Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
@DDD
Ik vind het menselijkerwijs erg voorspelbaar en daarnaast vind ik het kerkelijk bijzonder vreemd en beslist niet hervormd. Nu vind ik dat gezien zijn herkomst niet verrassend.
Verder is het niet mijn pakkie-an en is de verantwoording aan de betrokkenen zelf.
Ik vind het menselijkerwijs erg voorspelbaar en daarnaast vind ik het kerkelijk bijzonder vreemd en beslist niet hervormd. Nu vind ik dat gezien zijn herkomst niet verrassend.
Verder is het niet mijn pakkie-an en is de verantwoording aan de betrokkenen zelf.
Er is niks vreemds aan.
Er komt een bericht van 'kom over en help ons' en betreffende man weet zich geroepen en neemt het aan.
Er komt een bericht van 'kom over en help ons' en betreffende man weet zich geroepen en neemt het aan.
- Delftenaar
Het blijft natuurlijk wel dat er veel veranderingen bij dezelfde persoon op korte tijd plaats vinden.
Vraag is dan of persoon in kwestie alle standpunten/visies heeft bepaald of ingenomen.
En of hij zelf misschien nog zoekende is.
Vraag is dan of persoon in kwestie alle standpunten/visies heeft bepaald of ingenomen.
En of hij zelf misschien nog zoekende is.
Inderdaad, als u de geschiedenis laat voor wat het is: dan is dat wat er de laatste maand gebeurd is.
Als ik verder kijk:
Dr M. Klaassen is opgegroeid in de Ger.Gem. in Ned.
Ging theologie studeren toen de Ned.Hervormde kerk nog bestond, koos ervoor om lid te worden van de PKN (die qua standpunten toen niet fundamenteel verschilt van nu) en koos duidelijk niet voor de HHK.
Verliet zijn gemeente (sept 2022) en daarna deze kerk (oktober 2022) sloot zich aan bij HHK (december 2022-toegelaten als predikant) en sluit zich aan bij de plaatselijke HHK-gemeente Barneveld, die hem beroept.
Ik tel 4 kerkverbanden in het leven van dr. Klaasen de laatste 20 jaar. Gewoon feitelijk zonder mijn totaal niet boeiende mening toe te voegen. Betrokken partijen zullen het echt zelf moeten verantwoorden.
Laatst gewijzigd door 2e Hans op 11 nov 2023, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik begreep eerder al dat de 'functie' bij Bijbels Beraad tijdelijk zou zijn.
-
Is het ook nog mogelijk om verwondering uit te spreken over de weg die God met Zijn knechten gaat, soms door menselijk onmogelijke wegen en gedachtenspinsels heen?
Laten we bidden of hij tot zegen mag zijn in Barneveld.
Allen een gezegende zondag gewenst.
+1Als gast hier schreef:Is het ook nog mogelijk om verwondering uit te spreken over de weg die God met Zijn knechten gaat, soms door menselijk onmogelijke wegen en gedachtenspinsels heen?
Zeker mogelijk… alleen ik ben verwonderd op een totaal andere manier.helma schreef: ↑11 nov 2023, 22:47+1Als gast hier schreef:Is het ook nog mogelijk om verwondering uit te spreken over de weg die God met Zijn knechten gaat, soms door menselijk onmogelijke wegen en gedachtenspinsels heen?
Verder hoop ik dat iedereen -alle gemeenten en dienaren- maar ook zij die nergens bij horen, gezegend zijn en worden en niet alleen op zondag.
Dit vind ik totaal niet spannend. Hij studeerde in Utrecht. Dit is nu de opleiding voor PKN. Logisch dat je dan lid wordt bij PKN. Niks vreemds aan. Goed om geschiedenis eerlijk te beschrijven.2e Hans schreef: ↑11 nov 2023, 21:56Inderdaad, als u de geschiedenis laat voor wat het is: dan is dat wat er de laatste maand gebeurd is.
Als ik verder kijk:
Dr M. Klaassen is opgegroeid in de Ger.Gem. in Ned.
Ging theologie studeren toen de Ned.Hervormde kerk nog bestond, koos ervoor om lid te worden van de PKN (die qua standpunten toen niet fundamenteel verschilt van nu) en koos duidelijk niet voor de HHK.
Verliet zijn gemeente (sept 2022) en daarna deze kerk (oktober 2022) sloot zich aan bij HHK (december 2022-toegelaten als predikant) en sluit zich aan bij de plaatselijke HHK-gemeente Barneveld, die hem beroept.
Ik tel 4 kerkverbanden in het leven van dr. Klaasen de laatste 20 jaar. Gewoon feitelijk zonder mijn totaal niet boeiende mening toe te voegen. Betrokken partijen zullen het echt zelf moeten verantwoorden.
-
Het blijft een bijzonder fenomeen dat het niet in de Hervormde Kerk opgegroeid zijn bij zulke keuzes vaak benoemd wordt. Ik acht de kans groot dat jij een 'echte hervormde' bent.2e Hans schreef: ↑11 nov 2023, 21:14 @DDD
Dat is toch niet bijzonder? Iemand gaat over naar een andere kerk en gaat daar dan een punt maken over iets al wat al eeuwen het probleem is.
Zelfs als buitenstaander begrijp ik wel dat dat een beetje raar is.
Zelfs als buitenstaander begrijp ik wel dat dat een beetje raar is.
- J.C. Philpot
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen die juist voor kanselruil, samengaan, eenheid enzovoorts zijn, in sommige gevallen juist heel veel moeite hebben als een predikant een aantal keer van kerkverband is gewisseld. Dat Ds. K. nog steeds voorgaat in PKN gemeentes, en directeur is/was van een interkerkelijke stichting waar zowel behoudende evangelischen als reformatorischen in samenwerken, laat zien dat deze predikant wars is van hoge kerkmuren, en juist een vriend en metgezel is van allen die buigen voor Gods heilig en onfeilbaar Woord. En dat is nu de ware eenheid.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 13 nov 2023, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Het begrip 'echt hervormd zijn' wordt nogal eens van stal gehaald maar er worden ook heel verschillende invullingen aan gegeven. Ik zie niet echt in wat niet 'hervormd' is aan de stappen die ds. Klaassen zet. Het afwijzen van homoseksualiteit lijkt mij volop 'hervormd'.MGG schreef: ↑13 nov 2023, 07:33Het blijft een bijzonder fenomeen dat het niet in de Hervormde Kerk opgegroeid zijn bij zulke keuzes vaak benoemd wordt. Ik acht de kans groot dat jij een 'echte hervormde' bent.2e Hans schreef: ↑11 nov 2023, 21:14 @DDD
Een kerk kiezen naar gelang van je smaak op dat moment is natuurlijk niet hetzelfde als streven naar kerkelijke eenheid. Werkelijke eenheid wordt alleen gediend als iedereen zijn roeping vervult op de plaats waar God hem of haar gesteld heeft.