Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Online
HersteldHervormd
Berichten: 6263
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 13 mei 2024, 19:03
HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 12:07
Herman schreef: 08 mei 2024, 11:57
MGG schreef: 08 mei 2024, 11:55 Het is maar een klein groepje. Net als dat extreemlinks een aantal extremistische aanhangers heeft. De moord op Pim Fortuyn en aanval op Baudet zijn gelukkig uitzonderingen.
Dat klopt. Maar het lukt ze wel om de publieke opinie te beïnvloeden via de socials.
Kom dan eens met namen, ik geloof hier namelijk niks van. Ik ben het eens met MGG, volgens mij is dit een relatief klein clubje. Uiteraard wel groot genoeg.
Inmiddels een bron, aanbevolen door Beatrice de Graaf (een bekende expert in dit soort materie) over Russische inmenging: russia-recruiting-far-right-extremists-attacks-west-putin
Ja dus? Ik ontken ook niks, het ging mij er om dat jij aangaf dat het blijkbaar van dusdanige schaal is dat de publieke opinie erdoor word beïnvloed, en dat geloof ik nog steeds niet zo.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

merel schreef: 11 mei 2024, 18:59 Ik las ergens dat Marco Pastors is benaderd voor mp. Ik ben heel benieuwd of dat klopt.
Ik zie nu iets over Plasterk als nieuwe premier op het PVVpers twitteraccount.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zita »

Herman schreef: 13 mei 2024, 19:44
merel schreef: 11 mei 2024, 18:59 Ik las ergens dat Marco Pastors is benaderd voor mp. Ik ben heel benieuwd of dat klopt.
Ik zie nu iets over Plasterk als nieuwe premier op het PVVpers twitteraccount.
Ik zie het ook en ben verbijsterd. Nederland kiest voor een rechts kabinet en krijgt dan een linkse premier?
Maar serieuze media hebben het nog niet overgenomen. Is het wel een echt account?
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

Zita schreef: 13 mei 2024, 19:54
Herman schreef: 13 mei 2024, 19:44
merel schreef: 11 mei 2024, 18:59 Ik las ergens dat Marco Pastors is benaderd voor mp. Ik ben heel benieuwd of dat klopt.
Ik zie nu iets over Plasterk als nieuwe premier op het PVVpers twitteraccount.
Ik zie het ook en ben verbijsterd. Nederland kiest voor een rechts kabinet en krijgt dan een linkse premier?
Maar serieuze media hebben het nog niet overgenomen. Is het wel een echt account?
Dit was zojuist ook op het RTL nieuws. Daar werd aangegeven dat het mogelijk om een nep account ging. Wel werd aangegeven dat er nog geen officiële reactie van de PVV is gekomen.

Plasterk is trouwens behoorlijk ver rechts de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zita »

merel schreef: 13 mei 2024, 20:07
Zita schreef: 13 mei 2024, 19:54
Herman schreef: 13 mei 2024, 19:44
merel schreef: 11 mei 2024, 18:59 Ik las ergens dat Marco Pastors is benaderd voor mp. Ik ben heel benieuwd of dat klopt.
Ik zie nu iets over Plasterk als nieuwe premier op het PVVpers twitteraccount.
Ik zie het ook en ben verbijsterd. Nederland kiest voor een rechts kabinet en krijgt dan een linkse premier?
Maar serieuze media hebben het nog niet overgenomen. Is het wel een echt account?
Dit was zojuist ook op het RTL nieuws. Daar werd aangegeven dat het mogelijk om een nep account ging. Wel werd aangegeven dat er nog geen officiële reactie van de PVV is gekomen.

Plasterk is trouwens behoorlijk ver rechts de afgelopen jaren.
haha, Fleur Agema heeft het met :oops geretweet, en haar tweet weer verwijderd. Pechtold neemt de telefoon niet op. PVV reageert niet en ontkent niet. Ik ben heel benieuwd hoe dit balletje verder gaat rollen.
HHR
Berichten: 1033
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HHR »

Het is een parodie account.
Bijzonder dat Agema dat niet wist.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door FlyingEagle »

Blijkbaar informeert Gert zijn fractie niet dus moeten ze nieuwe uit de media vernemen. Dan krijg je dit door ongelukken.
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Zag ik nou dat informateur Dijkgraaf in het zonnetje had gezeten? :D :OO
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

FlyingEagle schreef: 13 mei 2024, 22:27 Blijkbaar informeert Gert zijn fractie niet dus moeten ze nieuwe uit de media vernemen. Dan krijg je dit door ongelukken.
Ach bij andere partijen ligt alles op straat voordat het officieel wereldkundig wordt gemaakt.
elbert
Berichten: 1347
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door elbert »

