Europese verkiezingen 2024

Online
Henk J
Berichten: 2656
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: 17 mei 2024, 10:08 Ik vond het wel opmerkelijk dat de SGP op Opwekking wilde gaan staan met een stand.
Het is onderdeel van de strategie om de partij breder neer te zetten. Men focust zich nu ook op dat gedeelte wat vanwege de meer linkse koers op sommige gebieden (klimaat, landbouw maar ook ethische thema's) afhaakt bij de CU.
Overigens vind ik de werklust van Bert-Jan Ruissen wel indrukwekkend, die man is overal de laatste maanden al wel.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9042
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb er ook gemengde gevoelens bij. Als ik zie hoe de SGP campagne voert, denk ik soms: gaan we niet te veel mee met de wijze van campagne voeren van de seculiere politiek? Hebben we dat nodig als SGP, en moeten we dit willen?

In het verleden wat de SGP een principiële getuigenispartij. Maar de huidige wijze van campagnevoeren, op een populaire manier, en waar je jezelf per doelgroep anders profileert (ik zie een stand bij Opwekking als een schakeltje in die trend), verraad dat de SGP pragmatischer aan het worden is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Henk J
Berichten: 2656
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Henk J »

Voor mijn gevoel is het een wissel die onder Van der Staaij is omgezet en nu met Stoffer nog harder gaat.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1587
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Bourdon16 »

Henk J schreef: 17 mei 2024, 11:00
Bourdon16 schreef: 17 mei 2024, 10:08 Ik vond het wel opmerkelijk dat de SGP op Opwekking wilde gaan staan met een stand.
Het is onderdeel van de strategie om de partij breder neer te zetten. Men focust zich nu ook op dat gedeelte wat vanwege de meer linkse koers op sommige gebieden (klimaat, landbouw maar ook ethische thema's) afhaakt bij de CU.
Overigens vind ik de werklust van Bert-Jan Ruissen wel indrukwekkend, die man is overal de laatste maanden al wel.
Ik maakte gisteren een biblebelt tour in de omgeving van Kootwijkerbroek, Wekerom, De Valk etc. en het viel mij op hoeveel SGP borden daar staan.
Online
Henk J
Berichten: 2656
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: 17 mei 2024, 11:23 Ik maakte gisteren een biblebelt tour in de omgeving van Kootwijkerbroek, Wekerom, De Valk etc. en het viel mij op hoeveel SGP borden daar staan.
He, dan ben je in de buurt. Weekje vakantie? Er staan in ieder geval veel SGP borden in onze omgeving ja, daar zijn ze aardig fanatiek mee.
Evangelist
Berichten: 536
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Evangelist »

J.C. Philpot schreef: 17 mei 2024, 11:07 Ik heb er ook gemengde gevoelens bij. Als ik zie hoe de SGP campagne voert, denk ik soms: gaan we niet te veel mee met de wijze van campagne voeren van de seculiere politiek? Hebben we dat nodig als SGP, en moeten we dit willen?

In het verleden wat de SGP een principiële getuigenispartij. Maar de huidige wijze van campagnevoeren, op een populaire manier, en waar je jezelf per doelgroep anders profileert (ik zie een stand bij Opwekking als een schakeltje in die trend), verraad dat de SGP pragmatischer aan het worden is.
Dat ligt toch een beetje genuanceerder. De tijd dat een stem op de SGP in een bepaald deel van Nederland een gegeven is, is voorbij. Ik merk dat ook in onze kerkelijke gemeente en breder in de gereformeerde gezindte. Ook de SGP moet zo'n beetje elke stem bevechten. En daarin is het gewoon een politieke partij, en daar hoort strijd bij. Wil je een bepaald geluid laten klinken, dan zul je eerst stemmen moeten verzamelen. Daarbij komt deze keer dat de CU de verbinding met de SGP heeft verbroken en beide partijen op eigen kracht een zetel moeten zien te halen. Dat is voor beide een hele kwetsbare zaak. Dus ik snap wel dat werkelijk alles uit de kast wordt gehaald om elke stem die men maar kan binnenhalen ook wil binnenhalen.

Bert-Jan Ruissen doet werkelijk ontzettend goed werk in het Europees Parlement. Zoek even zijn speeches op over Israël, over abortus, over christenvervolging. Dat geluid verdwijnt wanneer hij geen zetel haalt.
Hartelijke groet,
Evangelist
HHR
Berichten: 1049
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door HHR »

Daarnaast is het niet zelden de echte diehard Biblebelt achterban er bij de SGP op aandringt om stevig campagne te voeren.
En begrijpelijk. We hebben een geluid dat gehoord mag worden.
Misschien zijn we ook wel eens wat te bescheiden geweest.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1587
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Bourdon16 »

Henk J schreef: 17 mei 2024, 11:43
Bourdon16 schreef: 17 mei 2024, 11:23 Ik maakte gisteren een biblebelt tour in de omgeving van Kootwijkerbroek, Wekerom, De Valk etc. en het viel mij op hoeveel SGP borden daar staan.
He, dan ben je in de buurt. Weekje vakantie? Er staan in ieder geval veel SGP borden in onze omgeving ja, daar zijn ze aardig fanatiek mee.
Nee ik had een uitje en we gingen met een aantal trabantjes een tourtocht maken in de omgeving van Renswoude. Ik vond het wel leuk om een aantal plekken te zien waar het op het forum weleens gaat zoals de kerk in aanbouw te Kootwijkerbroek en de GG van De Valk-Wekerom.
Mannetje
Berichten: 7870
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Mannetje »

