Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bertiel

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bertiel »

https://www.rd.nl/artikel/1046508-ambte ... en-om-gaza

mijn gedachte dat we geregeerd worden door ambtenaren ipv volksvertegenwoordigers krijgt steeds meer onderbouwing
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bertiel schreef: 22 dec 2023, 09:14 https://www.rd.nl/artikel/1046508-ambte ... en-om-gaza

mijn gedachte dat we geregeerd worden door ambtenaren ipv volksvertegenwoordigers krijgt steeds meer onderbouwing
Eng idee he, ik krijg ook soms dat gevoel. Het is ook de 5e macht maar denk eerder in sommige gevallen het gevaar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

pierre27 schreef: 22 dec 2023, 10:15
Bertiel schreef: 22 dec 2023, 09:14 https://www.rd.nl/artikel/1046508-ambte ... en-om-gaza

Eng idee he, ik krijg ook soms dat gevoel. Het is ook de 5e macht maar denk eerder in sommige gevallen het gevaar.
Het zijn dezelfde mensen die Abou Rashed (een van de topmannen van de Europese Hamas-lobby, die een grote rol speelt of althans heeft gespeeld in de financiering van Hamas) meenamen op een handelsmissie naar Qatar. Tja.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

pierre27 schreef: 22 dec 2023, 10:15

Het zijn dezelfde mensen die Abou Rashed (een van de topmannen van de Europese Hamas-lobby, die een grote rol speelt of althans heeft gespeeld in de financiering van Hamas) meenamen op een handelsmissie naar Qatar. Tja.
Psalm

Bericht door Psalm »

Pastorie online - met ds. Vreugdenhil over het thema 'Wie wil, die kome'

Mooi gesprek van Refoweb met ds. Vreugdenhil! Word ik blij van!

Ik hoor de critici al roepen dat dit geen kritisch interview is. Daar geef ik de critici volledig gelijk in! Ik denk ook dat het programma niet zo bedoeld is. Daarnaast is de interviewer geen journalist.
newton

Bericht door newton »

Gert Jansen geen journalist? Wat deed hij dan al die jaren op de redactie van het Reformatorisch Dagblad?
Psalm

Bericht door Psalm »

newton schreef: 23 dec 2023, 13:54 Gert Jansen geen journalist? Wat deed hij dan al die jaren op de redactie van het Reformatorisch Dagblad?
Uit z'n neus eten ;)

Ik bedoel dat hij daar niet zit in de hoedanigheid van een journalist. Het heet ook "pastorie online".
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding

De rouwadvertentie uit de Goudse Post, waar het RD over bericht.

https://www.rd.nl/artikel/1051745-beric ... ndel-gouda
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

Ik vind het plaatsen van een rouwadvertentie van een willekeurige derde eerlijk gezegd wel wat ongepast.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 05 feb 2024, 22:20 Ik vind het plaatsen van een rouwadvertentie van een willekeurige derde eerlijk gezegd wel wat ongepast.
Eens.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Maar dat doet hier niet ter zake. Het gaat hier om iemand die met deze advertentie bewust de publiciteit zocht. Deze mevrouw was natuurlijk niet gek. Ze begreep heel goed dat dit nieuws zou zijn, en dat was nu juist precies de bedoeling.

Dus het lijkt me een weinig ter zake doende opmerking.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 05 feb 2024, 22:25 Maar dat doet hier niet ter zake. Het gaat hier om iemand die met deze advertentie bewust de publiciteit zocht. Deze mevrouw was natuurlijk niet gek. Ze begreep heel goed dat dit nieuws zou zijn, en dat was nu juist precies de bedoeling.

Wat is er mis met deze advertentie? Dat ze na haar dood gratis Bijbels ter beschikking stelt?
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 05 feb 2024, 22:25 Maar dat doet hier niet ter zake. Het gaat hier om iemand die met deze advertentie bewust de publiciteit zocht. Deze mevrouw was natuurlijk niet gek. Ze begreep heel goed dat dit nieuws zou zijn, en dat was nu juist precies de bedoeling.

Dat zij zelf koos voor een advertentie in het RD is wat anders dan dat al haar gegevens op een openbaar forum geplaatst worden.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is toch in dit geval geen argument? Ik heb het idee dat je het hele punt niet snapt. Heb je de advertentie wel goed gelezen?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef: 05 feb 2024, 22:27Wat is er mis met deze advertentie? Dat ze na haar dood gratis Bijbels ter beschikking stelt?
Er is niets mis met de advertentie. Ik vind de drive die deze mevrouw had om mensen met Gods Woord in aanraking te brengen (zie ook het artikel), juist een beschamend voorbeeld voor behoudende Reformatorische christenen, waar ik mezelf onder schaar en bij insluit.

Waar het hart vol van is. Dus wat mij betreft discusseren we hier niet over, maar stellen we allemaal aan onszelf de vraag hoe dat met ons is. Want daar gaat het om.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie