Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]
Maar wat zou de reden kunnen wezen van die achteruitgang?
Ik denk personeelstekort...waar niet
Ik denk het ook. Ik verbaas mij erover dat zoveel bussen en of treinen uitvallen. Dat herinner ik mij niet uit de periode dat ik als tiener/ student veel gebruik maakte van het OV.
- Maanenschijn
Met de auto is er ook ergernis hoor. Ik vertoef regelmatig op een kantoor aan de andere kant van de Heinenoordtunnel (vanuit Rotterdam gezien), maar om dan tegen half 6 richting de Betuwe te gaan is een ware ramp. Welke route of brug/tunnel je ook neem: het gaat altijd grote delen stapvoets.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Is het niet mogelijk om buiten de spits te reizen/ werken? Ik vertrek met auto en OV altijd om 6.00 uur en ga/ rijd rond 15.00 uur van kantoor naar huis. Dan rijd je over het algemeen vooraan in de file. Het is druk, maar weinig tijdverlies.Maanenschijn schreef: ↑24 nov 2023, 08:58 Met de auto is er ook ergernis hoor. Ik vertoef regelmatig op een kantoor aan de andere kant van de Heinenoordtunnel (vanuit Rotterdam gezien), maar om dan tegen half 6 richting de Betuwe te gaan is een ware ramp. Welke route of brug/tunnel je ook neem: het gaat altijd grote delen stapvoets.
- Maanenschijn
Dat lukt me ‘s morgens wel. Dan begin ik eerst een paar uur thuis met werken, dan rond 9.00 uur naar het kantoor. Dan is de meeste drukte wel weg. Maar ‘s middags is dat eens stuk lastiger. Het beste kan ik dan tegen 6 uur van kantoor vertrekken, waarbij het resultaat wel is dat je de gezamenlijke avondmaaltijd mist en een eventuele avondvergadering al weer snel begint.merel schreef:Is het niet mogelijk om buiten de spits te reizen/ werken? Ik vertrek met auto en OV altijd om 6.00 uur en ga/ rijd rond 15.00 uur van kantoor naar huis. Dan rijd je over het algemeen vooraan in de file. Het is druk, maar weinig tijdverlies.Maanenschijn schreef: ↑24 nov 2023, 08:58 Met de auto is er ook ergernis hoor. Ik vertoef regelmatig op een kantoor aan de andere kant van de Heinenoordtunnel (vanuit Rotterdam gezien), maar om dan tegen half 6 richting de Betuwe te gaan is een ware ramp. Welke route of brug/tunnel je ook neem: het gaat altijd grote delen stapvoets.
Maar ik klaag niet erg hoor, het is hooguit twee keer per week. Ik bedoelde het even als een tegenhanger van de ergernissen van het OV.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Een oom van mij is buschauffeur. Er is een groot gebrek aan chauffeurs. Hij draait nu als gepensioneerde enkele diensten per week om zijn oude werkgever te helpen. Hij liet mij het rooster zien, en dat bevatte veel gaten.
Ik denk dat we aan zulke situaties steeds meer moeten gaan wennen komende jaren.
Het zou dan wel fijn zijn als dat ergens wordt aangegeven. Nu moest ik gisteren op tochtige stations wachten op de volgende trein. Als ik het had geweten was ik een uur langer op mijn werk gebleven.Zeeuw schreef: ↑24 nov 2023, 15:08Ik denk dat we aan zulke situaties steeds meer moeten gaan wennen komende jaren.
Dat kan je toch in de 9292 app zien? Of is die niet live, net als de RET app?
Jawel. Je kunt in de NS-app zelfs een reis plannen en dan meldingen krijgen als er vertraging of iets anders is.
Alleen gebeurde dat tot voor kort zo weinig, dat het al die moeite niet waard leek. Maar ik zit er nu toch over te denken om het vooraf te checken.
Alleen gebeurde dat tot voor kort zo weinig, dat het al die moeite niet waard leek. Maar ik zit er nu toch over te denken om het vooraf te checken.
Ik had het gecheckt en de betreffende trein stond vermeld en viel alsnog uit.