Omdat ze niet tegen feedback kunnen?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 15:07Nee. Leg eens uit?
Enig idee waarom?
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
-
Meestal voldoet het niet aan de feedbackregels.Zeeuw schreef: ↑12 okt 2023, 15:26Omdat ze niet tegen feedback kunnen?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
Precies, en ook niet aan 'mijn naasten goed gerucht bevorderen'MGG schreef: ↑12 okt 2023, 15:30Meestal voldoet het niet aan de feedbackregels.Zeeuw schreef: ↑12 okt 2023, 15:26Omdat ze niet tegen feedback kunnen?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
Tsja, zo kun je alles weg redeneren. Ik denk dat mijn predikant geen seconde wakker zou liggen van iets op Refoforum. Wel benieuwd naar waarom iemand schrijft wat iemand schrijft. En ik denk dat het ook zeer bijzonder is te verwachten dat op Refoforum zaken staan die in je gemeente echt totaal niet gedacht worden.Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:31Precies, en ook niet aan 'mijn naasten goed gerucht bevorderen'MGG schreef: ↑12 okt 2023, 15:30Meestal voldoet het niet aan de feedbackregels.Zeeuw schreef: ↑12 okt 2023, 15:26Omdat ze niet tegen feedback kunnen?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24
Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
-
- Verbannen
Geen idee. Leg eens uit?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 15:07Nee. Leg eens uit?
Enig idee waarom?
Maar als ze naar een bepaalde gemeente moeten, dan houdt dit forum ze niet tegen.
Mee eens, maar de manier hoe hier over predikanten geschreven wordt, is soms wel stuitend, vind je niet?GerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 16:04Geen idee. Leg eens uit?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
Maar als ze naar een bepaalde gemeente moeten, dan houdt dit forum ze niet tegen.
-
- Verbannen
Tja, dan moet je dit forum niet meer lezen en je afmelden als actief lid.Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 16:10Mee eens, maar de manier hoe hier over predikanten geschreven wordt, is soms wel stuitend, vind je niet?GerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 16:04Geen idee. Leg eens uit?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
Zolang het binnen de moderatieregels valt, kun jij vanalles vinden, maar is het gewoon toegestaan...

Klaarblijkelijk zijn de meeste beroepen niet van God. Je kunt je daarom zelfs afvragen of dit hele systeem niet op de schop moet.TSC schreef: ↑04 okt 2023, 22:32Volgens mij is het een keer vaker gebeurd, maar dan moet ik toch weer even zoeken in mijn database.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 okt 2023, 22:25 Het gebeurt niet vaak dat een dominee 8 beroepen tegelijkertijd heeft. Maar de Gereformeerde Gemeenten te Benthuizen, Berkenwoude, Groningen, Lelystad, Oostkapelle, Ridderkerk-Slikkerveer, Vlissingen en Woerden hebben allemaal een beroep uitgebracht op ds. D.W. Tuinier uit Kampen.
Wel bijzonder dit inderdaad, moet toch een bepaalde duiding aan te geven zijn.
-
Dat weet je goedGerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 16:42Tja, dan moet je dit forum niet meer lezen en je afmelden als actief lid.Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 16:10Mee eens, maar de manier hoe hier over predikanten geschreven wordt, is soms wel stuitend, vind je niet?GerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 16:04Geen idee. Leg eens uit?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24
Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
Zolang het binnen de moderatieregels valt, kun jij vanalles vinden, maar is het gewoon toegestaan...![]()

Deze ga ik eens opslaan denk ikGerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 16:42Tja, dan moet je dit forum niet meer lezen en je afmelden als actief lid.Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 16:10Mee eens, maar de manier hoe hier over predikanten geschreven wordt, is soms wel stuitend, vind je niet?GerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 16:04Geen idee. Leg eens uit?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24
Enig idee waarom?
Zolang het binnen de moderatieregels valt, kun jij vanalles vinden, maar is het gewoon toegestaan...![]()

-
OnlineMaanenschijn
Hebben jullie dan het idee dat er veel predikanten hier (actief) meedoen of meelezen? Het zal bij een stuk of 5 wel ophouden denk ik.
Hier meelezen is vooral vermoeiing des geestes. Zeker voor predikanten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Hooguit vermoeiing des vleses. Maar zou dat zo zijn?
-
- Verbannen
Ik begin bijna te denken dat @Inwoner zelf een ambt uitoefent.Maanenschijn schreef: ↑12 okt 2023, 17:22 Hebben jullie dan het idee dat er veel predikanten hier (actief) meedoen of meelezen? Het zal bij een stuk of 5 wel ophouden denk ik.

Ik denk dat er veel meer zijn. En ik vind het ook wel goed om een beetje bij te houden wat er allemaal geschreven wordt.Maanenschijn schreef: ↑12 okt 2023, 17:22 Hebben jullie dan het idee dat er veel predikanten hier (actief) meedoen of meelezen? Het zal bij een stuk of 5 wel ophouden denk ik.
Ik vind dat in zijn algemeenheid wel meevallen. En predikanten kunnen zich natuurlijk zelf melden om hun bijdrage te leveren of hun gemeentelid persoonlijk aanspreken. Of allebei natuurlijk.Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 16:10Mee eens, maar de manier hoe hier over predikanten geschreven wordt, is soms wel stuitend, vind je niet?GerefGemeente-lid schreef: ↑12 okt 2023, 16:04Geen idee. Leg eens uit?Inwoner schreef: ↑12 okt 2023, 15:24Grote kans dat er positief of negatief, maar in elk geval ongevraagd over je wordt geschreven, je preken worden gefileerd, je gedrag tegen het licht wordt gehouden, bijgehouden wordt hoe vaak je op huisbezoek gaat enzovoort. En nee, dit is geen gein. Ik ken predikanten (en dan heb ik het niet over DIA's predikant) die om die reden steeds meer moeite krijgen met dit forum.
Enig idee waarom?
Mijn predikant zal geen half uur behoeven te zoeken voordat hij weet wie ik ben. Ik ben hier verder ook niet anoniem. In de gevallen dat iemand wel anoniem is, is het meestal mogelijk om een e-mailbericht te sturen. Op die manier kun je een afspraak maken voor een pastoraal gesprek, als je als predikant vindt dat je onrecht wordt aangedaan. En daarnaast zijn er ook nog de moderators, die de forumregels op dit punt handhaven, als iemand zich zou misdragen.
Maar in zijn algemeenheid vind ik dat predikanten een publieke functie hebben en dat er over hun preken gesproken mag en ook moet worden. Sterker nog, ik zou het heel goed vinden als predikanten gezamenlijk hun preken bespreken en becommentariëren. Ik las pas in het ND van een preekwerkgroep en die dominees maken gezamenlijk hun preekschetsen. Maar dat doet er dan verder niet toe.
Kwaadspreken zie ik op dit forum niet. Misschien dat er mensen soms wat frustratie kwijt moeten over hun ervaringen, maar dan gaat het vaak ook wel om extreme situaties. Bovendien zijn er veel ergere opties denkbaar. Hoeveel mensen worden niet buitenkerkelijk bij kerkelijke conflicten.
En verder: wanneer is iets een kwaad gerucht? Slechte dingen over iemand vertellen deugt niet. Maar iemands mening ter discussie stellen is niet hetzelfde, mijns inziens.