Dat is toch helemaal niet raar? Dat is zeer toepasselijk.
Zeker niet raar. Mijn hart maakte een vreugdesprongetje. Ik vroeg me gewoon af of meer mensen het hadden gehoord.

Sowieso, bidstond voor het curatorium, dat ga ik hier ook maar eens agenderen.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door Piet Puk »

MichelT schreef: 22 mei 2024, 21:52 Is bij de GerGeminned ook 2 dagen voor toelatingsgesprekken of is dinsdag voor de examens van Student van Putten en student van Asselt
Waarschijnlijk zijn dinsdag examens van beide studenten. Maar volgens mij is het ook wel gebeurd(afhankelijk van het aantal wat gehoord wenst te worden), dat aan het eind van de 1e dag al de mededeling kwam dat het examen al was gedaan
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10535
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door Zita »

HersteldHervormd schreef: 22 mei 2024, 21:41
MichelT schreef: 22 mei 2024, 21:37 Kan je de naam van dit topic nog wijzigen?
Alleen als dit in drievoud aangevraagd word bij een van de moderators. Zij zullen in een spoed overleg besluiten wat de opties zijn.

Maar ik vermoed dat, gezien dit een van de beter lopende topics zijn, het niet zal leiden tot problemen.
U vraagt, wij draaien.
U vraagt vriendelijk, wij draaien snel.
DDD
Berichten: 29129
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door DDD »

Maar draai dan ook goed. Twee fouten in één onderwerpregel.

www.spatiegebruik.nl.

En dat in een tijd dat in het nieuwe regeerakkoord op hoofdlijnen ook al niets staat over onjuist spatiegebruik. :D
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door -DIA- »

newton schreef: 22 mei 2024, 21:02 Hoorde ik nou in het voorspel van de laatste psalm tijdens de bidstond in Oostkapelle een paar regel uit Händel’s Messiah: “How beautiful are the feet”? :love
Zomaar een opmerking: Zou je het voor mogelijk houden dat dit in, laten we zeggen, Rijssen-Noord, of Barneveld-Centrum ook gebeuren zou?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef: 22 mei 2024, 23:11 Maar draai dan ook goed. Twee fouten in één onderwerpregel.

www.spatiegebruik.nl.

En dat in een tijd dat in het nieuwe regeerakkoord op hoofdlijnen ook al niets staat over onjuist spatiegebruik. :D
:garde
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door Henk J »

-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:31 Zomaar een opmerking: Zou je het voor mogelijk houden dat dit in, laten we zeggen, Rijssen-Noord, of Barneveld-Centrum ook gebeuren zou?
Kan maar zo hoor, als de organist het goed verstopt horen alleen de kenners het. En die genieten ervan en weten aan wie ze zoiets wel of niet moeten meedelen.
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vergadering curatorium Gereformeerde Gemeenten D.V. 2024

Bericht door Mannetje »

Wordt het D.V. uit de titel geschrapt na volgende week woensdag?
-
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:31
newton schreef: 22 mei 2024, 21:02 Hoorde ik nou in het voorspel van de laatste psalm tijdens de bidstond in Oostkapelle een paar regel uit Händel’s Messiah: “How beautiful are the feet”? :love
Zomaar een opmerking: Zou je het voor mogelijk houden dat dit in, laten we zeggen, Rijssen-Noord, of Barneveld-Centrum ook gebeuren zou?
Natuurlijk. Of de mensen daar kennen de stukken van Händel niet en kunnen het dus niet horen als de organist het gebruikt.
-
Online
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vergadering curatorium Gereformeerde Gemeenten D.V. 2024

Bericht door Bertiel »

en de Messiah staat een stuk dichter bij de geïnspireerde tekst dan menig psalmberijming
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6944
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door GerefGemeente-lid »

Henk J schreef: 23 mei 2024, 09:51
-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:31 Zomaar een opmerking: Zou je het voor mogelijk houden dat dit in, laten we zeggen, Rijssen-Noord, of Barneveld-Centrum ook gebeuren zou?
Kan maar zo hoor, als de organist het goed verstopt horen alleen de kenners het. En die genieten ervan en weten aan wie ze zoiets wel of niet moeten meedelen.
Ik had het niet gehoord. Wel dat hij bij het uitleidend orgelspel 'De Kerk van alle tijden' speelde.

Maar ik ben dan ook geen kenner. Ik ken wel de organist en ik weet dat hij graag zulke muziek ten gehore laat brengen.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1631
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vergadering curatorium Gereformeerde Gemeenten D.V. 2024

Bericht door Bourdon16 »

Je kan het niet terugluisteren denk ik? Ik heb even opgezocht hoe dat muziekstuk klinkt. Mooi!

Ik hoorde pas Jozef zoekt zijn grote broers als voorspel bij een psalm. De psalm ging niet over Jozef en ook de hele dienst niet. Dan mag dat van mij achterwege blijven. Sowieso vind ik een hele potpourri als voorspel niet mooi.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium vergadering GerGem 2024

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef: 23 mei 2024, 09:56
-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:31
newton schreef: 22 mei 2024, 21:02 Hoorde ik nou in het voorspel van de laatste psalm tijdens de bidstond in Oostkapelle een paar regel uit Händel’s Messiah: “How beautiful are the feet”? :love
Zomaar een opmerking: Zou je het voor mogelijk houden dat dit in, laten we zeggen, Rijssen-Noord, of Barneveld-Centrum ook gebeuren zou?
Natuurlijk. Of de mensen daar kennen de stukken van Händel niet en kunnen het dus niet horen als de organist het gebruikt.
Ik weet niet of dat al zo natuurlijk is. Ik geloof dat er altijd nog gemeenten zijn die enkel psalmen spelen.
Er zijn soms enkele uitzonderingen, bv. met Oudjaar wordt wel eens "Uren, dagen, maanden, jaren, gespeeld. Een stukje van Händel zou je misschien in een psalmbewerking kunnen verwerken, maar daar blijft het dan toch wel bij.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Plaats reactie