Dat kan natuurlijk. Op welke terreinen zouden ambtenaren moeten verdwijnen? M.a.w. welke dingen moet de overheid niet meer doen?MGG schreef: ↑09 dec 2023, 11:49Eerst moet het idee bedacht en besproken worden. Vervolgens reageert een deel van de kamerleden niet. Met het uitvoeren van zo'n eenvoudige taak gaat vermoedelijk heel wat tijd gemoeid.Tiberius schreef: ↑09 dec 2023, 10:08 Hm, dat laatste valt wel mee.
Eén mailtje naar allusers@tweedekamer.nl met als inhoud:
"Beste kamerleden, vul op bijgaand Google Forms je naam en favoriete muzieknummer in a.u.b., dan publiceer ik dat volgende week donderdag op de website. Lijkt me wel leuk voor de muzikale kiezer, zo'n inkijkje.
Vriendelijke groet, uw hardwerkende ambtenaar."
Hopelijk gaat het komende kabinet wat doen tegen het uitdijende ambtenarenapparaat.
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
- Bonny
- Contacteer:
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
The Groom's still waiting at the altar
Wat mij betreft, voeren we een basisinkomen in, en kunnen alle toeslagen- en uitkerings-ambtenaren verdwijnen.
-
Ik zei niet verdwijnen, maar het uitbreiden tegengaan. Onderstaande rijtje gaat om ambtenaren en mensen die van publiek geld betaald worden.Bonny schreef: ↑09 dec 2023, 16:54Dat kan natuurlijk. Op welke terreinen zouden ambtenaren moeten verdwijnen? M.a.w. welke dingen moet de overheid niet meer doen?MGG schreef: ↑09 dec 2023, 11:49Eerst moet het idee bedacht en besproken worden. Vervolgens reageert een deel van de kamerleden niet. Met het uitvoeren van zo'n eenvoudige taak gaat vermoedelijk heel wat tijd gemoeid.Tiberius schreef: ↑09 dec 2023, 10:08 Hm, dat laatste valt wel mee.
Eén mailtje naar allusers@tweedekamer.nl met als inhoud:
"Beste kamerleden, vul op bijgaand Google Forms je naam en favoriete muzieknummer in a.u.b., dan publiceer ik dat volgende week donderdag op de website. Lijkt me wel leuk voor de muzikale kiezer, zo'n inkijkje.
Vriendelijke groet, uw hardwerkende ambtenaar."
Hopelijk gaat het komende kabinet wat doen tegen het uitdijende ambtenarenapparaat.
- Vereenvoudiging van het belastingstelsel en het uitfaseren van toeslagen.
- Fors hoger minimumloon en uitkeringen (behalve aow) gedeeltelijk mee laten stijgen. Gemeente kunnen dan een hoop minimaregelingen stoppen.
- De publieke omroep beperken tot 1 zo objectief mogelijke nieuwszender.
- Stoppen met nutteloze lijstjes maken. Bijvoorbeeld geen lijstje maken van het favoriete muzieknummer van kamerleden

- Zeer kritisch kijken naar de talloze subsidieregelingen.
- Een veel strenger migratiebeleid.
In het algemeen minder regelgeving. Dit is zeer algemeen en daarom makkelijk roepen, maar ik ken natuurlijk niet alle regels. Wat mij betreft, wordt bijvoorbeeld de verplichting van het vermelden van een energielabel geschrapt. Ik zou het waarderen als de overheid minder nieuwe regels maakt. Het maken en implementeren van regels kost ontzettend veel tijd.
Jij zegt: "De eerste", HHR, bedoel jij daarmee dat je verwacht dat er meer mensen gaan?
Bij de onrust rondom mevrouw Ouwehand toonden media zelfreflectie: ze hadden blijkbaar niet genoeg ingang gehad bij die partij, of grip op de sentimenten aldaar, want de onrust speelde ongeweten al een tijd. Nu met het tamelijk onverwachte vertrek van Marijnissen herinner ik me dat. Ik kan geen medium vinden dat afgelopen tijd de vinger heeft weten te krijgen op enige onvrede binnen de SP. Mooi dat er niet gelekt is maar ik vind het opmerkelijk.
Ik erger me wel aan de corveetweetjes van medefractieleiders bij zo'n vertrek. Net als dat niemand wil achterblijven bij een ramp terwijl het zo voorspelbaar is dat iedereen dan geschokt is.
Participatie...? Bedoeld wordt dat alle lasten verdeeld worden en de lusten niet.merel schreef: ↑09 dec 2023, 15:06Wat een rare stelling. Als ik vind dat de geestelijke gezondheidszorg meer geld moet krijgen, moet ik dan de behandeling van psychiatrische patiënten ook op mij nemen? Idem met de dalende lijn van reken- en leerresultaten. Jij vindt thuisonderwijs dan de aangewezen oplossing?Wim Anker schreef: ↑09 dec 2023, 13:29Goed argument om niks te doen @DDD.
Ik vraag gewoon of forummers doen wat ze zeggen. Als dat een strikvraag is......
In Nederland gaat men uit van het solidariteit beginsel. Wij zorgen met zn allen voor elkaar, ook voor vreemdelingen. Dat lijkt mij een heel christelijk uitgangspunt. Helaas heeft de VVD met de participatie maatschappij enorm bezuinigd op de oudere- en geestelijke gezondheidszorg en daar plukken wij nu de wrange vruchten van.
Een greep uit de dicussie afgelopen jaren: Kinderopvang gratis (en de frustratie druipte er ook bij jouw af dat dit nog niet was toen jij het nodig had), 1 verdiener heel zwaar belasten vond je ook wel ok op dit forum. Mantelzorg was ook vooral voor de overheid want lekker ver weg gaan wonen etc. etc.