Bourdon16 schreef: 17 mei 2024, 11:23 Ik maakte gisteren een biblebelt tour in de omgeving van Kootwijkerbroek, Wekerom, De Valk etc. en het viel mij op hoeveel SGP borden daar staan.
Toch wonderlijk. De rechterflank van de SGP is helemaal niet voor stemmen voor het 'Europesche Babylon'...
-
Online
Henk J
Berichten: 2656
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: 17 mei 2024, 12:11 Nee ik had een uitje en we gingen met een aantal trabantjes een tourtocht maken in de omgeving van Renswoude. Ik vond het wel leuk om een aantal plekken te zien waar het op het forum weleens gaat zoals de kerk in aanbouw te Kootwijkerbroek en de GG van De Valk-Wekerom.
Aha, een mooi tourtje dus. Nog langs Harskamp gekomen? De GGiN van Kootwijkerbroek schiet al aardig op volgens mij terwijl ook de GG aan het verbouwen is, die zijn ook al hard onderweg.
Piet Puk
Berichten: 5527
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Piet Puk »

Ik vind het verdrietig dat er alles aan word gedaan door de SGP om aan degenen die principieel niet stemden voor de Europese Verkiezingen met klem te verzoeken hun standpunt te heroverwegen en dat ik er in mijn omgeving ook zie, die dit doen. Het doel om 1 zetel binnen te halen heiligt blijkbaar alle middelen. Ik mis was Godsvertrouwen in deze. En ook de zelfreflectie of we als SGP überhaupt wel aan deze verkiezingen dienen mee te doen
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23920
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door refo »

Piet Puk schreef: 28 mei 2024, 09:02 Ik vind het verdrietig dat er alles aan word gedaan door de SGP om aan degenen die principieel niet stemden voor de Europese Verkiezingen met klem te verzoeken hun standpunt te heroverwegen en dat ik er in mijn omgeving ook zie, die dit doen. Het doel om 1 zetel binnen te halen heiligt blijkbaar alle middelen. Ik mis was Godsvertrouwen in deze. En ook de zelfreflectie of we als SGP überhaupt wel aan deze verkiezingen dienen mee te doen
Wat doen ze dan? Steekpenningen betalen? Machtigingen ronselen? Wat versta je onder 'alle middelen'?
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door -DIA- »

Ik lees nu (en ik dacht voor het eerst) een oproep om te gaan stemmen, zowel in De Saambinder als in De Wachter Sions.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12214
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef: 17 mei 2024, 11:07 Ik heb er ook gemengde gevoelens bij. Als ik zie hoe de SGP campagne voert, denk ik soms: gaan we niet te veel mee met de wijze van campagne voeren van de seculiere politiek? Hebben we dat nodig als SGP, en moeten we dit willen?

In het verleden wat de SGP een principiële getuigenispartij. Maar de huidige wijze van campagnevoeren, op een populaire manier, en waar je jezelf per doelgroep anders profileert (ik zie een stand bij Opwekking als een schakeltje in die trend), verraad dat de SGP pragmatischer aan het worden is.
Dit vind ik inderdaad lastig. Ook de 'onvoorwaardelijke' opstelling achter Israël vind ik iets om te bespreken en over na te denken. Ik zie liever een evenwichtige benadering waar je kwaad in alle gevallen kwaad mag noemen en niet gebonden bent aan een eerder gemaakte onvoorwaardelijke commitment.
Tot heden heb ik mijn stembiljet nog niet verscheurd, maar het zit wel aardig in mijn achterhoofd.
Piet Puk
Berichten: 5527
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door Piet Puk »

refo schreef: 28 mei 2024, 09:06
Piet Puk schreef: 28 mei 2024, 09:02 Ik vind het verdrietig dat er alles aan word gedaan door de SGP om aan degenen die principieel niet stemden voor de Europese Verkiezingen met klem te verzoeken hun standpunt te heroverwegen en dat ik er in mijn omgeving ook zie, die dit doen. Het doel om 1 zetel binnen te halen heiligt blijkbaar alle middelen. Ik mis was Godsvertrouwen in deze. En ook de zelfreflectie of we als SGP überhaupt wel aan deze verkiezingen dienen mee te doen
Wat doen ze dan? Steekpenningen betalen? Machtigingen ronselen? Wat versta je onder 'alle middelen'?
Sterk invloed uitoefenen op het geweten. En dat vind ik een verdrietige zaak. Waar in andere jaren niet of nauwelijks gebeden werd in mijn kerk voor de EU-verkiezingen, gebeurt dit nu wel, zelfs door student/predikant. Er worden oproepen geplaatst in de kerkbladen om te gaan stemmen. Laat die kerkbladen vooral kerkelijk blijven denk ik dan
Plaats reactie