Tiberius schreef: ↑08 jan 2024, 18:07
huisman schreef: ↑08 jan 2024, 17:28
Tiberius schreef: ↑08 jan 2024, 17:13
huisman schreef: ↑08 jan 2024, 17:07
Ik spreek wel kan Tiberius luisteren
Dat is nu precies het probleem van de loopgraven. Spreken doen beide kanten volop, maar luisteren is er niet bij.
Grapje Tiberius. Ik lees in het RD de reacties van ds. Egas en ds. Kempeneers. Zij verwoorden prima mijn standpunt.
https://www.rd.nl/artikel/1048002
Wil je uitleggen wat volgens jou de loopgraven aan de rechterkant zijn waaruit we losjes uit de heup op de linkerkant schieten?
Als ik dat zo lees, zijn zij niet bereid om uit hun loopgraven te komen.
Dat betekent waarschijnlijk dat BhP alleen komt te staan.
Wat is hun loopgraaf dan volgens jou? Zich houden aan de GS uitspraken vanaf 1998 lijkt mij geen loopgraaf. Een kerkverband is geen vereniging waar je wat kunt wheelen en dealen en zomaar kunt voorbijgaan aan bindende uitspraken?
Als we vrouwen in het ambt gaan gedogen of zelfs gaan legaliseren terwijl er doorwrochte CGK rapporten liggen die zeggen dat de Schrift geen ruimte geeft voor vrouwelijke ambtsdragers is het hek van de dam. Elke GS uitspraak kan dan naast je neergelegd worden. De twee volgende zaken die dan gaan gebeuren is kinderen aan het avondmaal en het kerkelijk bevestigen van huwelijken van hetzelfde geslacht.
Zoals jij het volgende schrijft ( Dat betekent waarschijnlijk dat BhP alleen komt te staan.) vind ik echt onvoorstelbaar. Je zegt dus: Eigen schuld rechterkant van de CGK. Jullie wilden ongehoorzaamheid niet sanctioneren en alleen luisteren naar de Schrift. Dan is voor jullie geen plaats meer in de CGK…….echt @Tiberius de wereld op zijn kop.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.