Wat doen we vandaag?
-
Re: Wat doen we vandaag?
Zijn naam ter eer! Fijn.
Nog een goede reis
Nog een goede reis
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
#dankbaarMaanenschijn schreef: ↑02 okt 2023, 19:07 Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.
Wie eigen wegen gaat komt bedrogen uit, maar in geloof en afhankelijkheid van Hem worden deuren geopend en ogen gesloten.
- Maanenschijn
Dank een ieder die heeft meegeleefd en mee gebeden.Maanenschijn schreef:Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.
Wie eigen wegen gaat komt bedrogen uit, maar in geloof en afhankelijkheid van Hem worden deuren geopend en ogen gesloten.
@Helma, de God van Anne van der Bijl leeft nog!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wat een zegen om dat te mogen geloven én te ervaren!Maanenschijn schreef:Dank een ieder die heeft meegeleefd en mee gebeden.Maanenschijn schreef:Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.
Wat goed om te lezen Maanenschijn. Wat bemoedigend om zo de wonderwerken van onze almachtige God te mogen ervaren. En zo te zien dat Hij voor Zijn werk instaat. Psalm 123. Over bevinding gesproken...Maanenschijn schreef: ↑02 okt 2023, 20:04Dank een ieder die heeft meegeleefd en mee gebeden.Maanenschijn schreef:Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.
- Maanenschijn
Vandaag weer een (heeeeel lang) poosje in de auto. Af en toe volop tijd voor RF
.
Nu in Turkije. In de kleinste dorpjes, zelfs op parkeerplaatsen is de minaret het hoogtepunt. Met om 5 uur ‘s morgens de eerste keer de azan die door de luidspreker toetert.
Een bevolking van ruim 80 miljoen mensen met zielen voor de eeuwigheid. Het grijpt je soms aan.

Nu in Turkije. In de kleinste dorpjes, zelfs op parkeerplaatsen is de minaret het hoogtepunt. Met om 5 uur ‘s morgens de eerste keer de azan die door de luidspreker toetert.
Een bevolking van ruim 80 miljoen mensen met zielen voor de eeuwigheid. Het grijpt je soms aan.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Kan ik me voorstellen, had ik ook wel op Toronto airport afgelopen zomer. Zoveel mensen en wie mag er weten van Christus?Maanenschijn schreef: ↑04 okt 2023, 11:09 Vandaag weer een (heeeeel lang) poosje in de auto. Af en toe volop tijd voor RF.
Misschien wel meer dan je denktHenk J schreef: ↑04 okt 2023, 13:28Kan ik me voorstellen, had ik ook wel op Toronto airport afgelopen zomer. Zoveel mensen en wie mag er weten van Christus?Maanenschijn schreef: ↑04 okt 2023, 11:09 Vandaag weer een (heeeeel lang) poosje in de auto. Af en toe volop tijd voor RF.

-
Vanavond een heerlijke Bijbelkring gehad. We bestuderen dit jaar Filippenzen. Het tweede gedeelte van hoofdstuk 1 was aan de beurt. Mooi verschillende vertalingen en talen naast elkaar te zetten. Met elkaar diepe gesprekken te voeren en eerlijk over geloof, onze tekortkomingen en zonden, maar ook over Zijn genade te spreken.
Vanmorgen naar de rouwdienst van ds den Butter gekeken. De dienst werd geleid door prof. Baars. Hij ging een vriend begraven, dat proefde je. Maar wat een rijke getuigenis was het. Tegelijk besefte ik wel dat we ween een voorganger kwijt zijn in de CGK. Een groot gemis!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Inderdaad. Het was ontroerend.Mara schreef:Vanmorgen naar de rouwdienst van ds den Butter gekeken. De dienst werd geleid door prof. Baars. Hij ging een vriend begraven, dat proefde je. Maar wat een rijke getuigenis was het. Tegelijk besefte ik wel dat we ween een voorganger kwijt zijn in de CGK. Een groot gemis!
Begrafenis, vanuit een hersteld hervormde kerk. Eerste keer dat ik een gemeente van deze kerk bezocht.
Ben nieuwsgierig welke gemeente je bezocht en ervaren hebt
Ik hoop dat je wél een goede rouwdienst hebt gehad!

Ik hoop dat je wél een goede rouwdienst hebt gehad!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!