Ongetwijfeld leidt het tot opmerkingen. De farizeeën noemde Jezus een wijnzuiper en een vriend van tollenaren en zondaren. De vrome leden zullen mogelijk soortgelijke dingen denken.pierre27 schreef: ↑29 nov 2023, 23:17Tiberius schreef: ↑29 nov 2023, 21:16Je wilt toch niet met droge ogen beweren dat een predikant geen pilsje mag pakken op een terrasje?Piet Puk schreef: ↑29 nov 2023, 21:02Ik kan het niet meer terugluisteren, dus je zou best eens gelijk kunnen hebben. Maar de manier hoe het werd gezegd, gaf mij wel de indruk zoals ik dat beschreef. Waar bij mij de crux ligt of je dit op een terras doet m.n. horeca is de sfeer. Volgens mij hebben we tegen zonden te strijden en ik denk dat in veel gevallen je jezelf als predikant om die reden daar niet moet begeven.Simon0612 schreef: ↑29 nov 2023, 13:39
Uhh...dat ging volgens mij gewoon over het terras bij prof. van Vlastuin. Je stelt het nu alsof ze een 'terrasje pakten', een horeca terras dus, zo werd dat niet gezegd.
Of je nu met zonnig weer op het terras gaat zitten, of met regenachtig weer op de bank met de haard aan, of in de studeerkamer met een stapel boeken maakt mijns inziens niet veel uit.
Je wilt toch niet met droge ogen beweren dat jij niet begrijpt dat dit tot vragen cq opmerkingen zou leiden. Lieve help, ben je de realiteit zover ontgroeid.
Een van de dominees kwam in de stad een van de kerk afgedwaalde jongen tegen. Het indringende gesprek was middelijkerwijs de reden dat hij de volgende zondag weer in de kerk was. Ik zou het mooi vinden als ambtsdragers vrijdag en zaterdagavond op terassen en in kroegen hun (afgedwaalde) jongeren opzochten.