Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Profesto
Berichten: 849
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Profesto »

Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 10:19 Hoorde ik de informateurs nou zeggen: 15-05-2024 23.59, daarna doen we niets meer. Schetst m'n verbazing dat Van Zwol gewoon nog wel wat doet en Dijkgraaf nu gewoon bij het debat zit...
Van Zwol in een nieuwe functie, dus niet als informateur. En ze moeten natuurlijk wel verantwoording afleggen aan de kamer van wat er in de afgelopen tijd gebeurd is.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Profesto schreef: 22 mei 2024, 10:31
Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 10:19 Hoorde ik de informateurs nou zeggen: 15-05-2024 23.59, daarna doen we niets meer. Schetst m'n verbazing dat Van Zwol gewoon nog wel wat doet en Dijkgraaf nu gewoon bij het debat zit...
Van Zwol in een nieuwe functie, dus niet als informateur. En ze moeten natuurlijk wel verantwoording afleggen aan de kamer van wat er in de afgelopen tijd gebeurd is.
Maar roep dan niet zo stellig dat je na 23.59 uur niets meer doet, terwijl ze het uiteindelijk om 02.00 uur pas aanboden (ook dat nog)
Ambtenaar
Berichten: 9383
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 22 mei 2024, 09:58 Maar maakt het een principieel verschil bij interpreteren van Paulus? Dat er verschillen zijn is duidelijk.
Wel als je poneert dat de EU geen rechtmatige overheid is omdat het geweldsmonopolie haar niet toebehoort.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10535
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zita »

Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 10:34
Profesto schreef: 22 mei 2024, 10:31
Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 10:19 Hoorde ik de informateurs nou zeggen: 15-05-2024 23.59, daarna doen we niets meer. Schetst m'n verbazing dat Van Zwol gewoon nog wel wat doet en Dijkgraaf nu gewoon bij het debat zit...
Van Zwol in een nieuwe functie, dus niet als informateur. En ze moeten natuurlijk wel verantwoording afleggen aan de kamer van wat er in de afgelopen tijd gebeurd is.
Maar roep dan niet zo stellig dat je na 23.59 uur niets meer doet, terwijl ze het uiteindelijk om 02.00 uur pas aanboden (ook dat nog)
Wat is je probleem hiermee? Inhoudelijk stond het vast, maar de bespreking in de fracties kostte meer tijd dan was bedacht. Hadden ze het formatieproces dan moeten stopzetten om 23.59?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9369
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef: 22 mei 2024, 10:38
parsifal schreef: 22 mei 2024, 09:58 Maar maakt het een principieel verschil bij interpreteren van Paulus? Dat er verschillen zijn is duidelijk.
Wel als je poneert dat de EU geen rechtmatige overheid is omdat het geweldsmonopolie haar niet toebehoort.
Dat is m.i. een gekke redenatie inderdaad (ook omdat het geweldsmonopolie nu sowieso anders is dan toen), maar ook in Romeinse tijd waren er genoeg bestuurslagen zonder zwaardmacht en ik geloof niet dat Paulus die perse uitsloot in Romeinen 13. M.i. doet de mening van Huisman geen recht aan de tekst in zijn context. Terwijl jouw argument de tekst te makkelijk gedateerd maakt en daardoor krachteloos. Je zou ook kunnen zeggen Paulus was een kind van zijn tijd en de overheden in zijn tijd waren anders dan bij ons, dus niets wat Paulus zegt over de overheid is nog relevant voor ons.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Zita schreef: 22 mei 2024, 10:40
Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 10:34
Profesto schreef: 22 mei 2024, 10:31
Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 10:19 Hoorde ik de informateurs nou zeggen: 15-05-2024 23.59, daarna doen we niets meer. Schetst m'n verbazing dat Van Zwol gewoon nog wel wat doet en Dijkgraaf nu gewoon bij het debat zit...
Van Zwol in een nieuwe functie, dus niet als informateur. En ze moeten natuurlijk wel verantwoording afleggen aan de kamer van wat er in de afgelopen tijd gebeurd is.
Maar roep dan niet zo stellig dat je na 23.59 uur niets meer doet, terwijl ze het uiteindelijk om 02.00 uur pas aanboden (ook dat nog)
Wat is je probleem hiermee? Inhoudelijk stond het vast, maar de bespreking in de fracties kostte meer tijd dan was bedacht. Hadden ze het formatieproces dan moeten stopzetten om 23.59?
Dat hebben ze gezegd. Volgens mij mag je iemand vertrouwen op wat hij zegt. Of wees gewoon voorzichtig met wat je zegt
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1630
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Bourdon16 »

