Potje kippenbouillon weglaten.Ad Anker schreef: ↑23 sep 2023, 06:23Mooi! Ik sta open voor een vegetarische variant. Iemand een tip?Zita schreef:Voor de belangstellenden: Uitje fruiten, prei erbij, courgette in blokjes roerbakken. Drie bouillonblokjes en een halve zak diepvriesdoperwten erbij. Een plons water erdoor. De boel gaarkoken, staafmixen, potje kippenbouillon en flesje kookroom erdoor, plus de overige doperwten. En dan heb je een heel grote pan met prima soep, binnen een kwartier.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Inderdaad en dan groentebouillon gebruiken voor de smaak.Zita schreef: ↑23 sep 2023, 07:39Potje kippenbouillon weglaten.Ad Anker schreef: ↑23 sep 2023, 06:23Mooi! Ik sta open voor een vegetarische variant. Iemand een tip?Zita schreef:Voor de belangstellenden: Uitje fruiten, prei erbij, courgette in blokjes roerbakken. Drie bouillonblokjes en een halve zak diepvriesdoperwten erbij. Een plons water erdoor. De boel gaarkoken, staafmixen, potje kippenbouillon en flesje kookroom erdoor, plus de overige doperwten. En dan heb je een heel grote pan met prima soep, binnen een kwartier.
@Ad Anker eten jullie vaak vegetarisch?
Het lijkt mij een lekker soepje @ zita. Die ga ik nog wel eens gebruiken.
Ik heb nog wat stronkjes paksoi liggen. Daarmee ga ik morgen een soepje maken.
Ik wil wel het recept van de paksoisoep
https://www.psfoodandlifestyle.nl/koolh ... -en-paksoi
Ik heb nog vers bladerdeeg liggen en maak daarnaast een hartige taart met broccoli en gorgonzola. Recept uit 'De groene bakplaat'. Een fantastisch vegetarisch kookboek met alleen maar oven gerechten.
De hartige taart was voor herhaling vatbaar. De soep vond ik minder lekker.merel schreef: ↑23 sep 2023, 15:08https://www.psfoodandlifestyle.nl/koolh ... -en-paksoi
Ik heb nog vers bladerdeeg liggen en maak daarnaast een hartige taart met broccoli en gorgonzola. Recept uit 'De groene bakplaat'. Een fantastisch vegetarisch kookboek met alleen maar oven gerechten.
Wentelteefjes
- J.C. Philpot
Gisteren pompoensoep gekookt voor mijn vrouw.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Johann Gottfried Walther
Ben je er tegen? Of hoe komt het?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Alleen voor je vrouw of at je mee?
- J.C. Philpot
Ik at zelf ook mee. Mijn kinderen aten een wrap met kaas, want die houden niet van soep.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Johann Gottfried Walther
Vers brood kan ook.
Beetje melk, en een eitje erdoor.
En bakken maar, en dan poedersuiker erop
en smikkelen maar.
Beetje melk, en een eitje erdoor.
En bakken maar, en dan poedersuiker erop
en smikkelen maar.

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Het was voor mij ook jaren geleden dat ik het gegeten had. En nu dus een keer voor de kinderen, maar stiekem vooral voor mijzelf.
Ik had een goedkoop witbrood bij de supermarkt gehaald. Nog wat extra stroop en suiker erover heen en genieten maar!