Ja, bedankt!
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Oh is zie het, bedankt.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- FlyingEagle
Ja dat zei hij al. Maar we kunnen eindeloos herhalen, waar ik totaal het nut niet van in kan zien.
Hopelijk ziet u dat ook?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Heb ik iets gemist? Ik heb niets gezienGerefGemeente-lid schreef: ↑09 sep 2023, 10:22Dan wijs ik jouw op Sint-Annaland. Ds. De Kok is daar nu predikant.
Hij is in zijn Westkapelse tijd consulent geweest van de gemeente alhier en ook van Haamstede. Deze gemeente zal volgende week, na ruim 19 jaar, het beroepingswerk weer ter hand nemen. Ik sluit niet uit dat dit mede is op advies van haar oud-consulent. Op dit moment telt de gemeente 121 leden (76 belijdende leden en 45 doopleden) en daarmee is ze na Oosterend (Texel) de kleinste gemeente in Nederland die (weer) gaat beroepen.
Ik begrijp @Opperzangmeester heel goed, maar de gemeente alhier is al bijna 20 jaar vacant. En zo'n kleine gemeente als Haamstede gun ik straks ook een eigen dominee.
Dus een wat meer ootmoedige gestalte is wel op zijn plaats.
Letten jullie wel een beetje op het quoten?
Naar wat ik hoorde is er alleen over gesproken maar nog geen beroep uitgebracht.Piet Puk schreef: ↑18 sep 2023, 10:52Heb ik iets gemist? Ik heb niets gezienGerefGemeente-lid schreef: ↑09 sep 2023, 10:22Dan wijs ik jouw op Sint-Annaland. Ds. De Kok is daar nu predikant.
Hij is in zijn Westkapelse tijd consulent geweest van de gemeente alhier en ook van Haamstede. Deze gemeente zal volgende week, na ruim 19 jaar, het beroepingswerk weer ter hand nemen. Ik sluit niet uit dat dit mede is op advies van haar oud-consulent. Op dit moment telt de gemeente 121 leden (76 belijdende leden en 45 doopleden) en daarmee is ze na Oosterend (Texel) de kleinste gemeente in Nederland die (weer) gaat beroepen.
Ik begrijp @Opperzangmeester heel goed, maar de gemeente alhier is al bijna 20 jaar vacant. En zo'n kleine gemeente als Haamstede gun ik straks ook een eigen dominee.
Dus een wat meer ootmoedige gestalte is wel op zijn plaats.
Letten jullie wel een beetje op het quoten?
Vanaf D.V. morgen, 23 september 2023, is ds. P.C. Vlot te Krabbendijke weer beroepbaar. Hij staat dan precies drie jaar in Krabbendijke.
Hier even geknipt.
Is er een speciale reden om deze predikant op het tweetal te zetten?
-
Hij preekt ernstig, begrijpelijk en liefdevol. Uit de preken die ik gehoord heb, bleek dat de jeugde een grote plaats heeft in zijn hart.
Op basis van mijn luisterervaring snap ik het als veel kerkenraden hem op tweetal zetten.
Laatst gewijzigd door MGG op 22 sep 2023, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefde tot de jeugd is belangrijk. Ik wist niet dat dat tegenwoordig ook onderscheidend is. Maar dat is goed om te weten.
-
-
- Verbannen
Het gebeurt niet vaak dat een dominee 8 beroepen tegelijkertijd heeft. Maar de Gereformeerde Gemeenten te Benthuizen, Berkenwoude, Groningen, Lelystad, Oostkapelle, Ridderkerk-Slikkerveer, Vlissingen en Woerden hebben allemaal een beroep uitgebracht op ds. D.W. Tuinier uit Kampen.