PP, ik denk bij nader inzien dat jij niet geschikt bent als MP.
Profesto
Berichten: 849
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Profesto »

Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 11:16
Zita schreef: 22 mei 2024, 10:40
Piet Puk schreef: 22 mei 2024, 10:34
Profesto schreef: 22 mei 2024, 10:31
Van Zwol in een nieuwe functie, dus niet als informateur. En ze moeten natuurlijk wel verantwoording afleggen aan de kamer van wat er in de afgelopen tijd gebeurd is.
Maar roep dan niet zo stellig dat je na 23.59 uur niets meer doet, terwijl ze het uiteindelijk om 02.00 uur pas aanboden (ook dat nog)
Wat is je probleem hiermee? Inhoudelijk stond het vast, maar de bespreking in de fracties kostte meer tijd dan was bedacht. Hadden ze het formatieproces dan moeten stopzetten om 23.59?
Dat hebben ze gezegd. Volgens mij mag je iemand vertrouwen op wat hij zegt. Of wees gewoon voorzichtig met wat je zegt
Nou Piet, iets minder pietluttig mag wel hoor!
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1956
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ararat »

Ik zie het debat wat op dit moment plaatsvindt. Vind nu vooral Bontebal qua vorm fijn gaan (op zijn uitspraak van de 'ij' of 'ei', belaid, partai, visserai na dan :D)
En Bikker ook trouwens.

En Wilders heeft best humor!
Uiteraard is al het bovenstaande over de vorm.
Ambtenaar
Berichten: 9383
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 22 mei 2024, 10:46 Dat is m.i. een gekke redenatie inderdaad (ook omdat het geweldsmonopolie nu sowieso anders is dan toen), maar ook in Romeinse tijd waren er genoeg bestuurslagen zonder zwaardmacht en ik geloof niet dat Paulus die perse uitsloot in Romeinen 13. M.i. doet de mening van Huisman geen recht aan de tekst in zijn context. Terwijl jouw argument de tekst te makkelijk gedateerd maakt en daardoor krachteloos. Je zou ook kunnen zeggen Paulus was een kind van zijn tijd en de overheden in zijn tijd waren anders dan bij ons, dus niets wat Paulus zegt over de overheid is nog relevant voor ons.
Paulus zegt dat het geweldsmonopolie behoort tot de overheid. En dat vind ik een heel goed uitgangspunt, dat ook in Nederland is toegepast. Maar om op basis van deze tekst allerlei vreemde conclusies te trekken uit deze tekst, laat de tekst buikspreken. Paulus wist niet van visie op de overheid zoals die zich in de loop der eeuwen heeft ontwikkeld, m.a.w. woorden hij heeft niet kunnen voorzien in alle mogelijke opties die zich hebben voorgedaan. Zijn visie op de overheid is beperkt tot voor zover zijn eigen blik kon reiken.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Bourdon16 schreef: 22 mei 2024, 11:31 PP, ik denk bij nader inzien dat jij niet geschikt bent als MP.
Heb nooit gelezen dat je vertrouwen in me had. Heb ook niet de ambitie
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4234
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17631
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door huisman »

Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Dat vond ik juist over de schreef gaan om humor te bedrijven over zulke geestelijke zaken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 10137
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

huisman schreef: 23 mei 2024, 00:09
Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Dat vond ik juist over de schreef gaan om humor te bedrijven over zulke geestelijke zaken.
Ik deel de mening van @Maanenschijn. Ik heb hier ook geen moeite mee.

Qua opvattingen zit ik dichter bij CU dan bij het CDA, maar qua persoon zou ik momenteel eerder op Bontebal stemmen.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Ik krijg ook meer waardering voor dhr. Bontebal, gewoon eindelijk weer eens een beschaafde meneer.

Ik had een beetje een dubbel gevoel bij zijn interruptie. Ik vond het eigenlijk niet zo netjes. Stoffer maakte ook een klein foutje door te stellen dat hij het eens positief wilde houden. Dit heeft hij natuurlijk binnen 10 seconden gerepareerd, want wat is er negatief aan ellende - verlossing - dankbaarheid?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie