Kleine ergernissen

parsifal

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door parsifal »

Ik ben blij dat ik nu op 10km van mijn werk woon. Lekker stukje fietsen terwijl ik goede podcast luister. In Zweden was het 30km heuvelachtig en dat deed ik alleen in de zomer als ik ook even kon douchen.

Wat betreft pubers die het liever makkelijk doen: Bij onze oudste zoon ging het bij de geboorte allemaal wel erg snel. We zaten in de taxi naar het ziekenhuis toen hij werd geboren (Godzijdank kwam er een lege ambulance langs die stopte en de al geboren kerel van navelstreng om nek kon bevrijden). Al met al nu het allemaal goed is gegaan is het een mooi verhaal. Van de taximaatschappij kregen we wat leuke kleertjes enzo, maar niet zoals je bij sommige vliegmaatschappijen hebt levenslang gratis reizen voor zoonlief. Was een beetje teleurstellend, tot ik bedacht wat het voor verleiding is voor een puber als hij altijd gratis taxi zou kunnen nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

Haha, wat een leuk verhaal.

Toch kan je je in dat laatste ook vergissen. Mijn dochter, die graag geeft dat ik haar taxi, had afgelopen voorjaar haar arm in het gips. Hierdoor moest zij met OV naar school. Zij was bij dat zij uiteindelijk weer kon fietsen. Misschien zit het fietsen er toch meer in dan zij zelf doorheeft ;).
merel

Bericht door merel »

Anselmus schreef: 07 dec 2023, 15:36
merel schreef: 04 dec 2023, 08:54
Henk J schreef: 04 dec 2023, 08:47
Psalm schreef: 02 dec 2023, 22:56

Knap hoor! Het lijkt me behoorlijk intensief allemaal.
Alles went hoor, en als je niet te snel fiets dan gaat dat prima. Gangetje van 18 tot 20 kan een normaal persoon makkelijk een uur vol houden. Het kost alleen wel veel tijd. Aan de andere kant hoef je dan niet meer naar de sportschool, dus daar bespaar je tijd op.
Klopt en daarnaast kost fietsen, met name op de kortere afstanden, net zoveel tijd als voor deze afstanden de auto pakken.
Klopt, zeker in een stad. Met de fiets piep je overal tussendoor en kost het geen parkeertijd en parkeer je je fiets vlak bij de winkel. Vroeger naar school fietste ik vier jaar lang ruim 20 kilometer enkele reis en dan nog een krantenwijk van 45 minuten erachteraan. Ik was dan tegen 17:30 uur thuis en kon gelijk aan tafel om te eten. En de regen was niet altijd leuk, maar iedereen deed het en mijn moeder kwam me echt niet halen en de moeders van m'n vriendinnen ook niet. Dat maakt het lastig voor jou merel, dat andere ouders dit makkelijker doen. Pubers kiezen veelal toch voor comfort als het daar om gaat, al herken ik het ook wel weer bij mezelf.. Ik probeer nu ook veel te lopen en te fietsen. Toch is het soms makkelijk met de auto, vooral als we naar de kerk gaan. (Pak)kleding met regenvlekken is niet fijn. Dan pakken we wel de auto. De laatste weken heeft het heel veel geregend en was ik toch blij met de auto. Lastig wat je hiermee moet.

Wat dat betreft ben ik anders tegen subsidie voor sport/preventie gaan aankijken. "Ondanks de toenemende bewustwording van een gezonde leefstijl en het belang van bewegen, voldeed in 2022 slechts 44,3% van de Nederlanders van vier jaar en ouder aan de beweegrichtlijnen. Daarbij blijkt uit cijfers van 2021 dat we dagelijks gemiddeld ruim 9 uur zittend doorbrengen. Waar roken nu wordt veroordeeld als ongezond, is zitten het nieuwe roken. De beweegnorm van de overheid voor 240 gaat flink omhoog omdat bewegen veel gezondheidswinst oplevert. Ook (refo)volwassenen zullen flink aan de bak moeten om gezonden te gaan leven en meer te bewegen omdat zitten gewoon slecht is voor ons lichaam en onze geest. Daarnaast zorgt "te weinig bewegen voor 20 procent van de ziektelast, ruim 35 duizend doden en 9 miljard aan zorguitgaven per jaar". Als christen zouden we hier best wat verantwoordelijkheid in kunnen nemen. Niet om een zo lang mogelijk aards leven te hebben, wel om goed voor ons lichaam te zorgen en verwijtbare ziektekosten te voorkomen zodat dat geld besteed kan worden aan patiënten die het echt nodig hebben. Daarnaast zou met de huidige inactieve manier van leven één op de vier personen in de zorg moeten werken (terwijl dat nu één op de zeven is). (https://www.federatievoorgezondheid.nl/ ... leid-1.pdf)

Mooi dat jullie zelf het goede voorbeeld hierin geven. Op den duur wordt de auto steeds meer niet-sociaal wenselijk gedrag als het gaat om fossiele brandstof, klimaat/stikstof en de beweegnorm. Fijn als je dan al gewend bent om veel te bewegen.
Klopt, dat laatste is hopelijk een voordeel. Ik ben het van huis uit namelijk niet gewend. Het kost mij ook meer moeite om het te doen dan manlief.

