Blijf lekker kijken met verschillende perspectieven hoor, de afgrond wordt wel steeds dieper en dus het uitzicht steeds minder.
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
De afgrond van extreemrechts wordt inderdaad steeds dieper.
Ik denk niet dat de cultuur van Israel zo belangrijk was. Of je moet cultuur en Godsdienst als inwisselbaar zien. De culturele wetten voor de vreemdeling in Israel vallen ook wel mee.Cyrillus schreef: ↑04 dec 2023, 21:57De grote lijn is dat Israel zijn cultuur moest kunnen bewaren. In Nederland is onze cultuur al half ter ziele. Jezus at met de hoeren en tollenaren maar deed hun zonden niet. Hij bestrafte zelfs hun zonden. In Nederland geven wij alle zonden van vluchtelingen de vrij ruimte, inclusief reclame voor hamas. Wilders ziet dat de aantallen vluchtelingen niet te hanteren zijn, hij zegt niet dat vluchtelingen niet geholpen moeten worden. En dat kan op vele plekken. En echt helpen betekent dat christelijke vluchtelingen wellicht niet samen met islamieten in een opvangkamp zitten met alle gevolgen van dien. Misschien dat ze beter opgevangen kunnen worden in een ander land dat meer respect heeft voor christenen.parsifal schreef: ↑04 dec 2023, 21:27Wij zijn Israel niet. En de regels waar de vreemdeling zich in Israel aan moest houden worden ook niet zo goed gevolgd door het merendeel van de Nederlanders.
Maar de Christenen uit de moslimlanden (die dus uit moslimlanden komen en volgens Wilders niet welkom zijn) zijn ook volgens de regels van de Bijbel welkom. Wij zijn ook onze broeders hoeders. En ja, ik wil dat best uitbreiden naar de hoer, tollenaar of moslim.
Het zijn niet perse de vluchtelingen die "from the river to the sea" schreeuwen. In het parlement zijn er verschillende maar dat zijn niet perse vluchtelingen.
En noem een plaats in de wereld waar Christelijke vluchtelingen beter op hun plaats zijn dan in Nederland? Mogelijk zijn er vergelijkbare landen. Ga nu niet: "We moeten je hier niet, dus zoek maar een andere plek" als een soort naastenliefde verkopen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Ben toch nog wel benieuwd naar de opvatting van @profesto op het bovenstaande.Evangelist schreef: ↑04 dec 2023, 12:12Dat klinkt als een soort leedvermaak-bij-voorbaat. Bovendien zal dat leiden tot ofwel een nog veel grotere PVV of een nog veel grotere afgehaakte groep in Nederland. Ben benieuwd hoe jij aankijkt tegen de Atlas van afgehaakt Nederland?
Op Twitter (X) las ik net dit draadje, en ik ben benieuwd wat je daarvan vindt?Een draadje op Twitter schreef:Veel geschokte reacties over winst PVV.
Veel verwarring op links.
Grote woorden als ‘extreem rechts’
Of ligt het genuanceerder?
Als niet PVV stemmer, denk ik dat het vooral een proteststem is.
Mensen zijn het zat. Er wordt niet geluisterd. Meningen die tot 10-20 jaar geleden heel gewoon waren worden weggezet als ouderwets, ultra nationalistisch, of nog erger: extreem rechts.
Volgens de media en de heersende opinie zijn we zo progressief: woke, immigratie, diversiteit, gendergekte etc etc.
Deze verkiezingen laten zien dat een groot deel van de bevolking zich daar helemaal niet in herkent.
Mensen verlangen terug naar een tijd toen het nog zo anders was in NL:
Waar je gewoon mannen of vrouwen had.
Waar doorgeslagen woke activisme niet bestond.
Waar Moskeeën een bijzonderheid waren.
Waar Ramadan iets was waar je hooguit over las in een lesboek of encyclopedie.
Waar geen miljarden werden uitgegeven om een paar duizenden van een graad opwarming tegen te gaan.
Waar men niet zo prat ging op de maakbaarheid van de samenleving.
Waar men nog geschokt was over antisemitisme.
Waar KOZP niet bestond, maar Sinterklaas een gezellig volksfeest was.
