Nou. Het is natuurlijk geen discussie over het moderatiestandpunt, want dat is niet toegestaan. Maar ik verbeeld mij wel waarschuwingen te hebben gekregen voor geringere afwijkingen van het algemeen gangbare standpunt binnen de achterban van het forum.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Toch vind ik dat zogenaamde vissen en hengelen geen eerlijke kwalificatie. Ik heb Tiberius om verduidelijking gevraagd omdat ik mijn bril op en afzette bij zijn eerste zin over GG Z. Kon eigenlijk niet geloven dat hij dit echt zei. De rest is geschiedenis.
-
- Maanenschijn
Volgens mij is bovenstaande discussie typisch een GG-reflex. We zitten dus in het goede topic
Volgens mij is er niet veel aan de hand, zeker niet iets moderatiewaardig.
Tiberius geeft aan dat hij (op basis van informatie van gemeenteleden uit Z) kan begrijpen dat er mensen vertrekken. Daarbij geeft hij 2 redenen. Dat wordt als schokkend ervaren en post na post verder uitgerafeld. Een mailtje had ook mogelijk geweest, dan had het hier geen 'ding' geworden.
Daarnaast wordt hij als moderator aangesproken, wat ik niet goed begrijp. Dat is toch vooral een technische aangelegenheid, maar die mensen mogen toch ook een eigen mening hebben?

Volgens mij is er niet veel aan de hand, zeker niet iets moderatiewaardig.
Tiberius geeft aan dat hij (op basis van informatie van gemeenteleden uit Z) kan begrijpen dat er mensen vertrekken. Daarbij geeft hij 2 redenen. Dat wordt als schokkend ervaren en post na post verder uitgerafeld. Een mailtje had ook mogelijk geweest, dan had het hier geen 'ding' geworden.
Daarnaast wordt hij als moderator aangesproken, wat ik niet goed begrijp. Dat is toch vooral een technische aangelegenheid, maar die mensen mogen toch ook een eigen mening hebben?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Onjuist.
Het is een feit dat ik begrip heb voor de vertrekkers, geen mening.
Ik ga het eens aan mijn neef vragen, zover ik weet is hij ouderling aldaar. Ik ben nu toch wel benieuwd wat er mis is daar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
En dat mag natuurlijk ook. Hoezo zou jij geen begrip mogen hebben voor vertrekkers, je hebt toch dezelfde stap gemaakt. Ik heb ook mijn mening over een andere veel besproken predikant en doctor alhier. Mijns inziens niks mis mee.
Dat had een heel andere reden, dat was nog ruim voor de huidige leegloop.pierre27 schreef: ↑01 feb 2024, 17:50En dat mag natuurlijk ook. Hoezo zou jij geen begrip mogen hebben voor vertrekkers, je hebt toch dezelfde stap gemaakt. Ik heb ook mijn mening over een andere veel besproken predikant en doctor alhier. Mijns inziens niks mis mee.
Sure maar dan is het aannemelijk dat je begrip hebt voor vertrekkers. Of je begrip juist is dat is een andere kwestie.Tiberius schreef: ↑01 feb 2024, 17:57Dat had een heel andere reden, dat was nog ruim voor de huidige leegloop.
-
Ik weet niet welk bericht je bedoelt, maar 16:34 zie ik niet.
Al mijn berichten in dit topic van deze middag heb ik daarom maar even nagelezen: het zijn allen feiten.