Zijn kerkelijke gemeente heeft geen vrouwelijke ambtsdragers.
De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
-
Vond het een mooie bijdrage van Stoffer bij de APB. Mooi dat het Woord openging en mooie politieke lijnen vanuit de onderwijzer, boer, agent etc.
https://youtu.be/vcSmkQuXuzY?si=34IqdZlsma2k5Lpp
Ja, ik vond het ook een goede bijdrage. Ook de oproep tot terugkeer naar God vond ik sterk. Snap echt niet dat er forumleden zijn die op een seculiere partij stemmen.
Ja, ik vond het ook een goede bijdrage. Ook de oproep tot terugkeer naar God vond ik sterk. Snap echt niet dat er forumleden zijn die op een seculiere partij stemmen.
Eens! Een Woordhoudende bijdrage!Psalm schreef: ↑20 sep 2023, 23:27 https://youtu.be/vcSmkQuXuzY?si=34IqdZlsma2k5Lpp
Ik waardeer het ook wel dat onze MP Rutte altijd goed/geïnteresseerd luistert naar de bijdragen van Van der Staaij en nu ook Stoffer. Dit speelt mee in de waardering die ik toch altijd nog heb voor de MP.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Eens, mooie bijdrage! Veel waardering.
Opvallend dat hij zegt begrip te hebben voor jonge stellen die het gevoel hebben dat zij worden achtergesteld bij vluchtelingen die een sociale huurwoning krijgen. Het is namelijk nota bene zelf de SGP die het krimpen van de sociale huursector heeft gesteund. Dat is de oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen.
Het bevreemdt mij dat de 40000 vluchtelingen per jaar de schuld krijgen van 'Nederland is vol' en niet de 360000 overige migranten. Arbeidsmigranten vindt de SGP wel aantrekkelijk, mogelijk omdat hun achterban goed geld aan hen verdient.
Op een partij die aan de ene kant migranten in nood wil weigeren en aan de andere kant migranten zonder nood wil binnenlaten om economische redenen, kan ik niet stemmen.
Het bevreemdt mij dat de 40000 vluchtelingen per jaar de schuld krijgen van 'Nederland is vol' en niet de 360000 overige migranten. Arbeidsmigranten vindt de SGP wel aantrekkelijk, mogelijk omdat hun achterban goed geld aan hen verdient.
Op een partij die aan de ene kant migranten in nood wil weigeren en aan de andere kant migranten zonder nood wil binnenlaten om economische redenen, kan ik niet stemmen.
Er is natuurlijk ook een beter alternatief: de ChristenUnie;-)
Daar ga ik ook op stemmen 

De SGP wil migranten in nood helemaal niet weigeren. Het is belangrijk om de sociale cohesie van het land wel te behouden. Dat is het doel van de SGP. De SGP is ruimhartig voor échte vluchtelingen. Dus geen economische vluchtelingen. Het is veel beter dat opvang gebeurt in naburige landen. Onze verantwoordelijkheid voor vluchtelingen uit Oekraïne is bijvoorbeeld groter dan vluchtelingen uit Afrika of Midden-Oosten.Philip schreef: ↑21 sep 2023, 11:06 Opvallend dat hij zegt begrip te hebben voor jonge stellen die het gevoel hebben dat zij worden achtergesteld bij vluchtelingen die een sociale huurwoning krijgen. Het is namelijk nota bene zelf de SGP die het krimpen van de sociale huursector heeft gesteund. Dat is de oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen.
-
Komt ook doordat veel andere migranten(arbeidsmigranten, studenten) weer vertrekken na verloop van tijd, dat geldt vaak niet voor vluchtelingen.Philip schreef: ↑21 sep 2023, 11:06 Opvallend dat hij zegt begrip te hebben voor jonge stellen die het gevoel hebben dat zij worden achtergesteld bij vluchtelingen die een sociale huurwoning krijgen. Het is namelijk nota bene zelf de SGP die het krimpen van de sociale huursector heeft gesteund. Dat is de oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen.
Ik ben van mening dat je als orthodox christen ook kunt stemmen op ChristenUnie. Maar ik vind bijvoorbeeld de toespraak van ChristenUnie veel minder sterk. Het valt mij op dat dat de oproep tot terugkeer naar God ontbreekt. Hoe serieus nemen ze dat dan?
-
Eens en met hetzelfde geld kunnen veel meer mensen in de regio geholpen worden.Psalm schreef: ↑21 sep 2023, 11:35De SGP wil migranten in nood helemaal niet weigeren. Het is belangrijk om de sociale cohesie van het land wel te behouden. Dat is het doel van de SGP. De SGP is ruimhartig voor échte vluchtelingen. Dus geen economische vluchtelingen. Het is veel beter dat opvang gebeurt in naburige landen. Onze verantwoordelijkheid voor vluchtelingen uit Oekraïne is bijvoorbeeld groter dan vluchtelingen uit Afrika of Midden-Oosten.Philip schreef: ↑21 sep 2023, 11:06 Opvallend dat hij zegt begrip te hebben voor jonge stellen die het gevoel hebben dat zij worden achtergesteld bij vluchtelingen die een sociale huurwoning krijgen. Het is namelijk nota bene zelf de SGP die het krimpen van de sociale huursector heeft gesteund. Dat is de oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen.
Tja, de SGP heeft wat rechtsere ideeën, CU wat linksere. Daar kun je een keuze tussen maken. Jij kiest voor een wat linkse koers. Prima hoor, als het dan maar CU is! : superPhilip schreef: ↑21 sep 2023, 11:06 Opvallend dat hij zegt begrip te hebben voor jonge stellen die het gevoel hebben dat zij worden achtergesteld bij vluchtelingen die een sociale huurwoning krijgen. Het is namelijk nota bene zelf de SGP die het krimpen van de sociale huursector heeft gesteund. Dat is de oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen.
Ik zou weer niet op de CU kunnen stemmen. Al vond ik de bijdrage van Bikker ook heel prettig, gisteren!
Beter zal ik zeker niet beweren, maar ook met Mirjam Bikker aan het roer hebben ze (net als met GJS) een warm en integer persoonlijkheid als gezicht van de partij. Hoe mevrouw Bikker gisteren inging op de levensbeeindigingswensen van D66 vond ik heel innemend en ook ontroerend oprecht. Laten we deze (voor velen van ons zuster)partij koesteren.
Hoe zouden de SGP stemmers reageren als Kuzu of Azarkan uit de Koran zouden citeren?