Ik las gisteren trouwens een onderzoek dat het veel langer duurt voordat kinderen tegenwoordig hun zwemdiploma halen. Hun motoriek loopt achter en ze zijn na 1 baantje zwemmen al moe.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Twee zelfs.

1) Het misbruik van kleine lettertjes

2) Het dedain richting ambtenaren
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Pakket-toestanden.
DHL laten afleveren bij de supermarkt om de hoek. Kostte iets meer, maar goed, dan kun je ook op tijden dat gewone mensen werken je pakketje afhalen. En het wordt bezorgd bij een kledingwinkel 6 kilometer verderop.
Pakketje via postnl verzenden. Pakketpunt gecheckt, en jawel, deze winkel verzendt postnl-pakketten. Aldaar aangekomen met pakket op de fiets. Eerst mag je 20 minuten wachten, want ze zijn even druk. Daarna willen ze weten of je het pakketje wel online hebt aangemeld. 'Want wij kunnen hier natuurlijk niet wegen.' :bobo
Maanenschijn

Het wordt mij een beetje ergerlijk als ik op Youtube de uitvoeringen van zang en solo zie in op en top, met diverse kleuren uitgelichte kerken, glitterjurken, smachtende blikken en spectaculair camerawerk.

En dan heb ik het niet over een Bachuitvoering of populair concert, maar beelden van en voor ‘onze’ refodoelgroep.

Ben ik de enige die zich hier ietsje aan stoort?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

wij hebben smaak Maaneschijn, dus dit soort fratsen laat YT ons niet zien :D

Maar ik snap het ergerlijke eraan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
CvdW

Bericht door CvdW »

Maanenschijn schreef: 12 dec 2023, 11:38 Het wordt mij een beetje ergerlijk als ik op Youtube de uitvoeringen van zang en solo zie in op en top, met diverse kleuren uitgelichte kerken, glitterjurken, smachtende blikken en spectaculair camerawerk.

En dan heb ik het niet over een Bachuitvoering of populair concert, maar beelden van en voor ‘onze’ refodoelgroep.

Heb je enkele voorbeelden?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ik kijk eigenlijk nooit zulke uitvoeringen, maar ik voel toch wel met je mee, Maanenschijn. We zijn niet zo geheel anders als dat we denken.
- Niet meer zo actief -
Maanenschijn

CvdW schreef:
Maanenschijn schreef: 12 dec 2023, 11:38 Het wordt mij een beetje ergerlijk als ik op Youtube de uitvoeringen van zang en solo zie in op en top, met diverse kleuren uitgelichte kerken, glitterjurken, smachtende blikken en spectaculair camerawerk.

Twee voorbeelden:

De paarse kerk:

https://youtu.be/vO9-ilrl6L0?feature=shared

Sfeer en beleving...

https://youtu.be/GRrOZeshE5k?si=4hKVCJnFWbPhQVKF
Bertiel

Bericht door Bertiel »

dat is echt wel heel fout idd...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: 12 dec 2023, 11:58
CvdW schreef:

Twee voorbeelden:

De paarse kerk:

https://youtu.be/vO9-ilrl6L0?feature=shared

Sfeer en beleving...

https://youtu.be/GRrOZeshE5k?si=4hKVCJnFWbPhQVKF
Ik vind de eerste erg meevallen. De tweede begrijp ik wel.
HHR

Bericht door HHR »

Mede een gevolg van Corona tijd denk?
Alles moest online en beeld werd steeds belangrijker?
Job

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 12 dec 2023, 12:05 dat is echt wel heel fout idd...
Ja, ik schrik er ook van. Alles voor de beleving. Ik ben bang dat velen door zo'n nadruk op sfeer geneigd zullen zijn te gaan denken dat Jezus best wel wellekome was en is.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Bij de tweede is het wel wat bizar: een ietwat belerende tekst over waar kerst wel of niet over gaat. En dan in beeld precies alles waar kerst niet over gaat: luxe eten, wijntje, sfeer, dennengroen enz.
Plaats reactie