Verkiezingen Tweede Kamer 2023

merel

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

Bijzonder kinderachtig
Job

Bericht door Job »

merel schreef: 08 dec 2023, 20:06 Bijzonder kinderachtig
Ben je zelf ambtenaar, Merel?
merel

Bericht door merel »

Nee, maar ik stoor mij wel aan het geframe van ' luie ambtenaren '. Besef dat een groot deel van Nederland in dienst is van de overheid en daardoor ambtenaar is. Denk aan politieagenten, militairen, onderwijs, rechterlijke macht, diverse overheden etc. etc. Als het ambtenarenapparaat wegvalt, loopt het land vast. Natuurlijk gaat er genoeg mis, maar dat is in elk commercieel bedrijf ook het geval.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is zeker waar. Maar in een bedrijf zul je niet zien dat mensen voortdurend stage lopen in hun functie en zodra ze enig idee hebben waar ze over praten, een nieuwe functie aannemen. En dat is op sommige ministeries wel de praktijk.

Ik begrijp de ergernis over ambtenaren wel een beetje.

Al geef ik onmiddellijk toe dat naarmate een ministerie concretere dingen doet, dat euvel zich iets minder voordoet. Maar ook daar is soms basale kennis van het proces niet aanwezig.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 08 dec 2023, 23:07 Dat is zeker waar. Maar in een bedrijf zul je niet zien dat mensen voortdurend stage lopen in hun functie en zodra ze enig idee hebben waar ze over praten, een nieuwe functie aannemen. En dat is op sommige ministeries wel de praktijk.

Al geef ik onmiddellijk toe dat naarmate een ministerie concretere dingen doet, dat euvel zich iets minder voordoet. Maar ook daar is soms basale kennis van het proces niet aanwezig.
Ik werk inmiddels 20 jaar in dezelfde branche en zie daar ook managers elke paar jaar een stoelendans doen om ook daar de boel te verprutsen. Dat doorhoppen is niet inherent aan ambtenaren. Daarbij werken in de zorg, defensie, politie en het onderwijs mensen jarenlang op dezelfde positie. Ook dat is onderdeel van het ambtenarenapparaat. De ergernis is meer op de voorgrond, omdat iedereen met de overheid te maken heeft.
Laatst gewijzigd door merel op 08 dec 2023, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Maar hoe gaat de PVV, VVD, NSC en BBB een meerderheid vinden in de Eerste Kamer?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef: 08 dec 2023, 23:47
DDD schreef: 08 dec 2023, 23:07 Dat is zeker waar. Maar in een bedrijf zul je niet zien dat mensen voortdurend stage lopen in hun functie en zodra ze enig idee hebben waar ze over praten, een nieuwe functie aannemen. En dat is op sommige ministeries wel de praktijk.

Ik werk inmiddels 20 jaar in dezelfde branche en zie daar ook managers elke paar jaar een stoelendans doen om ook daar de boel te verprutsen. Dat doorhoppen is niet inherent aan ambtenaren. Daarbij werken in de zorg, defensie, politie en het onderwijs mensen jarenlang op dezelfde positie. Ook dat is onderdeel van het ambtenarenapparaat. De ergernis is meer op de voorgrond, omdat iedereen met de overheid te maken heeft.
Dat ergerlijke gedrag komt inderdaad onder managers en verkopers ook buitensporig voor. Maar dat zijn dan weer bezigheden waar je in het beste geval talent voor moet hebben maar waarbij als ik het goed heb begrepen, kennis van zaken niet zo belangrijk is.

Nu vind ik management een van de droevige gevolgen van de zondeval, dus ik ben daar niet geheel objectief in. Ik heb meer met dienend leiderschap.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

HersteldHervormd schreef: 08 dec 2023, 23:49 Maar hoe gaat de PVV, VVD, NSC en BBB een meerderheid vinden in de Eerste Kamer?
30
+ SGP 2, 50Plus 1, JA21 3, FvD 2 = 38
Hartelijke groet,
Evangelist
Job

Bericht door Job »

merel schreef: 08 dec 2023, 22:41 Nee, maar ik stoor mij wel aan het geframe van ' luie ambtenaren '. Besef dat een groot deel van Nederland in dienst is van de overheid en daardoor ambtenaar is. Denk aan politieagenten, militairen, onderwijs, rechterlijke macht, diverse overheden etc. etc. Als het ambtenarenapparaat wegvalt, loopt het land vast. Natuurlijk gaat er genoeg mis, maar dat is in elk commercieel bedrijf ook het geval.
Je kunt je afvragen of het een frame is of een geintje.

Belgen blijven ook onderwerp van spot, maar ik denk dat 95% van de mensen begrijpt dat dat kolder is.

Dat ambtenaren blijven happen, is misschien de grootste oorzaak van niet-verdwijnende ambtenarengrappen.

En zeg nou zelf, een onderzoek uitvoeren onder Kamerleden naar hun muziekkeuze: hoeveel mail zal daarvoor heen en weer zijn gegaan? Ik gok een heeeeleboel :baille Volgens mij is er beter werk te doen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hm, dat laatste valt wel mee.
Eén mailtje naar allusers@tweedekamer.nl met als inhoud:
"Beste kamerleden, vul op bijgaand Google Forms je naam en favoriete muzieknummer in a.u.b., dan publiceer ik dat volgende week donderdag op de website. Lijkt me wel leuk voor de muzikale kiezer, zo'n inkijkje.
Vriendelijke groet, uw hardwerkende ambtenaar."
DDD

Bericht door DDD »

Er is absoluut wel terechte kritiek op de organisatie van de overheid.

https://www.trouw.nl/tijdgeest/bij-de-o ... ~b4df597b/

Ik kan mij hierin geheel vinden. Ik neem dit ook al 20 jaar waar.
ZWP

Bericht door ZWP »

DDD schreef: 09 dec 2023, 11:37 Er is absoluut wel terechte kritiek op de organisatie van de overheid.

https://www.trouw.nl/tijdgeest/bij-de-o ... ~b4df597b/

Ik kan mij hierin geheel vinden. Ik neem dit ook al 20 jaar waar.
Dat zal waar zijn, maar flauw grapjes over de luiheid van ambtenaren mogen wmb wel achterwege blijven. De meesten vallen ook gewoon onder de 'hardwerkende Nederlanders'.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

merel schreef: 08 dec 2023, 23:47

Een groot deel (het merendeel?) van de mensen in de zorg is geen ambtenaar. Verder ben ik het met je punt eens. Andere beroepsgroepen wegzetten doet te kort aan de groep die trouw hun werk uitvoert.
Fides Quaerens Intellectum
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: 09 dec 2023, 10:08 Hm, dat laatste valt wel mee.
Eén mailtje naar allusers@tweedekamer.nl met als inhoud:
"Beste kamerleden, vul op bijgaand Google Forms je naam en favoriete muzieknummer in a.u.b., dan publiceer ik dat volgende week donderdag op de website. Lijkt me wel leuk voor de muzikale kiezer, zo'n inkijkje.
Vriendelijke groet, uw hardwerkende ambtenaar."
Eerst moet het idee bedacht en besproken worden. Vervolgens reageert een deel van de kamerleden niet. Met het uitvoeren van zo'n eenvoudige taak gaat vermoedelijk heel wat tijd gemoeid.
Hopelijk gaat het komende kabinet wat doen tegen het uitdijende ambtenarenapparaat.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Hebben de deugers hier al aangeboden een asielzoeker op te nemen nu het allemaal zo mis loopt in Ter Apel?
Plaats reactie