Waar geen grote demonstraties werden gehouden door Hamas aanhangers.
Waar kinderen werden voorgelezen door de juf of meester, misschien een clown, maar zeker niet door een Drag Queen.
Waar een vluchteling een berooid gezin was, vluchtend voor de oorlog, pijn en verdriet , maar geen boten vol jonge mannen op zoek naar een betere toekomst.
Waar kerkklokken luidden op zondagochtend ipv gebedsoproepen vanaf een minaret.
Waar EU landen samenwerkten vanwege economische redenen, maar niet om als superstaat steeds meer macht naar zich toe te trekken.
Al deze gedachten zijn niet gek.
Het feit dat veel politici en media deze geluiden niet herkennen en serieus nemen maken dat de bevolking zich niet gehoord voelt.
Laten we mensen niet gelijk wegzetten als extreem rechts. Maar luisteren naar de zorgen. En misschien wel erkennen, dat ze(deels) gelijk hebben.
Want dat is toch echt een diepgeworteld sentiment in de Nederlandse samenleving. Hoe ga je die bedienen door te blijven roepen dat men verkeerd gestemd heeft?
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Cultuur staat bij mij voor identiteit. Een land dat zijn identiteit verliest heeft geen bestaansrecht, want wordt qua normen en waarden overgenomen door anderen. Jouw 'helpen' is niet anders dan jezelf om zeep brengen. En dan denk je dat je nog aan naastenliefde doet ook. West-Europa heeft voor christelijke vluchtelingen geen toekomst. Ik kwam laatst het volgende artikel tegen, we waren in 2015 al niet eens meer in staat om christelijke vluchtelingen veiligheid te bieden: https://www.knack.be/nieuws/wereld/isla ... angcentra/parsifal schreef: ↑05 dec 2023, 09:30Ik denk niet dat de cultuur van Israel zo belangrijk was. Of je moet cultuur en Godsdienst als inwisselbaar zien. De culturele wetten voor de vreemdeling in Israel vallen ook wel mee.Cyrillus schreef: ↑04 dec 2023, 21:57De grote lijn is dat Israel zijn cultuur moest kunnen bewaren. In Nederland is onze cultuur al half ter ziele. Jezus at met de hoeren en tollenaren maar deed hun zonden niet. Hij bestrafte zelfs hun zonden. In Nederland geven wij alle zonden van vluchtelingen de vrij ruimte, inclusief reclame voor hamas. Wilders ziet dat de aantallen vluchtelingen niet te hanteren zijn, hij zegt niet dat vluchtelingen niet geholpen moeten worden. En dat kan op vele plekken. En echt helpen betekent dat christelijke vluchtelingen wellicht niet samen met islamieten in een opvangkamp zitten met alle gevolgen van dien. Misschien dat ze beter opgevangen kunnen worden in een ander land dat meer respect heeft voor christenen.parsifal schreef: ↑04 dec 2023, 21:27Wij zijn Israel niet. En de regels waar de vreemdeling zich in Israel aan moest houden worden ook niet zo goed gevolgd door het merendeel van de Nederlanders.
Maar de Christenen uit de moslimlanden (die dus uit moslimlanden komen en volgens Wilders niet welkom zijn) zijn ook volgens de regels van de Bijbel welkom. Wij zijn ook onze broeders hoeders. En ja, ik wil dat best uitbreiden naar de hoer, tollenaar of moslim.
Het zijn niet perse de vluchtelingen die "from the river to the sea" schreeuwen. In het parlement zijn er verschillende maar dat zijn niet perse vluchtelingen.
En noem een plaats in de wereld waar Christelijke vluchtelingen beter op hun plaats zijn dan in Nederland? Mogelijk zijn er vergelijkbare landen. Ga nu niet: "We moeten je hier niet, dus zoek maar een andere plek" als een soort naastenliefde verkopen.
Ik ben dan wel niet Profesto, maar toch een reactie:Evangelist schreef: ↑05 dec 2023, 10:32 Ben toch nog wel benieuwd naar de opvatting van @profesto op het bovenstaande.
Want dat is toch echt een diepgeworteld sentiment in de Nederlandse samenleving. Hoe ga je die bedienen door te blijven roepen dat men verkeerd gestemd heeft?
