Nu wordt het wel heel confronterend
Helaas gebruik ik slechts één account, maar anders had detective Psalm vast mijn overige accounts gevonden.
Nu wordt het wel heel confronterend
Is er ook een forumnaam 'Gezang'?MGG schreef: ↑27 sep 2023, 22:08Nu wordt het wel heel confronterend
Helaas gebruik ik slechts één account, maar anders had detective Psalm vast mijn overige accounts gevonden.
Het is ook volstrekt duidelijk. Jullie reageren totaal anders.GerefGemeente-lid schreef: ↑27 sep 2023, 22:05Het klopt niet. Ik vind dit een onterechte verdachtmaking om mij in een kwaad daglicht te plaatsen.
* Hij stelt jou in een goed daglicht en mij in een kwaad daglichtGerefGemeente-lid schreef: ↑27 sep 2023, 22:05Het klopt niet. Ik vind dit een onterechte verdachtmaking om mij in een kwaad daglicht te plaatsen.
Grapjas.MGG schreef: ↑27 sep 2023, 22:17* Hij stelt jou in een goed daglicht en mij in een kwaad daglichtGerefGemeente-lid schreef: ↑27 sep 2023, 22:05Het klopt niet. Ik vind dit een onterechte verdachtmaking om mij in een kwaad daglicht te plaatsen.
Wel een OpperzangmeesterGerefGemeente-lid schreef: ↑27 sep 2023, 22:09Is er ook een forumnaam 'Gezang'?MGG schreef: ↑27 sep 2023, 22:08Nu wordt het wel heel confronterend
Job schreef: ↑27 sep 2023, 22:22Wel een OpperzangmeesterGerefGemeente-lid schreef: ↑27 sep 2023, 22:09Is er ook een forumnaam 'Gezang'?
Dit herken ik ook wel. In een aantal opzichten heb ik een ontwikkeling doorgemaakt. Niet per se door het forum, maar als persoon ook. Waar ik eerder meer vanuit mijn emotie en gevoel reageerde probeer ik dat nu meer op basis van argumentatie te doen. Omdat mensen de neiging hebben om te wroeten in identiteiten, hetzij nu, hetzij in de toekomst ben ik liever anoniem. De tweede reden dat ik liever anoniem ben is dat het soms niet wijs is om je in real life (stevig) uit te spreken omdat het het gedoe niet waard is, terwijl ik dat hier op het forum wel kan doen omdat dit platform daarvoor is opgezet.helma schreef: ↑27 sep 2023, 15:48Nou! En het is precies waarom ik me niet meer veilig genoeg voel om me veel in discussies te mengen.Mannetje schreef:Ik had maar liever dat Standvastig gewoon z'n oude forumnaam gebruikte. Dit geklungel met nieuwe namen en refereren aan een oud verleden is uitermate vervelend, irritant ende schimmig.Standvastig schreef: ↑27 sep 2023, 14:57Laat ik dit ervan zeggen: ik heb of had liever te maken met @rekna of @Ander.
Helemaal eens met je, merel. Ik denk dat het juist een gemiste kans is om zaken niet te bespreken; ik denk dat je daarmee op den duur achter raakt en ingehaald wordt door de realiteit. De ontwikkelingen stoppen niet als je er niet over praat. Ik denk dat dat je dat juist sterker in je schoenen leert te staan, met de vaardigheid om je standpunten uit te leggen en uit te dragen. Dat lijkt me van grote evangeliserende waarde. Als daarin de neuzen niet dezelfde kant uitstaan, zou ik dat juist zien als een prachtige kans voor een respectvol debat met als doel van elkaar te leren, ook al verandert je eigen standpunt wellicht niet. Inzicht in andere denkwijzen vind ik persoonlijk erg waardevol.merel schreef: ↑27 sep 2023, 13:52(...) Dat kritisch wordt gekeken in deze topics is mijns inziens te verdedigen, maar nu durf je de vragen die wel degelijk spelen in de volle breedte van de gezindte niet neer te leggen. Daarmee loop je het risico als gezindte dat de ontwikkelingen wel degelijk verder gaan zonder dat daar inhoudelijk over gesproken wordt.GerefGemeente-lid schreef: ↑27 sep 2023, 13:21Deze zaken kunnen mijns inziens wel bediscussieerd worden. Anders wordt het wanneer het gaat over de vrouw in het ambt, de discussie over de genderideologie, de LHBT-acceptatie en de visie op medisch-ethische kwesties. Ik vind het eng dat het soms lijkt, of ook zo is, dat ook daarin de neuzen niet meer dezelfde kant opstaan. Dat baart mij dan weer oprecht zorgen.
Als het hebben van meerdere accounts op een forum wordt gebruikt voor positieve doeleinden, zoals het beschermen van je privacy of het scheiden van verschillende aspecten van je online aanwezigheid, kan dat minder omstreden zijn natuurlijk. Stel ik wil het hebben over ... of ... en ik wil niet dat iemand mij herkent, dan zou je daarvoor kunnen kiezen.DDD schreef: ↑27 sep 2023, 22:26 Ik vind het heel twijfelachtig of het past bij een christelijke levensstijl om hier met een nieuw account te beginnen. Ik vind het weinig volmaakt, in de bijbelse zin: één van hart en één van zin. Feitelijk staat het er naar mijn idee haaks op.
Het wekt de indruk van list en bedrog en de apostel zegt daarvan dat wij ons moeten hoeden voor iedere schijn van kwaad.
Ik ben benieuwd hoe je dit ook anders kunt bekijken (om maar bij het onderwerp van dit draadje terug te komen).
De discussies hebben bij mij niet geleid tot veranderde opvattingen. Ik heb er wel veel van geleerd omdat het me telkens terugbracht bij de Bijbel.
Dat vind ik dan op zijn zachtst gezegd onzorgvuldig. Maar kennelijk kun je daar heel oprecht verschillend over denken.Arja schreef: ↑05 okt 2023, 20:00Als het hebben van meerdere accounts op een forum wordt gebruikt voor positieve doeleinden, zoals het beschermen van je privacy of het scheiden van verschillende aspecten van je online aanwezigheid, kan dat minder omstreden zijn natuurlijk. Stel ik wil het hebben over ... of ... en ik wil niet dat iemand mij herkent, dan zou je daarvoor kunnen kiezen.DDD schreef: ↑27 sep 2023, 22:26 Ik vind het heel twijfelachtig of het past bij een christelijke levensstijl om hier met een nieuw account te beginnen. Ik vind het weinig volmaakt, in de bijbelse zin: één van hart en één van zin. Feitelijk staat het er naar mijn idee haaks op.
Het wekt de indruk van list en bedrog en de apostel zegt daarvan dat wij ons moeten hoeden voor iedere schijn van kwaad.
Ik ben benieuwd hoe je dit ook anders kunt bekijken (om maar bij het onderwerp van dit draadje terug te komen).
Ik heb ooit een nieuw account aangemaakt omdat ik 's-avonds laat op mijn mobiel met geen mogelijkheid kon inloggen met mijn account dat beneden op mijn laptop stond. Dus reageerde ik laat in de avond met het ene en overdag met het andere...