De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
Dat is het brood van juristen: dingen bekijken die niet goed gaan. Dan moet je wel enigszins op je hoede zijn voor generalisaties die mogelijk wat anders liggen.
We hebben wat vrienden en kennissen in de whappie hoek. Die klagen altijd steen en been over het lokale ziekenhuis, terwijl je die klachten bij normale kennissen nauwelijks hoort. Dan bepaald het perspectief de waarneming in plaats van dat de objectieve gegevens tot een probleemstelling leiden.
We hebben wat vrienden en kennissen in de whappie hoek. Die klagen altijd steen en been over het lokale ziekenhuis, terwijl je die klachten bij normale kennissen nauwelijks hoort. Dan bepaald het perspectief de waarneming in plaats van dat de objectieve gegevens tot een probleemstelling leiden.
Ik zie niet alleen probleem dossiers, ook veel dossiers waar wel conform de professionele standaard gehandeld is. Daarom weet ik dat juist onder artsen veel discussie is over protocollen en behandelingen. Niet alles dat gedaan wordt is juridisch verwijtbaar, maar ook niet alles kan medisch onderbouwd worden. Met name over de niet objectiveerbare en psychiatrische klachten is veel discussie en overbehandeling.
Pas las ik nog over het verwijderen van hele baarmoeders in plaats van één poliep. Omdat het ene wel en het andere niet vergoed wordt.
Dat is toch de zotheid gekroond.
Dat is toch de zotheid gekroond.
Klopt, met name doordat het verwijderen van een baarmoeder ook leidt tot gevolgen op de langere termijn (verzakkingen en urineverlies)
Of wat denk je van liposuctie een paar maanden na een bevalling. Officieel heeft een arts de patient beoordeeld en mag de behandeling plaatsvinden. Qua ethiek heb ik mijn vraagtekens. Vermoedelijk speelt geld een grotere rol in indicatie dan ethiek. Zo is dat mijns inzien ook met de transgenderpoli van het AMC. Wettelijk mogen bepaalde behandelingen plaatsvinden. Wat dit doet met het kind op langere termijn is nog totaal niet bekend. De prof psychiatrie waar ik een lezing van had stelde niet voor niets; zoveel procent van de mensen is homoseksueel, een nog kleiner percentage is transgender of non binair. Dat komt echter niet overeen met het percentage dat zich op dit moment zo noemt. Waardoor deze discrepantie? Vindt op dit moment geen overbehandeling plaats?
Om terug te komen op de motie van Baudet. Zijn gronden om tot deze motie te komen zijn m.i. niet juist. Je kan niet stellen dat het nooit mag. Wel moet m.i. kritisch gekeken worden naar het toedienen van hormonen. Nu komt men er steeds meer achter dat het toedienen van hormonen ook risico's ( toename tumoren) met zich meebrengen op de langere termijn
Of zijn we eerder uitgegaan van een onterecht laag percentage?merel schreef: ↑28 sep 2023, 11:46Klopt, met name doordat het verwijderen van een baarmoeder ook leidt tot gevolgen op de langere termijn (verzakkingen en urineverlies)
Of wat denk je van liposuctie een paar maanden na een bevalling. Officieel heeft een arts de patient beoordeeld en mag de behandeling plaatsvinden. Qua ethiek heb ik mijn vraagtekens. Vermoedelijk speelt geld een grotere rol in indicatie dan ethiek. Zo is dat mijns inzien ook met de transgenderpoli van het AMC. Wettelijk mogen bepaalde behandelingen plaatsvinden. Wat dit doet met het kind op langere termijn is nog totaal niet bekend. De prof psychiatrie waar ik een lezing van had stelde niet voor niets; zoveel procent van de mensen is homoseksueel, een nog kleiner percentage is transgender of non binair. Dat komt echter niet overeen met het percentage dat zich op dit moment zo noemt. Waardoor deze discrepantie? Vindt op dit moment geen overbehandeling plaats?
Daarnaast wil niet iedereen die zich transgender noemt zich laten behandelen, dat is ook een belangrijke aantekening.
Mee eens.merel schreef: ↑28 sep 2023, 11:46Om terug te komen op de motie van Baudet. Zijn gronden om tot deze motie te komen zijn m.i. niet juist. Je kan niet stellen dat het nooit mag. Wel moet m.i. kritisch gekeken worden naar het toedienen van hormonen. Nu komt men er steeds meer achter dat het toedienen van hormonen ook risico's ( toename tumoren) met zich meebrengen op de langere termijn
Het lijkt mij dat je eerst dat duidelijk moet hebben voordat met te weinig kennis van zaken behandeld wordt.Profesto schreef: ↑28 sep 2023, 13:10Of zijn we eerder uitgegaan van een onterecht laag percentage?merel schreef: ↑28 sep 2023, 11:46Klopt, met name doordat het verwijderen van een baarmoeder ook leidt tot gevolgen op de langere termijn (verzakkingen en urineverlies)
Daarnaast wil niet iedereen die zich transgender noemt zich laten behandelen, dat is ook een belangrijke aantekening.
