De SGP - een open partij

Anselmus

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Anselmus »

GerefGemeente-lid schreef: 12 okt 2023, 17:49
Anselmus schreef: 12 okt 2023, 17:29 Ik heb nog een maand en verheug me op de verkiezingsdebatten. De nacht van 22 op 23 november staat geblokkeerd in de agenda evenals de 23e overdag :yahoo .
Wat ga je dan doen?
De hele nacht verkiezingsuitslagen bekijken :super
Fides Quaerens Intellectum
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Zeeuw schreef: 12 okt 2023, 18:58
Anselmus schreef: 12 okt 2023, 17:29
Piet Puk schreef: 09 okt 2023, 10:19
HHR schreef: 09 okt 2023, 10:12 Waar doel je op ?
Waar doel jij op? Volgens mij heb ik hiervoor voldoende duidelijkheid gegeven over de situatie. Ik had aangegeven dat ik twijfelde of ik nog SGP zou stemmen, omdat ik met de 3 potentiële kamerleden onvoldoende vertrouwen heb dat principes worden gewaarborgd.

Flach schreef in de krant dat degenen die hieraan twijfelen nog maar eens de bijdrage van Stoffer tijdens de APB moesten bekijken.
Sinds ik mag stemmen heb ik op de SGP gestemd en was dat ook dit jaar van plan te doen. Tot ik de bijdrage van Stoffer tijdens de APB hoorde. Als je uit Elspeet komt, iets hebt met fietsenmakers, tante Daatje, boeren, en een dorps leven hebt, was het een herkenbaar verhaal denk ik. Aangezien de achterban daar veelal woont zal het mogelijk een goede keuze zijn. Ik vond het een imago-bevestigend beeld: ouderwets en degelijk met een vleugje nostalgie. Voor iemand die jonger dan middelbare leeftijd is, Daatje een ouderwetse naam vind en zich daarom al niet in het verhaal herkent, niets met Elspeet (en het accent) heeft en zich afvraagt wat nu precies de oplossing wordt voor de woningnood in met name de steden, de verdeling van asielzoekers, de vergrijzing met toenemende zorgkosten waarbij de toegankelijkheid van de zorg op het spel staat en nog wat actuele thema's, verwacht ik dat het een teleurstellend verhaal was. Voor het eerst dacht ik: toch eens serieus kijken naar partijprogramma's dit jaar. Waarschijnlijk ben ik conservatief en principieel genoeg om SGP te blijven stemmen, maar niet omdat ik me aangesproken voel door de ABP en mijn eerste wat grotere kennismaking met Stoffer. De doelgroep was duidelijk de 50-plussers op de Veluwe. Precies die doelgroep die mogelijk interesse heeft in NSC of BBB. Misschien moet ik vaak op zijn Instagram kijken, daar is hij actiever dan Van der Staaij en lijkt hij meer midden in deze tijd te staan. Ik heb nog een maand en verheug me op de verkiezingsdebatten. De nacht van 22 op 23 november staat geblokkeerd in de agenda evenals de 23e overdag :yahoo.
Ah, u ook op het stembureau zitten?
Dat lijkt me best een keer leuk en ik heb er dit jaar ook naar gekeken, maar al heel snel stond het bericht op de website van de gemeente dat aanmelden niet meer mogelijk was. Wie weet komt er nog eens van :)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Anselmus schreef: 12 okt 2023, 19:16
Zeeuw schreef: 12 okt 2023, 18:58
Anselmus schreef: 12 okt 2023, 17:29
Piet Puk schreef: 09 okt 2023, 10:19

Waar doel jij op? Volgens mij heb ik hiervoor voldoende duidelijkheid gegeven over de situatie. Ik had aangegeven dat ik twijfelde of ik nog SGP zou stemmen, omdat ik met de 3 potentiële kamerleden onvoldoende vertrouwen heb dat principes worden gewaarborgd.

Flach schreef in de krant dat degenen die hieraan twijfelen nog maar eens de bijdrage van Stoffer tijdens de APB moesten bekijken.
Sinds ik mag stemmen heb ik op de SGP gestemd en was dat ook dit jaar van plan te doen. Tot ik de bijdrage van Stoffer tijdens de APB hoorde. Als je uit Elspeet komt, iets hebt met fietsenmakers, tante Daatje, boeren, en een dorps leven hebt, was het een herkenbaar verhaal denk ik. Aangezien de achterban daar veelal woont zal het mogelijk een goede keuze zijn. Ik vond het een imago-bevestigend beeld: ouderwets en degelijk met een vleugje nostalgie. Voor iemand die jonger dan middelbare leeftijd is, Daatje een ouderwetse naam vind en zich daarom al niet in het verhaal herkent, niets met Elspeet (en het accent) heeft en zich afvraagt wat nu precies de oplossing wordt voor de woningnood in met name de steden, de verdeling van asielzoekers, de vergrijzing met toenemende zorgkosten waarbij de toegankelijkheid van de zorg op het spel staat en nog wat actuele thema's, verwacht ik dat het een teleurstellend verhaal was. Voor het eerst dacht ik: toch eens serieus kijken naar partijprogramma's dit jaar. Waarschijnlijk ben ik conservatief en principieel genoeg om SGP te blijven stemmen, maar niet omdat ik me aangesproken voel door de ABP en mijn eerste wat grotere kennismaking met Stoffer. De doelgroep was duidelijk de 50-plussers op de Veluwe. Precies die doelgroep die mogelijk interesse heeft in NSC of BBB. Misschien moet ik vaak op zijn Instagram kijken, daar is hij actiever dan Van der Staaij en lijkt hij meer midden in deze tijd te staan. Ik heb nog een maand en verheug me op de verkiezingsdebatten. De nacht van 22 op 23 november staat geblokkeerd in de agenda evenals de 23e overdag :yahoo.
Ah, u ook op het stembureau zitten?
Dat lijkt me best een keer leuk en ik heb er dit jaar ook naar gekeken, maar al heel snel stond het bericht op de website van de gemeente dat aanmelden niet meer mogelijk was. Wie weet komt er nog eens van :)
Ik heb er in het verleden gezeten, daarom kreeg ik vermoedelijk een rechtstreekse mail.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef: 10 okt 2023, 13:15

