De SGP - een open partij

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef: 06 sep 2023, 22:36
GerefGemeente-lid schreef: 06 sep 2023, 22:11
Piet Puk schreef: 06 sep 2023, 21:26
Piet Puk schreef: 06 sep 2023, 21:01

Dat weet ik dus niet. Heb daar nog naar zitten zoeken, maar niet kunnen vinden.
Gevonden, althans een verwijzing hiernaar:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 95db6052b8
Maar Baarssen heeft helemaal geen bronverwijzing of argumentatie. Hoe komt hij hierbij?

Ik zou maar gewoon gaan stemmen als ik jou was.
Zeker wel. Het staat in een interviewbundel 'Een levend getuigenis. Gesprekken over 100 jaar SGP' van Adriaan van Belzen
Daar staat absoluut niet dat Stoffer voor vrouwen op de kieslijst is. Dat is echt een leugen!

Graag het citaat uit het boek, maar ik weet zeker dat jij dat nooit gaat vinden.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef: 06 sep 2023, 22:46
Piet Puk schreef: 06 sep 2023, 22:36
GerefGemeente-lid schreef: 06 sep 2023, 22:11
Piet Puk schreef: 06 sep 2023, 21:26

Gevonden, althans een verwijzing hiernaar:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 95db6052b8
Maar Baarssen heeft helemaal geen bronverwijzing of argumentatie. Hoe komt hij hierbij?

Ik zou maar gewoon gaan stemmen als ik jou was.
Zeker wel. Het staat in een interviewbundel 'Een levend getuigenis. Gesprekken over 100 jaar SGP' van Adriaan van Belzen
Daar staat absoluut niet dat Stoffer voor vrouwen op de kieslijst is. Dat is echt een leugen!

Graag het citaat uit het boek, maar ik weet zeker dat jij dat nooit gaat vinden.
Dat klopt, zo heb ik het ook niet gezegd
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb het anders onlangs nog in een interview met hem gelezen, als verwijzing naar een uitspraak in het verleden. Maar nu doet hij er geen uitspraken meer over.
Psalm

Bericht door Psalm »

Ik zou het wel mooi vinden als dit zijn persoonlijke mening was. Waarschijnlijk is het hem vanuit het partijbestuur opgelegd dat hij daar z'n mening nog niet over mag uitspreken.
DDD

Bericht door DDD »

Of hij is gewoon zelf zo verstandig.

Als je boegbeeld wilt zijn van een gemeenschap die over een onderwerp heel verschillend denkt, dan moet je vooral goed je mond kunnen houden.

Het zou voor mij niets zijn.
GerefGemeente-lid
Verbannen

DDD schreef: 06 sep 2023, 23:20 Of hij is gewoon zelf zo verstandig.

Als je boegbeeld wilt zijn van een gemeenschap die over een onderwerp heel verschillend denkt, dan moet je vooral goed je mond kunnen houden.

Voor mij ook niet. Want ik ben pertinent tegen.

Maar goed, om dan niet te gaan stemmen...

Overigens zou ik dat citaat wel willen zien, voor ik het daadwerkelijk geloof. Voor zover ik weet sorteert men echt wel voor op iemand die op zo'n punt tegen is.
Psalm

Bericht door Psalm »

Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik ken op dit moment geen enkele jongvolwassene die het standpunt huldigt dat vrouwen geen politieke functies mogen bekleden. Het zal nog een kwestie van jaren zijn, voordat het roer bij de SGP definitief om is. Het is, of van Chris Stoffer, of van het partij bestuur, erg verstandig om dit nu nog niet uit te spreken. Dit zou ik pas doen als de omvang van tegengroep significant onder één zetel valt. Dan kunnen ze zich ook niet meer afsplitsen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Psalm schreef: 06 sep 2023, 23:27 Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik ken op dit moment geen enkele jongvolwassene die het standpunt huldigt dat vrouwen geen politieke functies mogen bekleden. Het zal nog een kwestie van jaren zijn, voordat het roer bij de SGP definitief om is. Het is, of van Chris Stoffer, of van het partij bestuur, erg verstandig om dit nu nog niet uit te spreken. Dit zou ik pas doen als de omvang van tegengroep significant onder één zetel valt. Dan kunnen ze zich ook niet meer afsplitsen.
Ik denk dat er een groter deel tegen is dan jij denkt, ook onder jongvolwassenen en SGPJ-ers.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef: 06 sep 2023, 23:25