De stellingen zijn een ratjetoe van heel verschillende zaken.
Een hang naar 'de goede oude tijd', een romantisch beeld van een verleden zonder ellende.
Stellingen met valse tegenstellingen, stellingen met een element van een karikatuur.
En stellingen die deels een waarheid bevatten.
Voornamelijk wordt er veel op het gevoel gespeeld waarbij een beeld wordt opgeroepen van een Nederland dat niet meer bestaat, maar zo ook nooit heeft bestaan. En wat we door alle (internationale, geopolitieke en culturele) ontwikkelingen ook niet meer terug krijgen.
'Verkeerd gestemd', dat kan natuurlijk niet, je stemt in die zin altijd goed. Maar het is een illusie om te denken dat de proteststem op Wilders (en eerder BBB en daarvoor FvD en daarvoor Fortuyn etc) dit gaat oplossen.
Jammer dat de grote gemene deler je niet is opgevallen, namelijk dat al die punten te maken hebben met een bepaalde identiteit die we dus nu voor een groot deel al verloren hebben.ZWP schreef: ↑05 dec 2023, 10:51Ik ben dan wel niet Profesto, maar toch een reactie:Evangelist schreef: ↑05 dec 2023, 10:32 Ben toch nog wel benieuwd naar de opvatting van @profesto op het bovenstaande.
Een hang naar 'de goede oude tijd', een romantisch beeld van een verleden zonder ellende.
Stellingen met valse tegenstellingen, stellingen met een element van een karikatuur.
Voornamelijk wordt er veel op het gevoel gespeeld waarbij een beeld wordt opgeroepen van een Nederland dat niet meer bestaat, maar zo ook nooit heeft bestaan. En wat we door alle (internationale, geopolitieke en culturele) ontwikkelingen ook niet meer terug krijgen.
'Verkeerd gestemd', dat kan natuurlijk niet, je stemt in die zin altijd goed. Maar het is een illusie om te denken dat de proteststem op Wilders (en eerder BBB en daarvoor FvD en daarvoor Fortuyn etc) dit gaat oplossen.
Ik ben wel Profesto, en ik ben het met je eens.ZWP schreef: ↑05 dec 2023, 10:51Ik ben dan wel niet Profesto, maar toch een reactie:Evangelist schreef: ↑05 dec 2023, 10:32 Ben toch nog wel benieuwd naar de opvatting van @profesto op het bovenstaande.
Maar waar kunnen deze Christelijke vluchtelingen wel heen? Je lijkt nu te zeggen: we kunnen je geen paradijs op aarde geven, dus moet je maar in het land blijven waar je vervolgd wordt en geen enkele vluchteling uit een moslimland meer toelaten.Cyrillus schreef: ↑05 dec 2023, 10:49
Cultuur staat bij mij voor identiteit. Een land dat zijn identiteit verliest heeft geen bestaansrecht, want wordt qua normen en waarden overgenomen door anderen. Jouw 'helpen' is niet anders dan jezelf om zeep brengen. En dan denk je dat je nog aan naastenliefde doet ook. West-Europa heeft voor christelijke vluchtelingen geen toekomst. Ik kwam laatst het volgende artikel tegen, we waren in 2015 al niet eens meer in staat om christelijke vluchtelingen veiligheid te bieden: https://www.knack.be/nieuws/wereld/isla ... angcentra/
De Christelijk Pakistaanse vrienden van ons hadden het niet geweldig in Ter Apel, maar ze zijn nu echt heel dankbaar dat ze hier toch mochten komen, dat de kinderen naar een Christelijke school kunnen gaan en dat ze naar de kerk kunnen zonder bang te zijn om gelynched te worden of dat er een bom ontploft.
Juist. De problemen die veel mensen ervaren zijn irreëel. Gewoon negeren en door, die betere wereld komt er wel als ik mijn linkse zin maar krijgt.ZWP schreef: ↑05 dec 2023, 10:51 De stellingen zijn een ratjetoe van heel verschillende zaken.
Zo komt dit op mij over. Dat vind ik vreemd.