Ik betwijfel of ik jou twijfels weg kan nemen. Ben wel benieuwd waarom je deze twijfels dan hebt
Ik vind het allemaal wel heel bijzonder dat er mensen zijn die zelfs de SGP niet of nauwelijks principieel genoeg vinden. Staan veel mensen binnen jouw kerk er zo in?
Geytenbeekje

De SGP wil dat antisemitische migranten voortaan Nederland niet meer binnenkomen. Dat is de strekking van de Kamervragen die kersvers Kamerlid Diederik van Dijk stelde aan demissionair minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yesilgöz.
https://cvandaag.nl/99133-sgp-wil-dat-n ... gaat-weren

Lijkt me een lastig iets om te controleren. Ik denk dat je ook gauw richting de schending van vrijheid van meningsuiting gaat.
Vond de SGP al in een populistisch-grijs gebied zwierf als het gaat om migratie, maar nu nog meer....
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Geytenbeekje schreef: 07 dec 2023, 21:55 De SGP wil dat antisemitische migranten voortaan Nederland niet meer binnenkomen. Dat is de strekking van de Kamervragen die kersvers Kamerlid Diederik van Dijk stelde aan demissionair minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yesilgöz.
https://cvandaag.nl/99133-sgp-wil-dat-n ... gaat-weren

Lijkt me een lastig iets om te controleren. Ik denk dat je ook gauw richting de schending van vrijheid van meningsuiting gaat.
Vond de SGP al in een populistisch-grijs gebied zwierf als het gaat om migratie, maar nu nog meer....
Vrijheid van meningsuiting betekent niet hetzelfde als vrijheid tot discriminatie.
Geytenbeekje

-
Job

Bericht door Job »

Geen burgemeester van Rotterdam, geen voorzitter coronacommissie, (nog) niet in de Raad van State: Kees van der Staaij weet altijd te verrassen. "Gezant maritieme maakindustrie", een hele mond vol. Mooi hoor.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb de laatste dagen enkele debatten gezien, maar vind Van Dijk en Flach sterk in de debatten en op de inhoud. Stoffer verbleekt er een beetje bij.

Ben wel content met de 'nieuwe lichting'.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: 16 feb 2024, 17:28 Ik heb de laatste dagen enkele debatten gezien, maar vind Van Dijk en Flach sterk in de debatten en op de inhoud. Stoffer verbleekt er een beetje bij.

Ik ook. Echt goed op de inhoud, niet (te) populistisch. Blij dat ik weer SGP heb gestemd. Weer overigens als in 'nog nooit anders gedaan, maar voor het eerst een klein beetje getwijfeld'.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef: 16 feb 2024, 17:28 Ik heb de laatste dagen enkele debatten gezien, maar vind Van Dijk en Flach sterk in de debatten en op de inhoud. Stoffer verbleekt er een beetje bij.

Heb je een link naar de debatten? Ben ook wel benieuwd naar de portefeuilles.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef: 16 feb 2024, 17:34

Hier kun je diverse debatten terug vinden:

https://debatdirect.tweedekamer.nl/
Onder andere gisteren Landbouw, klimaat en voedsel; en ook gisteren: twee onderzoeksrapporten over transgenderzorg.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gezang
Verbannen

Bericht door Gezang »

Maanenschijn schreef: 16 feb 2024, 17:42
HersteldHervormd schreef: 16 feb 2024, 17:34

Hier kun je diverse debatten terug vinden:

https://debatdirect.tweedekamer.nl/
Onder andere gisteren Landbouw, klimaat en voedsel; en ook gisteren: twee onderzoeksrapporten over transgenderzorg.
Ik vind Stoffer ook minder goed uit de verf komen. Maar uiteindelijk maakt het ook niet veel uit. Schijnt wel dat hij goed kan samenwerking. In politiek den haag is dat wel handig. Misschien heeft hij dan nog wel meer effect dan mensen die goed kunnen praten in tweede kamer. SGP heeft uiteindelijk weinig macht.
MGG

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/1053596-wetho ... n-opspraak

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/162 ... -gedupeerd

De zoveelste politicus die lijkt te denken dat regels niet op hun van toepassing zijn. Hopelijk treedt zijn zsm af.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MGG schreef: 20 feb 2024, 18:42 https://www.rd.nl/artikel/1053596-wetho ... n-opspraak

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/162 ... -gedupeerd

De zoveelste politicus die lijkt te denken dat regels niet op hun van toepassing zijn. Hopelijk treedt zijn zsm af.
Vriendelijk.
Plaats reactie