Overigens zou ik dat citaat wel willen zien, voor ik het daadwerkelijk geloof. Voor zover ik weet sorteert men echt wel voor op iemand die op zo'n punt tegen is.
Als je SGP-lid bent heb je dat boekje waarschijnlijk ook gehad. Althans kan me herinneren, dat ik het ook heb gehad. Zal eens kijken of ik het onder een laag stof vandaan terug kan vinden.
Klavart

Bericht door Klavart »

GerefGemeente-lid schreef: 06 sep 2023, 23:25 Overigens zou ik dat citaat wel willen zien, voor ik het daadwerkelijk geloof.
Als je het citaat gezien hebt, hoef je het niet meer te geloven.
MGG

Bericht door MGG »

Psalm schreef: 06 sep 2023, 23:27 Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik ken op dit moment geen enkele jongvolwassene die het standpunt huldigt dat vrouwen geen politieke functies mogen bekleden. Het zal nog een kwestie van jaren zijn, voordat het roer bij de SGP definitief om is. Het is, of van Chris Stoffer, of van het partij bestuur, erg verstandig om dit nu nog niet uit te spreken. Dit zou ik pas doen als de omvang van tegengroep significant onder één zetel valt. Dan kunnen ze zich ook niet meer afsplitsen.
Ik ken die wel. Mathijs vd Tang is waarschijnlijk de bekendste jongere die tegen is.

Het hoofdbestuur doet er goed aan om eerst het rapport over vrouwen in de politiek te weerleggen. Zolang dat niet gedaan is, vind ik het vreemd als het standpunt wijzigt.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 07 sep 2023, 07:26
Ik ken die wel. Mathijs vd Tang is waarschijnlijk de bekendste jongere die tegen is.

Het hoofdbestuur doet er goed aan om eerst het rapport over vrouwen in de politiek te weerleggen. Zolang dat niet gedaan is, vind ik het vreemd als het standpunt wijzigt.
Nou, daar noem je wel een SGP jongere die nogal extreme opvattingen heeft.
In mijn omgeving vindt men het vrouwenstandpunt nogal belachelijk. Wat het ook is.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 07 sep 2023, 07:28
MGG schreef: 07 sep 2023, 07:26

Nou, daar noem je wel een SGP jongere die nogal extreme opvattingen heeft.
In mijn omgeving vindt men het vrouwenstandpunt nogal belachelijk. Wat het ook is.
Het is inderdaad geen modern/populair standpunt. De SGP heeft wel meer van zulke standpunten. Gelukkig is dat geen reden om een standpunt aan te passen.

Bij de SGP jongeren is in iedergeval nog een grote groep tegen.
https://stories.nos.nl/artikel/2377525- ... er-vrouwen
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 06 sep 2023, 23:25

Zou jij in een paar zinnen duidelijk kunnen maken waarom je pertinent tegen ben? En dan niet: 'Ik geloof dat het Bijbels gezien niet geoorloofd is dat vrouwen actief zijn in de politiek', maar iets meer onderbouwd. Zomaar voor de vuist weg even wat argumenten die jouw stellige uitspraak rechtvaardigen.

Ik vind het dubbelbesluit wanstaltig. Altijd gevonden. We zetten in onze grondslag dat het bijbels gezien niet goed is zijn maar praktisch doen we niet moeilijk. Dat gaat gewoon niet. Maar dat ligt denk ik ook gewoon aan mijn karakterstructuur waar meer afwijkingen voor wat hindernissen zorgen.
HHR

Bericht door HHR »

Psalm schreef: 06 sep 2023, 23:27 Ik ken op dit moment geen enkele jongvolwassene die het standpunt huldigt dat vrouwen geen politieke functies mogen bekleden.
Binnen de uiterst rechterflank van de GGiN en OGG zijn er nog wel een paar jongeren die hun ouders hierin volgen.
Maar het is een heel klein clubje.
Plaats reactie