Je vraagt iets aan te tonen uit de Bijbel wat ik vervolgens doe. Om vervolgens gelijk een vervolgvraag te stellen met het verzoek om dat ook weer aan te tonen. Je gaat ook verder er helemaal niet inhoudelijk op in. Ik vind dat geen prettige manier van discussiëren. Je mag me best wat vragen aan te tonen, maar wees dan zelf ook inhoudelijk.MGG schreef: ↑22 sep 2023, 20:38Hoevaak heb ik om een Bijbeltekst gevraagd? Volgens mij maar een paar keer. De kwalificatie 'de ene na de andere' vind ik daarom bijzonder.Simon0612 schreef: ↑22 sep 2023, 19:41Dit zijn een beetje praktijken die een andere forummer ook hanteert. De ene na andere Bijbeltekst vragen.MGG schreef: ↑22 sep 2023, 19:08Een breuk wordt vaak met lijm herstelt.Simon0612 schreef: ↑22 sep 2023, 15:56
Het woordje ook slaat terug op 'allen'. Geen idee wat jij verder met de opmerking bedoeld.
Zeker fouten moet je herstellen, maar dat zegt niets over de manier waarop dat moet gebeuren.
Daarnaast een simpel voorbeeld: Barnabas en Paulus die na een conflict ook gescheiden optrokken.
Noem eens een Bijbeltekst waaruit blijkt dat Barnabas of Paulus uit de kerk gestapt is. In de Bijbel lees ik steeds over een gemeente.
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg over mijn standpunt. Ik lees in deze tekst geen constitutionele eenheid maar dat heb ik al verklaard.
Daarnaast snap ik je opmerkingen ook niet, die zijn maar minutieus. In de tijd van Paulus was er geen constitutie dat men kerk noemde.
Je leest over een gemeente of één gemeente? Beiden snap ik niet, want Paulus schrijft aan vele gemeenten.
Merkwaardig dat je mijn opmerkingen erg zorgvuldig vindt, maar de opmerkingen toch niet snapt.
Ik lees nergens dat Paulus of een van de andere apostelen brieven schrijft aan gemeente x uit plaats y. Blijkbaar was onderscheid maken niet nodig. Tegenwoordig kan je bij tal van plaatsen meerdere bijbelgetrouwe kerken invullen. Is dit tot Gods eer?
Is dit tot Gods eer…ja stellen we die vraag alleen bij het zoeken van eenheid? Of leeft die in ons hart? Dat alles wat we doen tot Gods eer moet zijn. Ik denk dat de meesten hier dan niet met de eenheid in de kerk hoeven te beginnen. Als er geestelijke eenheid gevonden wordt is dat denk ik meer tot Gods eer dan dat we zo’n mooie eenheidskerk hebben en de geestelijke eenheid ontbreekt.
P.s.: Helaas is minutieus erin geslopen met de autocorrectie. Had minimaal moeten zijn.