Zita schreef: 13 mei 2024, 19:54Ik zie het ook en ben verbijsterd. Nederland kiest voor een rechts kabinet en krijgt dan een linkse premier?
Plasterk is moeilijk nog links te noemen. Getuige zijn columns de afgelopen jaren in de Telegraaf, is hij behoorlijk naar rechts opgeschoven. Als hij premier wordt (dat is nog afwachten), zal hij zijn PvdA lidmaatschap wel moeten opzeggen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

elbert schreef: 15 mei 2024, 09:36
Zita schreef: 13 mei 2024, 19:54Ik zie het ook en ben verbijsterd. Nederland kiest voor een rechts kabinet en krijgt dan een linkse premier?
Plasterk is moeilijk nog links te noemen. Getuige zijn columns de afgelopen jaren in de Telegraaf, is hij behoorlijk naar rechts opgeschoven. Als hij premier wordt (dat is nog afwachten), zal hij zijn PvdA lidmaatschap wel moeten opzeggen.
Het zou wel interessant zijn om dan te kijken wat voor profiel we hier opzetten. Pasterk is populistisch geworden, maar het is de vraag op welk gebied hij dan precies ideologisch rechts is geworden? Vergeet niet dat de PvdA zich op sommige gebieden juist weer meer links profileert.
- Klimaat?
- Boeren?
- Rechtstaat?
- Politieoptreden?
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Het zou me nog niets eens verbazen dat de naam Plasterk een schijnbeweging is van Wilders en dat hij vandaag opeens met een andere naam op de proppen komt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

Piet Puk schreef: 15 mei 2024, 09:51 Het zou me nog niets eens verbazen dat de naam Plasterk een schijnbeweging is van Wilders en dat hij vandaag opeens met een andere naam op de proppen komt.
Gisteren hoorde ik een vraaggesprek op radio1 en daar ging het om Marco Pastors, Kim Putters en Ronald Plasterk als mogelijke kandidaten. Bijzonder dat men alleen binnen de bekende namen denkt, en niet naar iemand van buiten de politiek. Of waarom niet gewoon Bosma. Kan keigoed voorzitten, waarom zou zo iemand (technisch gezien) dan ook niet een regering kunnen leiden.

Een ander idee is dat het 'lek' op dat nep PVV account eerder een proefballon is om het sentiment rond de werkelijke keuze te kunnen inschatten.
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Herman schreef: 15 mei 2024, 09:55
Piet Puk schreef: 15 mei 2024, 09:51 Het zou me nog niets eens verbazen dat de naam Plasterk een schijnbeweging is van Wilders en dat hij vandaag opeens met een andere naam op de proppen komt.
Gisteren hoorde ik een vraaggesprek op radio1 en daar ging het om Marco Pastors, Kim Putters en Ronald Plasterk als mogelijke kandidaten. Bijzonder dat men alleen binnen de bekende namen denkt, en niet naar iemand van buiten de politiek. Of waarom niet gewoon Bosma. Kan keigoed voorzitten, waarom zou zo iemand (technisch gezien) dan ook niet een regering kunnen leiden.

Een ander idee is dat het 'lek' op dat nep PVV account eerder een proefballon is om het sentiment rond de werkelijke keuze te kunnen inschatten.
Ik vraag me nog steeds af hoe de verhouding Plasterk - Omtzigt is. Dat heeft Plasterk niet heel chique gedaan, waardoor hij geen volgende informateur werd. Dus ik twijfel er aan of er later vandaag niet een andere naam naar buiten komt. Of dat het alsnog klapt. Als ik Omtzigt hoorde dat het vreemd was dat 5 maanden na de verkiezingen Nederland pas weet wie de premier word en dat dit democratisch vreemd is, zegt voor mij wel iets.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

Piet Puk schreef: 15 mei 2024, 09:58 Ik vraag me nog steeds af hoe de verhouding Plasterk - Omtzigt is. Dat heeft Plasterk niet heel chique gedaan, waardoor hij geen volgende informateur werd. Dus ik twijfel er aan of er later vandaag niet een andere naam naar buiten komt. Of dat het alsnog klapt. Als ik Omtzigt hoorde dat het vreemd was dat 5 maanden na de verkiezingen Nederland pas weet wie de premier word en dat dit democratisch vreemd is, zegt voor mij wel iets.
Maar wie blokkeert Wilders dan? Dat is niet de BBB, dus dan zou dat de VVD en/of het NSC moeten zijn. Dus Omtzigt kan dan wel jammeren, maar hij heeft er zelf de hand in om Wilders wél te accepteren. En dat heeft hij uitdrukkelijk niet gedaan, aldus het rapport van Kim Putters.
Plaats reactie