Tja... maar mensen kunnen ook kerkdhoppen omdat ze graag het evangelie willen horen. Of omdat er dingen mis zijn in de kerk. Als wij zo'n lampje in de kerk hadden zou ik volgens mij ook wel eens gaan shoppen... ik zou me dood schamen voor zo'n lampje en wel eens naar een kerk willen waar de bijbelse gastvrijheid wel in praktijk wordt gebracht.Ar-Jan schreef:Ach ja, leuke discussie. waar gaat het nu oms als je in de kerk zit? Waar je zit? ik denk het niet. Het gaat toch om het woord. We hebben nog een plaatsje in de kerk. Er zijn plekken op de wereld waar dat niet zo is.
Tjah.. en toch gaat men kerkshoppen.. Ergens in een kerk je plaats leeg laten....... en in een andere kerk scheve blikken veroorzaken...(niet dat ik scheve blikken goedkeur hoor)
Wat heb ik tegen kerkshoppen: Nou bij komt het volgende boven: Men gaat zelf een beetje bepalen wat men wil horen.. zint het niet; dan gaan we ergens anders heen! vind ik niet echt passen.
Ar-jan, inderdaad, het gaat niet om waar je zit, maar om het Woord. Daarom ben ik zo tegen het lampje. Mensen vinden het blijkbaar wel belangrijk waar ze zitten.... anders hing dat lampje er niet... en dat dit niet naar het Woord is, ach dat vergeten we dan maar ff....
Waar gaat het dan om?!