Dat lijkt mij niet noodzakelijk, omdat starten van een eventuele behandeling niet zou moeten afhangen of er veel of weinig mensen zijn met dezelfde klacht. En of dat onder- of overschat wordt. Basis van behandeling lijkt me toch de hulpvraag en de opvolgende beoordeling door de deskundige.merel schreef: ↑28 sep 2023, 13:43Het lijkt mij dat je eerst dat duidelijk moet hebben voordat met te weinig kennis van zaken behandeld wordt.Profesto schreef: ↑28 sep 2023, 13:10Of zijn we eerder uitgegaan van een onterecht laag percentage?merel schreef: ↑28 sep 2023, 11:46Klopt, met name doordat het verwijderen van een baarmoeder ook leidt tot gevolgen op de langere termijn (verzakkingen en urineverlies)
Juist en bij dat laatste gaat het regelmatig mis.
Vanwege de lancering van het SGP-verkiezingsprogramma werd Stoffer geïnterviewd tijdens Dit is de Dag op NPO Radio 1 vanavond. De onderwerpen die Margje Fikse aansneed:
- Geen vrouwen op de lijst.
- Bebaarde kandidaten
- Minder genderdruk gewenst in de maatschappij.
Gelukkig had ze ook aandacht voor gratis relatietherapie, want anders zou ik haar luie journalistiek verwijten.
- Geen vrouwen op de lijst.
- Bebaarde kandidaten
- Minder genderdruk gewenst in de maatschappij.
Gelukkig had ze ook aandacht voor gratis relatietherapie, want anders zou ik haar luie journalistiek verwijten.

-
Zag dat Stoffer dit jaar niet naar Nieuwsuur gaat, dat vind ik jammer. Waarom zou je bang zijn voor een kritisch interview? Voor het beginselprogramma hoeven we toch niet weg te lopen?
Wel gezellig bij elkaar in studio SGP en niet naar Nieuwsuur, een gemiste kans. Van de huidige partijen in de Tweede Kamer is de SGP nu de enige die niet gaat, zelfs de PVV en FvD gaan.
Wel gezellig bij elkaar in studio SGP en niet naar Nieuwsuur, een gemiste kans. Van de huidige partijen in de Tweede Kamer is de SGP nu de enige die niet gaat, zelfs de PVV en FvD gaan.
Is hij uitgenodigd vroeg ik me af?Henk J schreef: ↑06 okt 2023, 09:26 Zag dat Stoffer dit jaar niet naar Nieuwsuur gaat, dat vind ik jammer. Waarom zou je bang zijn voor een kritisch interview? Voor het beginselprogramma hoeven we toch niet weg te lopen?
- J.C. Philpot
Als ik dit artikel lees, dan is hij wel uitgenodigd, maar heeft de SGP zelf gekozen om er niet heen te gaan.Job schreef: ↑06 okt 2023, 09:57Is hij uitgenodigd vroeg ik me af?Henk J schreef: ↑06 okt 2023, 09:26 Zag dat Stoffer dit jaar niet naar Nieuwsuur gaat, dat vind ik jammer. Waarom zou je bang zijn voor een kritisch interview? Voor het beginselprogramma hoeven we toch niet weg te lopen?
https://www.rd.nl/artikel/1037038-geen- ... -nieuwsuur
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ah inderdaad. Ik snap het ergens wel. Pas hoorde ik op radio 1 een zelfde soort interview met dezelfde afgezaagde vragen. Het is ook de vraag of de SGP zijn kiezers hier vandaan moet halen.J.C. Philpot schreef: ↑06 okt 2023, 10:00Als ik dit artikel lees, dan is hij wel uitgenodigd, maar heeft de SGP zelf gekozen om er niet heen te gaan.Job schreef: ↑06 okt 2023, 09:57Is hij uitgenodigd vroeg ik me af?Henk J schreef: ↑06 okt 2023, 09:26 Zag dat Stoffer dit jaar niet naar Nieuwsuur gaat, dat vind ik jammer. Waarom zou je bang zijn voor een kritisch interview? Voor het beginselprogramma hoeven we toch niet weg te lopen?
https://www.rd.nl/artikel/1037038-geen- ... -nieuwsuur