Ik zou het allemaal prima vinden als al het gezamelijke inkomen boven 80k jaar volledig werd afgeroomd. (Dan komt ook het basis komen van @DDD in zicht, ware het niet dat niemand uiteraard nog iets meer doet zodra de 80k is bereikt....) Dat zou participatie zijn. Benieuwd of je daarvoor te porren bent en of er dan nog steeds 2 fulltime banen blijven in huize @Merel. Tot die tijd vind ik al het participatie gepraat in NL vooral bot egoisme.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 09 dec 2023, 20:50, 6 keer totaal gewijzigd.
Ik merk dat jij weinig hebt geleerd in jouw jaar afwezigheid. Het venijn druipt ervan af en alles wordt uit zijn verband getrokken. Daarmee is een normaal gesprek onmogelijk.
Laatst gewijzigd door merel op 09 dec 2023, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
De manier van discussie voeren wordt vooral ontlopen. Het is ook een bepaalde toon die niet bepaald aanzet tot het wisselen van gedachten. Ook het gebruik van bepaalde woorden ('deugers') wekt niet de typlust op.
Erg jammer dat het zo moet. Je kunt het goed met elkaar oneens zijn en tegelijk fatsoenlijk blijven.
Nee, dit gaat niet over de toon. Dit gaat over de confrontatie met de eigen hypocriete schrijfsels terwijl de consequenties in daden worden geweigerd. Dat maakt dat de discussie wordt ontlopen.ZWP schreef: ↑09 dec 2023, 21:15De manier van discussie voeren wordt vooral ontlopen. Het is ook een bepaalde toon die niet bepaald aanzet tot het wisselen van gedachten. Ook het gebruik van bepaalde woorden ('deugers') wekt niet de typlust op.
Erg jammer dat het zo moet. Je kunt het goed met elkaar oneens zijn en tegelijk fatsoenlijk blijven.
En inderdaad jammer dat de meesten vooral met woorden 'deugen' maar de consequenties in de daden vooral bij anderen laten. En dit benoemen is dan de reden om het over de toon te gaan hebben.
Ik zie jou vooral anderen aanvallen, maar kun je voorbeelden geven van je eigen ondeugdelijke gedrag? Je noemt andere mensen 'deugers', dus dat impliceert dat je zelf niet deugt. Ik ben benieuwd.Wim Anker schreef: ↑09 dec 2023, 21:30Nee, dit gaat niet over de toon. Dit gaat over de confrontatie met de eigen hypocriete schrijfsels terwijl de consequenties in daden worden geweigerd. Dat maakt dat de discussie wordt ontlopen.ZWP schreef: ↑09 dec 2023, 21:15De manier van discussie voeren wordt vooral ontlopen. Het is ook een bepaalde toon die niet bepaald aanzet tot het wisselen van gedachten. Ook het gebruik van bepaalde woorden ('deugers') wekt niet de typlust op.
En inderdaad jammer dat de meesten vooral met woorden 'deugen' maar de consequenties in de daden vooral bij anderen laten. En dit benoemen is dan de reden om het over de toon te gaan hebben.
-
ik kan niet wachten totdat dhr Bosma de nieuwe kamervoorzitter wordt...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Alles wordt interessant deze week. Ook het debat morgen D.V. in de nieuwe samenstelling. Met een grote rechtse meerderheid en een Timmermans als (a.s.) oppositieleider. Echt een nieuw tijdperk waar we in zijn aanbeland. Politieke junks zullen de popcorn niet aangesleept krijgen.
Het zijn in ieder geval zeer interessante tijden.Job schreef: ↑12 dec 2023, 12:42Alles wordt interessant deze week. Ook het debat morgen D.V. in de nieuwe samenstelling. Met een grote rechtse meerderheid en een Timmermans als (a.s.) oppositieleider. Echt een nieuw tijdperk waar we in zijn aanbeland. Politieke junks zullen de popcorn niet aangesleept krijgen.
Ook heel benieuwd as donderdag.
Dat de VVD geen kandidaat heeft kan zijn omdat ze Bosma willen steunen.
Dan schiet je al aardig op met BBB, SGP, FVD.
Ja, zou er tussen de VVD en PVV een dealtje zijn gesloten over de voorzitter? Benieuwd wat de VVD er dan voor terugkrijgt van Wilders. Sowieso benieuwd wat hem momenteel echt drijft. Ook hoe hij zich gaat opstellen in de debatten. Samengevat: benieuwd naar alles dusHHR schreef: ↑12 dec 2023, 12:58Het zijn in ieder geval zeer interessante tijden.Job schreef: ↑12 dec 2023, 12:42Alles wordt interessant deze week. Ook het debat morgen D.V. in de nieuwe samenstelling. Met een grote rechtse meerderheid en een Timmermans als (a.s.) oppositieleider. Echt een nieuw tijdperk waar we in zijn aanbeland. Politieke junks zullen de popcorn niet aangesleept krijgen.
Ook heel benieuwd as donderdag.
Dat de VVD geen kandidaat heeft kan zijn omdat ze Bosma willen steunen.
Dan schiet je al aardig op met BBB, SGP, FVD.

Bij de vorige kamervoorzittersverkiezing was heel politiek Nederland totaal verbijsterd over de uitslag. Maar in dit geval worden bondgenootschapjes wel wat lastiger.
Met Bosma worden het strak geregelde amusante tijden. Ik zie het wel zitten.
By the way: is het vaker gebeurd: premier en kamervoorzitter van dezelfde partij?
Met Bosma worden het strak geregelde amusante tijden. Ik zie het wel zitten.
By the way: is het vaker gebeurd: premier en kamervoorzitter van dezelfde partij?