Nee de problemen die veel mensen hebben zijn heel reeel. Wegzetten van PVV-stemmers als dom of fascist helpt net zo veel als bijvoorbeeld niet-gevaccineerden (vanwege angst voor vaccin) weg te zetten als dom of staatsgevaarlijk. We zouden geleerd moeten hebben.Herman schreef: ↑05 dec 2023, 11:06Juist. De problemen die veel mensen ervaren zijn irreëel. Gewoon negeren en door, die betere wereld komt er wel als ik mijn linkse zin maar krijgt.ZWP schreef: ↑05 dec 2023, 10:51 De stellingen zijn een ratjetoe van heel verschillende zaken.
Zo komt dit op mij over. Dat vind ik vreemd.
De angsten kunnen wel gebaseerd zijn op een geidealiseerd beeld van het verleden, de mogelijkheden of inderdaad op letterlijk xenofobie. Daar mag best over gesproken worden.
De wereld is niet mooi, en haar een beetje mooier maken voor de mensen die het het zwaarst hebben, zal ons best wat kosten. Goedkope oplossingen, zonder doorrekening, zonder structuur van interne correctie gaan niet werken en zijn gevaarlijk.
Ga je nu echt beweren dat we er trots op moeten zijn dat we hun een leven kunnen bieden dat beter is dan waar ze vandaan kwamen? Wat een prestatie zeg. Maar het maakt niet uit dat islamieten de dienst uitmaken in opvangcentra? Zegt dat niet alles over hoe wij hulpverlening zien? Christelijke vluchtelingen horen hier bij binnenkomst vanaf seconde 1 veilig te zijn. Iedereen die dat in de weg staat behoort niet in Nederland thuis. Zo simpel is het. Maar aangezien de EU zich niet aan eigen verdragen houdt, is dit voorlopig niet oplosbaar.parsifal schreef: ↑05 dec 2023, 11:00Maar waar kunnen deze Christelijke vluchtelingen wel heen? Je lijkt nu te zeggen: we kunnen je geen paradijs op aarde geven, dus moet je maar in het land blijven waar je vervolgd wordt en geen enkele vluchteling uit een moslimland meer toelaten.Cyrillus schreef: ↑05 dec 2023, 10:49
Cultuur staat bij mij voor identiteit. Een land dat zijn identiteit verliest heeft geen bestaansrecht, want wordt qua normen en waarden overgenomen door anderen. Jouw 'helpen' is niet anders dan jezelf om zeep brengen. En dan denk je dat je nog aan naastenliefde doet ook. West-Europa heeft voor christelijke vluchtelingen geen toekomst. Ik kwam laatst het volgende artikel tegen, we waren in 2015 al niet eens meer in staat om christelijke vluchtelingen veiligheid te bieden: https://www.knack.be/nieuws/wereld/isla ... angcentra/
De Christelijk Pakistaanse vrienden van ons hadden het niet geweldig in Ter Apel, maar ze zijn nu echt heel dankbaar dat ze hier toch mochten komen, dat de kinderen naar een Christelijke school kunnen gaan en dat ze naar de kerk kunnen zonder bang te zijn om gelynched te worden of dat er een bom ontploft.
Nee, ik beweer niet dat we trots moeten zijn over hoe we vluchtelingen hier opvangen. Dat moet een heel stuk beter. PVV zegt echter: "we vangen helemaal niet op uit moslimlanden" en jij komt met een onzinverhaal om dat maar goed te praten en probeert nog een Christelijk sausje over "niet mijn broeders hoeder" te gieten.Cyrillus schreef: ↑05 dec 2023, 11:26 Ga je nu echt beweren dat we er trots op moeten zijn dat we hun een leven kunnen bieden dat beter is dan waar ze vandaan kwamen? Wat een prestatie zeg. Maar het maakt niet uit dat islamieten de dienst uitmaken in opvangcentra? Zegt dat niet alles hoe wij hulpverlening zien? Christelijke vluchtelingen horen hier bij binnenkomst vanaf seconde 1 veilig te zijn. Iedereen die dat in de weg staat behoort niet in Nederland thuis. Zo simpel is het. Maar aangezien de EU zich niet aan eigen verdragen houdt, is dit voorlopig niet oplosbaar.
Welke landen kunnen Christelijke vluchtelingen uit Pakistan beter heen dan naar Nederland?