De SGP - een open partij

Henk J

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Henk J »

Job schreef: 06 okt 2023, 10:29 Ah inderdaad. Ik snap het ergens wel. Pas hoorde ik op radio 1 een zelfde soort interview met dezelfde afgezaagde vragen. Het is ook de vraag of de SGP zijn kiezers hier vandaan moet halen.
Voor mijn gevoel is het ingegeven door angst. Nieuwsuur is een groot programma en daarom moet je het niet zomaar overslaan. DENK zal zijn kiezers er misschien ook niet direct vandaan halen maar gaat wel. Het is een veeg teken als partijen duiken voor kritische journalistiek. Nieuwsuur ging er de vorige keer hard in maar dat deden ze ook bij iedereen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Job schreef: 06 okt 2023, 10:29Het is ook de vraag of de SGP zijn kiezers hier vandaan moet halen.
Dat denk ik niet. Aan de andere kant is de SGP wel vanouds een getuigenispartij, die hier een getuigenis kan laten horen voor een zeer groot publiek.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Job

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef: 06 okt 2023, 11:11
Job schreef: 06 okt 2023, 10:29Het is ook de vraag of de SGP zijn kiezers hier vandaan moet halen.
Dat denk ik niet. Aan de andere kant is de SGP wel vanouds een getuigenispartij, die hier een getuigenis kan laten horen voor een zeer groot publiek.
Zeker! Zo had ik het nog niet bekeken :super Zaait aan alle wateren.
Job

Bericht door Job »

Henk J schreef: 06 okt 2023, 10:59
Job schreef: 06 okt 2023, 10:29 Ah inderdaad. Ik snap het ergens wel. Pas hoorde ik op radio 1 een zelfde soort interview met dezelfde afgezaagde vragen. Het is ook de vraag of de SGP zijn kiezers hier vandaan moet halen.
Voor mijn gevoel is het ingegeven door angst. Nieuwsuur is een groot programma en daarom moet je het niet zomaar overslaan. DENK zal zijn kiezers er misschien ook niet direct vandaan halen maar gaat wel. Het is een veeg teken als partijen duiken voor kritische journalistiek. Nieuwsuur ging er de vorige keer hard in maar dat deden ze ook bij iedereen.
Zeker in combinatie met wat Philpot zegt zit daar wat in ja. Dat Wilders destijds voor Nieuwsuur dook is nog best lang aan hem blijven kleven.
Job

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef: 06 okt 2023, 11:11
Al kun je je ook wel weer afvragen of Stoffer de kans krijgt om te getuigen. Het vraagt veel verbale lenigheid om iets goeds van de Heere te zeggen wanneer je enigszins dwingend wordt doorgezaagd over ontbrekende vrouwen op de kieslijst en over abortus en de doodstraf.

Maar er zal goed over nagedacht zijn. Mogelijk wil men Stoffer nog enigszins in de luwte houden en een kalme start laten maken.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Best aardig van Andre Flach. Hij lijkt speciaal een woordje voor mij in de krant(van 2 weken terug) te hebben gezet. Namelijk voor degenen die nog twijfelen of ze na de leiderschapswissel nog op de SGP moeten stemmen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Piet Puk schreef: 07 okt 2023, 20:40 Best aardig van Andre Flach. Hij lijkt speciaal een woordje voor mij in de krant(van 2 weken terug) te hebben gezet. Namelijk voor degenen die nog twijfelen of ze na de leiderschapswissel nog op de SGP moeten stemmen.
Wat bedoel je precies?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Henk J schreef: 09 okt 2023, 08:37
Piet Puk schreef: 07 okt 2023, 20:40 Best aardig van Andre Flach. Hij lijkt speciaal een woordje voor mij in de krant(van 2 weken terug) te hebben gezet. Namelijk voor degenen die nog twijfelen of ze na de leiderschapswissel nog op de SGP moeten stemmen.
Wat bedoel je precies?
Ik had hier aangegeven of ik nog wel SGP zou gaan stemmen wanneer de huidige 3 kandidaten bovenaan zouden staan. Het leek in de krant of hij hier op in ging.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef: 09 okt 2023, 10:01
Wat bedoel je precies?
Ik had hier aangegeven of ik nog wel SGP zou gaan stemmen wanneer de huidige 3 kandidaten bovenaan zouden staan. Het leek in de krant of hij hier op in ging.
Zo vreemd of aardig is dat niet. Het is namelijk een gedachte die breder leeft en ze willen natuurlijk graag stemmen hebben.
Henk J

Bericht door Henk J »

Piet Puk schreef: 09 okt 2023, 10:01 Ik had hier aangegeven of ik nog wel SGP zou gaan stemmen wanneer de huidige 3 kandidaten bovenaan zouden staan. Het leek in de krant of hij hier op in ging.
Oke, wist dat je twijfelde maar heb even niet scherp wat Flach dan gezegd zou hebben.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 09 okt 2023, 10:02
Piet Puk schreef: 09 okt 2023, 10:01
Wat bedoel je precies?
Zo vreemd of aardig is dat niet. Het is namelijk een gedachte die breder leeft en ze willen natuurlijk graag stemmen hebben.
Oké, het leek hier op Refoforum alsof ik iets vreemds riep. Maar het leeft dus breder in de achterban?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Henk J schreef: 09 okt 2023, 10:03
Piet Puk schreef: 09 okt 2023, 10:01 Ik had hier aangegeven of ik nog wel SGP zou gaan stemmen wanneer de huidige 3 kandidaten bovenaan zouden staan. Het leek in de krant of hij hier op in ging.
Oke, wist dat je twijfelde maar heb even niet scherp wat Flach dan gezegd zou hebben.
Flach gaf aan om bij twijfels even de bijdrage van Stoffer tijdens de APB nog eens te bekijken. Dat zou moeten overtuigen waarschijnlijk.
HHR

Bericht door HHR »

Waar doel je op ?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

HHR schreef: 09 okt 2023, 10:12 Waar doel je op ?
Waar doel jij op? Volgens mij heb ik hiervoor voldoende duidelijkheid gegeven over de situatie. Ik had aangegeven dat ik twijfelde of ik nog SGP zou stemmen, omdat ik met de 3 potentiële kamerleden onvoldoende vertrouwen heb dat principes worden gewaarborgd.

Flach schreef in de krant dat degenen die hieraan twijfelen nog maar eens de bijdrage van Stoffer tijdens de APB moesten bekijken.
HHR

Bericht door HHR »

Piet Puk schreef: 09 okt 2023, 10:19
HHR schreef: 09 okt 2023, 10:12 Waar doel je op ?
Waar doel jij op? Volgens mij heb ik hiervoor voldoende duidelijkheid gegeven over de situatie. Ik had aangegeven dat ik twijfelde of ik nog SGP zou stemmen, omdat ik met de 3 potentiële kamerleden onvoldoende vertrouwen heb dat principes worden gewaarborgd.

Flach schreef in de krant dat degenen die hieraan twijfelen nog maar eens de bijdrage van Stoffer tijdens de APB moesten bekijken.
Sorry, ik was niet duidelijk. Ik bedoelde welk artikel.
Plaats reactie