Het punt is dat de discussie daar helemaal niet over gaat. Volgens mij tipte huisman hier al viseo’s van Keller en Piper die laten zien dat je niet én Bijbelgetrouw kan zijn én voor de vrouw in een kerkelijk regeerambt kunt pleiten. Dan moet je iets doen met de wijze waarop je de Schrift leest, en dat is altijd een breuk met de gereformeerde wijze van Schriftgebruik. Idem homoseksuele relaties, idem schepping en evolutie, idem genderkwesties, etc.Simon O schreef: ↑14 feb 2024, 11:57Dat die twee bij elkaar horen kun je ook nalezen bij de invoering van actief en passief kiesrecht in Nederland. Maar ook in kerkelijk zin, in de BHP gemeentes en in de Gergem hebben vrouwen op grond daarvan geen kiesrecht (daar hoef ik niks voor op te waarderen). Met andere woorden het principiele punt van vrouwelijk kiesrecht is al veel eerder gepasseerd (1968).
Daarnaast is het toch ongehoord dat iedere ambtsdrager belooft zich aan de KO re houden en synodebesluiten, maar dat ja-woord verbreekt, en vervolgens zegt: jullie moeten ons wel als broeders blijven vertrouwen?