Welke muziek beluister je nu?

Bertiel

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bertiel »

opa knoest
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik maakte de fout om Spiegel im Spiegel van Arvo Pärt via Youtube te luisteren. Halverwege het stuk schiet op eens een heel luide reclame aan. Hoe wreed kan zo'n onderbreking zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

parsifal schreef:Ik maakte de fout om Spiegel im Spiegel van Arvo Pärt via Youtube te luisteren. Halverwege het stuk schiet op eens een heel luide reclame aan. Hoe wreed kan zo'n onderbreking zijn.
Tip: Youtube Premium.

Mooie muziek, net als veel andere muziek van deze componist. The deer’s cry….. ook zo prachtig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Christen

Bericht door Christen »

Bertiel schreef: 29 nov 2023, 10:46opa knoest
'Kijk wie komt daar aan, kijk wie komt daar aan, dat is opa knoest...'

'Je bent een ezel als je dat niet weet :haha'

Op de boerderij heet het allemaal mest, toch?

Ik was de kast aan het opruimen.. toen zag ik er eentje met cd.

Bij ons draaien we nu de Regahs.. met Sinterklaasliedjes. Heel maf hun dialect. Klinkt geinig. 'O nou is tie weg'...
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

-DIA-

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door -DIA- »

newton schreef: 29 aug 2019, 22:03
JCRyle schreef:
newton schreef:A Christmas Blessing / Christmas Carols and Anthems by Philip Stopford https://www.youtube.com/playlist?list=O ... YKcZnPk8V0
:mdr :mdr ... Een dag geleden hadden we nog een hittegolf :haha
Het is al bijna weer december, de tijd voor een festival of lessons and carols, dus druk studeren. Dit jaar ook weer een mooie nieuwe compositie van een gewaardeerd forumlid op het programma.
https://www.youtube.com/watch?v=jzR2vm5eIa8
Is het zoiets? Dat lijkt meer op een romantisch kerstfeest, waar de Boodschap wordt verpakt in een romantische sfeer van muziek en lichtjes. Ik denk dat ik er me niet thuis zou voelen, en dat ik daar ook niet alleen in sta, ik denk ook velen van diegenen die uitzien maar het echte kerstfeest.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Psalm

Bericht door Psalm »

-DIA- schreef: 07 dec 2023, 10:04 Ik denk dat ik er me niet thuis zou voelen, en dat ik daar ook niet alleen in sta, ik denk ook velen van diegenen die uitzien maar het echte kerstfeest.
Het echte kerstfeest heeft 2023 jaren geleden plaatsgevonden. En dat vieren de godszalige mensen met verheuging! Bij die blijdschap mag er ook een goede sfeer zijn.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Psalm schreef: 07 dec 2023, 10:11
-DIA- schreef: 07 dec 2023, 10:04 Ik denk dat ik er me niet thuis zou voelen, en dat ik daar ook niet alleen in sta, ik denk ook velen van diegenen die uitzien maar het echte kerstfeest.
Het echte kerstfeest heeft 2023 jaren geleden plaatsgevonden.
Is het nu niet meer nodig? Of hoe ziet u dat? Of is om een onheilige discussie te beginnen? Ik geloof dat ik bepaalde mensen beter ga doorzien.
Psalm

Bericht door Psalm »

-DIA- schreef: 07 dec 2023, 10:13
Is het nu niet meer nodig? Of hoe ziet u dat? Of is om een onheilige discussie te beginnen? Ik geloof dat ik bepaalde mensen beter ga doorzien.
Wat nodig is, is dat wij dat Wonder van Kerst gaan geloven. Dat wij Hem als onze Profeet, Priester en Koning gaan aannemen. Niet met vrome woorden komen. Maar knielen voor het Kind Jezus; kust de Zoon opdat Hij niet toorne!
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Psalm schreef: 07 dec 2023, 10:24
-DIA- schreef: 07 dec 2023, 10:13
Wat nodig is, is dat wij dat Wonder van Kerst gaan geloven. Dat wij Hem als onze Profeet, Priester en Koning gaan aannemen. Niet met vrome woorden komen. Maar knielen voor het Kind Jezus; kust de Zoon opdat Hij niet toorne!
en hoe doe je dat, Psalm?
Psalm

Bericht door Psalm »

Inwoner schreef: 07 dec 2023, 10:32 en hoe doe je dat, Psalm?
Door radicaal te stoppen met alle mitsen en maren en je over te geven aan de Woorden van Jezus Christus. Door te zeggen: ik heb niks, maar U hebt alles. Ik heb zonden, maar U bent rein. Ik heb geen geloof, maar U hebt de belofte: "een ieder die tot Mij komt zal Ik geenzins uitwerpen". Ik kniel mij voor U neer.

Zo doe je dat.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Psalm schreef: 07 dec 2023, 10:39
Door radicaal te stoppen met alle mitsen en maren en je over te geven aan de Woorden van Jezus Christus. Door te zeggen: ik heb niks, maar U hebt alles. Ik heb zonden, maar U bent rein. Ik heb geen geloof, maar U hebt de belofte: "een ieder die tot Mij komt zal Ik geenzins uitwerpen". Ik kniel mij voor U neer.

Zo doe je dat.
Maar dan het u het gedaan? Dus dan kunt u ook nog roemen in uw eigen werk? Het is een verbasterde waarheid.
Psalm

Bericht door Psalm »

-DIA- schreef: 07 dec 2023, 10:44 Maar dan het u het gedaan? Dus dan kunt u ook nog roemen in uw eigen werk? Het is een verbasterde waarheid.
Nee, hoor. Er valt niet zoveel te roemen over jezelf met deze daad. De hele daad straalt uit dat je niet roemt in jezelf, maar in een Ander. Met deze daad doe je eigenlijk niets, dan je vertrouwen stellen op een Ander. Dat is precies wat het ware geloof is.

Ik zou remonstrants zijn als ik zou zeggen dat dit voorkomt uit onze eigen vrije wil. Maar de Bijbel, Dordtse Leerregels en ds. van den Brink leren ons dat er in ons geen roem is. Het is namelijk gewerkt door Gods Geest.
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Psalm schreef: 07 dec 2023, 10:39

Zo doe je dat.
Dat is duizenden keren gebeurd op de EO-jongerendag. En de andere dag liepen dezelfde jongeren weer vrolijk met de wereld mee...
Plaats reactie